https://pomorska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Pacjenci lecznicy w Wąbrzeźnie odczują wzrost jakości obsługi i usług medycznych. Szpital ma certyfikat ISO

Anna Dulemba, Nemo
Lern
- Nie staraliśmy się o ten dokument dla naszych pracowników ani dla budynku szpitala, tylko dla pacjentów - mówi dyrektor lecznicy w Wąbrzeźnie.

Certyfikat ISO dla wąbrzeskiego szpitala

Wczoraj uroczyście wręczono certyfikat ISO 9001 dyrektorowi wąbrzeskiego szpitala Michałowi Roślewskiemu. To kropka nad "i" po wielu miesiącach starań i pracy nad poprawą jakości zarządzania lecznicą.

Dwa etapy do sukcesu

Jak placówka zdobyła to wyróżnienie?

Najpierw w szpitalu przeprowadzono badania i kontrole.

- Przebiegały one dwuetapowo. Pierwszy etap polegał na przeglądzie dokumentacji systemu zarządzania jakością oraz ksiąg medycznych i dokumentacji szpitalnej. W listopadzie ubiegłego roku, przeprowadziliśmy drugi etap. Sprawdziliśmy jak działa szpital już po wdrożeniu tego systemu - tłumaczy dr inż. Andrzej Gazdecki z TÜV SÜD Polska, spółki, która przyznała certyfikat.

Aby dokument był ciągle aktualny, co roku w wąbrzeskim szpitalu będą odbywać się podobne badania jakości.

Jaki jest zakres kontroli w ramach certyfikacji?

- Przede wszystkim badamy jak świadczone są w szpitalu usługi medyczne. Będziemy także kontrolować, czy placówka się rozwija, czy kupowane są nowe urządzenia oraz sprawdzać poprawność pracy kadr i administracji - wyjaśnia Andrzej Gazdecki.

Lepsza obsługa i szybsze leczenie

- Uzyskać certyfikat nie było łatwo, bo zaczynaliśmy praktycznie od zera - mówi Michał Roślewski, dyrektor wąbrzeskiego szpitala. - Zaświadczenie, które otrzymaliśmy oznacza przede wszystkim zmiany dla pacjentów. Szybszy będzie proces leczenia i podejmowania decyzji czy chory zostaje na oddziale, czy też lepiej, aby skierować go do innego szpitala ponieważ potrzebuje bardziej specjalistycznego leczenia.

Dyrekcja szpitala cieszy się z dużego sukcesu, ale wcale nie zamierza spoczywać na laurach.

- Szpital zaczął korzystać z danej mu szansy. Załoga wie, że dzieje się coś wielkiego - mówi Michał Roślewski. - Dziś jest chwila do świętowania, ale od jutra trzeba zakasać rękawy do ciężkiej pracy.

- Szpital w Wąbrzeźnie ma jeszcze dużo do zrobienia, ale cieszę się, że udało nam się wyjść z dołka. Myślę, że dzięki ISO 9001 Wąbrzeźno kupiło bilet do elitarnego klubu - dodał Adam Roślewski, wiceprezes spółki Nowy Szpital, do której należy wąbrzeska lecznica.

- Cieszę się ze zwycięstwa i serdecznie gratuluję. Wierzę, że to wszystko dzieje się z korzyścią dla mieszkańców miasta i powiatu. Teraz sukces trzeba zamienić na korzyść dla pacjentów - mówi Leszek Kawski, burmistrz Wąbrzeźna.

Podczas uroczystości ordynatorzy szpitala oraz szefowie działów otrzymali oprawione w ramki certyfikaty. A gości zaproszono na poczęstunek.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
No i prosze jak się poprawia jakość usług;''Mama cierpiała a karetka woziła ją jak worek kartofli.''..Ze złamanym kciukiem do szpitala w Wąbrzeźnie zgłosił się w lutym..A na wizytę u ortopedy kazano mi czekać aż do maja!''???
m
mort79
to jakas farsa, kazdy to wie kto choc raz byl w tym szpitalu
p
personel
my tez byśmy chcieli lepszego traktowania a nie ciągłe życie w stresie, no i może niech ktoś zobaczy jaki jest stan techniczny karetek, drzwi wypadają itd, to chyba wielka pomyłka te ISO
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska