1 z 6
Przewijaj galerię w dół
Mit: Najlepiej oferować wszystkim taki sam pakiet świadczeń...
fot. pixabay.com

Mit: Najlepiej oferować wszystkim taki sam pakiet świadczeń

Nie jest to dobre rozwiązanie, ponieważ nie ma pakietu świadczeń pozapłacowych, który odpowiadałby wszystkim pracownikom firmy. Obecnie zespoły są często bardzo różnorodne pod względem wieku, doświadczenia, czy zainteresowań, trudno więc wprowadzić dla wszystkich te same świadczenia i oczekiwać, że dla każdego pracownika będą one równie motywujące. Zaangażowanie i motywacja pracowników wzrasta, kiedy sami mogą wybrać to czego najbardziej potrzebują. Doceniają indywidualne traktowanie, co przekłada się na ich zadowolenie, efektywność i przywiązanie do pracodawcy.

2 z 6
Mit: Najbardziej motywuje płaca...
fot. pixabay.com

Mit: Najbardziej motywuje płaca

Większość z nas jest przekonana, że to miesięczne wpływy na konto podnoszą naszą motywację. Nic bardziej mylnego! Płaca motywuje jedynie do podjęcia pracy. Dlatego błędem jest założenie, że podnoszenie zarobków to najlepsza metoda budowania zaangażowania. Większość pracowników uzna każdą podwyżkę za zbyt małą, szybko się do niej przyzwyczai i będzie chciało kolejną.

3 z 6
Mit: Samodzielny wybór świadczeń pozapłacowych przez...
fot. pixabay.com

Mit: Samodzielny wybór świadczeń pozapłacowych przez pracowników (tzw. kafeteria) powoduje wzrost kosztów

Wskazanie pożądanego świadczenia przez pracownika oznacza efektywne wykorzystanie budżetu. Pracodawca płaci bowiem tylko za wybrane dodatki pozapłacowe. Ponadto, nowoczesne rozwiązania technologiczne umożliwiają szybkie przygotowanie rozliczeń, raportów i analiz dotyczących wyborów pracowników, co pozwala jeszcze lepiej dopasować ofertę do oczekiwań, a działom HR zaoszczędzić czas.

4 z 6
Mit: Wszyscy potrzebują siłowni...
fot. pixabay.com

Mit: Wszyscy potrzebują siłowni

Menedżerowie i działy HR często przyznają wyróżniającym się pracownikom sprawdzone, takie same nagrody. Jednak to, co dla jednej osoby może być świetnym prezentem, dla drugiej może stać się uciążliwym obowiązkiem. Czy osoba, która nie znosi wysiłku fizycznego, ucieszy się z karty na siłownię, a młoda mama z prestiżowego szkolenia, który odbywa się w weekend? Kluczem do satysfakcji i wzrostu motywacji jest dopasowanie nagród do potrzeb i zainteresowań pracowników. To zaś jest możliwe tylko wtedy, gdy mogą sami wybrać nagrodę np. z katalogu nagród lub korzystając z kuponów i kart podarunkowych.

Pozostało jeszcze 1 zdjęcie.
Przewijaj aby przejść do kolejnej strony galerii.

Polecamy

Karol Nawrocki ponownie w Bydgoszczy. Mówił, co ma Wincenty Witos do LGBT

Karol Nawrocki ponownie w Bydgoszczy. Mówił, co ma Wincenty Witos do LGBT

Wybory prezydenckie 2025 w powiecie włocławskim. Kto wygrał? Wyniki, frekwencja

Wybory prezydenckie 2025 w powiecie włocławskim. Kto wygrał? Wyniki, frekwencja

Ranking lokat bankowych w maju 2025. Nawet 7% dla nowych klientów

Ranking lokat bankowych w maju 2025. Nawet 7% dla nowych klientów

Zobacz również

W Sielcu rozstrzygnięto konkurs "Admiralski Rejs". Zdjęcia, wyniki

W Sielcu rozstrzygnięto konkurs "Admiralski Rejs". Zdjęcia, wyniki

Nie zabraknie gwiazd na 660-leciu Szubina. Ale jeszcze w maju sporo się będzie działo

Nie zabraknie gwiazd na 660-leciu Szubina. Ale jeszcze w maju sporo się będzie działo