
Najsłynniejszym bydgoskim mostem i być może w całym regionie, tyle że raczej w negatywnym słowa tego znaczeniu, jest wantowy Most Uniwersytecki nad Brdą, którym wiedzie Trasa Uniwersytecka. Oddany pod koniec 2013 r., na początku 2021 r. został wyłączony z użytku, po tym jak specjaliści wykryli wady zagrażające bezpieczeństwu. Zabroniono nawet przepływania rzeką pod przeprawą. Budowa wraz z estakadami kosztowała 206,6 mln zł, w tym sam most pochłonął 151 milionów

Most w Kozłowie nad Wdą zbudowano w latach 1850-1852, a zatem jest jedną z najstarszych przepraw kolejowych w Polsce. Powstał w ciągu linii kolejowej noszącej obecnie nr 131 Chorzów Batory – Tczew. Podczas budowy znaleziono meteoryt i nazwano go „Schwetz”, czyli Świecie, jako że przeprawa znajduje się w pobliżu tego miasta. Niemiecka nazwa wynika z faktu, że w tych czasach zachodnie ziemie Rzeczypospolitej znajdowały się pod zaborem pruskim

Most w Buszkowie wznoszący się 25 m nad rzeczką Krówką i kilka metrów mniej nad drogą krajową nr 25 to jedna z najbardziej okazałych budowli tego typu w naszym regionie. Od 1909 r. wiodła nią linia kolejowa Koronowo- Tuchola, nieczynna już. To konstrukcja ceglano-kamienna, pięcioprzęsłowa o długości 105 m

Obodowo to miejscowość w gm. Sośno na Krajnie, przez którą wiodła linia kolejowa łącząca Świecie n. Wisłą ze Złotowem. Dziś jest nieczynna, rozebrano część torów, ale zachował się niezwykły most opodal Obodowa nad rzeką Sępólną (Sępolenką). Znajduje się poza drogami i szlakami turystycznymi, i dlatego mało kto zna tę budowlę. Budowę zakończono w 1909 r., zatem podczas zaboru niemieckiego. Most wsparty jest na dwóch filarach i ma trzy oparte na łukach rzymskich przęsła