
Most kolei wąskotorowej nad Brdą w Koronowie to najwyższa tego typu konstrukcja w Europie - wznosi się 18 metrów ponad nurtem Brdy, a jej całkowita długość wynosi 120 m. Powstała w roku 1895. Linia kolejowa została ostatecznie zamknięta w roku 1992. Dziś most pełni rolę kładki dla pieszych i rowerzystów (prowadzi tędy droga rowerowa Bydgoszcz – Koronowo)

Ten stary, zabytkowy most (dziś żelbetowo- stalowo- drewniany) nad Drwęcą do ładnych nie należy, ale należy mu się miejsce jako historycznemu obiektowi. Od 1893 r. łączy brzegi toruńskiego Kaszczorka i Złotorii. W tych czasach Drwęca byłą rzeką graniczną między Niemcami a Rosją i - jak odnotowano w dokumentach - za przejazd mostem pobierano 20 fenigów myta. Dziś pełni rolę kładki dla pieszych i rowerzystów

Na koniec, aby podkreślić niezwykłość tej konstrukcji, zostawiamy sobie absolutnie niezwykły most w osadzie Fojutowo (pow. tucholski). Ta niezwykłość wynika z faktu, że nie mamy do czynienia z mostem drogowym czy kolejowym nad rzeką, a z takim, którym także górą płynie woda. Jest to zatem most wodny, akwedukt wzorowany przez Prusaków na budowlach rzymskich. Oddano go do użytku w roku 1849. Dziś jest jedną z większych atrakcji Borów Tucholskich, zwiedzaną nawet zimą