Te banki, które w tym teście wypadną najlepiej, otrzymują znak "Przyjazny bank Newsweeka". Ale są też czarne owce rankingu, a więc banki, które wypadły najgorzej.
Jak Newsweek wyłaniał tegorocznych laureatów?
Pod lupą standardy i jakość obsługi
Badania trwały przez czerwiec i lipiec. Opłaceni przez tygodnik tajemniczy klienci brali pod lupę standardy i jakość obsługi w dwudziestu czterech największych polskich bankach, oferujących klientom usługi bankowości detalicznej. W tegorocznej edycji po raz pierwszy za realizację tego zadania odpowiadała pracownia MillwardBrown SMG/KRC.
Czytaj też: Starą stówkę z Waryńskim wymienisz na jeden grosz. Czy nie lepiej zostawić ją na pamiątkę?
Audytorzy z tej firmy udawali statystycznych klientów masowych (tak zwany moduł Kowalski), klientów - osoby starsze (moduł Senior), klientów internetowych (moduł internauta) oraz klientów inwalidów. Audytorzy wchodzili do wybranej placówki bankowej, dokonując obserwacji połączonej z faktycznym skorzystaniem z produktu bankowego. Wszystkie banki oceniono według tych samych kryteriów.
Najgorsi
Co wynikło z tej oceny? Zacznijmy od "czarnych owiec", czyli banków które wypadły najgorzej. Audytorzy Newsweeka z lekkim przerażeniem i niedowierzaniem odkrywali jak źle są obsługiwani między innymi w takich bankach jak Pekao, PKO BP, Bank Pocztowy, InvestBank i DnB NORD. Ta krótka czarna lista powstała w oparciu o najgorsze wyniki nie tylko z ostatniego badania, ale tez z audytu poprzednich audycji. Zdaniem Newsweeka to są po prostu najgorsze banki, jeśli idzie o standard obsługi klienta. Nieuprzejmi kasjerzy, niezainteresowani klientem, stosy papierków do wypełnienia, niezrozumiałe, trudne i skomplikowane procedury, niekompetentni doradcy - można tak długo wymieniać zarzuty tygodnika wobec tych banków.
Czytaj też: Banki nadal wciskają klientom kit. Z tą różnicą, że teraz można już iść z tym do sądu
Najlepsi
A kto został oceniony najwyżej? Tak jak pisaliśmy Newsweek badał jakość obsługi w czterech modułach, czyli Kowalski, Senior, Internauta i Niepełnosprawny. W trzech z tych kategorii, czyli Kowalski, Senior i Niepełnosprawny zwyciężył Alior Bank. Drugi rok z rzędu zgarnia on najwięcej medali. Ale niemal równie wysoko oceniono BZ WBK (drugie miejsce w Kowalskim, trzecie w Seniorze), Nordeę Bank (drugie w Kowalskim, trzecie w Niepełnosprawnym) oraz ING Bank Śląski (drugie w Niepełnosprawnym i drugie w Internecie).
Źródło artykułu: www.strefabiznesu.echodnia.eu** **
