https://pomorska.pl
reklama

Papież w kontrowersyjnej reklamie Benettona. Firma wycofała ją

za Wirtualne Media, TIK
Papież Benedykt XVI (zdjęcie udostępnione na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 3.0) - fot. Wikipedia / Marek Kośniowski.
Papież Benedykt XVI (zdjęcie udostępnione na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 3.0) - fot. Wikipedia / Marek Kośniowski.
Marka odzieżowa Benetton wycofała się z kampanii walki z nienawiścią, gdy Watykan zagroził podjęciem kroków prawnych przeciwko firmie. Chodziło o fotomontaż przedstawiający Benedykta XVI całującego imama meczetu Al-Azhar w Kairze Ahmeda al-Tajeba.

Po szybkiej reakcji Watykanu, włoska firma odzieżowa ogłosiła, że wycofuje fotomontaż ze swojej kampanii "Unhate" - podają Wirtualne Media.

Przeczytaj: "Chodź zrobimy to razem". Spot wyborczy partii Putina z podtekstem seksualnym? [wideo]

- Jest nam przykro, że wykorzystanie wizerunku papieża i imama zraniło wrażliwość wiernych - powiedział agencji Ansa, rzecznik Benettona. - Na potwierdzenie naszych uczuć postanowiliśmy natychmiast wycofać obraz.

Rzecznik firmy zapewnił też, że: - Jedynym celem kampanii jest wyłącznie zwalczanie nienawiści w każdej jej formie.

Czytaj również: Reklama sieci Media Markt dyskryminuje kobiety [wideo]

Fotomontaż został szybko wycofany, zanim jeszcze kampanię zainaugurowano w Paryżu, trafiła do mediów i masowo na billboardy.

Czytaj: Reklamy w TVP. Zróbcie coś z nimi!

- Należy wyrazić zdecydowany protest przeciwko niedopuszczalnemu wykorzystaniu wizerunku papieża, zmanipulowanemu i instrumentalnie użytemu - oświadczył ksiądz Federico Lombardi, rzecznik Watykanu.

Zobacz wideo »

Sekretariat Stanu Stolicy Apostolskiej rozważa podjęcie działań, by zagwarantować ochronę tego wizerunku. Watykański rzecznik dodał, że świadczy to o "poważnym braku szacunku dla papieża" i jest "obrazą uczuć wiernych" oraz "prowokacją".

W kolejnej globalnej kampanii tej dużej marki pojawiły się też zmontowane fotografie pocałunku premiera Izraela Benjamina Netanjahu i lidera Autonomii Palestyńskiej Mahmuda Abbasa, prezydenta USA Baracka Obamy i przywódcy Chin Hu Jintao, prezydenta Francji Nicolasa Sarkozy'ego i kanclerz Niemiec Angeli Merkel.

Zobacz: Najgorsza reklama zdaniem internautów. Od twarogu z Chojnic jeszcze nikt nie umarł [zobacz]

Celem akcji, jak wyjaśniono, miało być zwrócenie uwagi na szkody wyrządzane przez nienawiść i na konieczność krzewienia pokoju oraz współpracy między ludźmi na świecie.

Firma zasłynęła już kiedyś kilkoma głośnymi kampaniami, choćby "United Colors", kiedy wykorzystano fotografię mężczyzny umierającego na AIDS, a także ofiary mafijnych porachunków w kałuży krwi. Wielką burzę wywołała też zdjęcie całujących się księdza i zakonnicy.

Co sądzicie o takich kampaniach? Zapraszamy do dyskusji.

Wybrane dla Ciebie

Czerwcowa waloryzacja emerytur - jest nowy wskaźnik. Tak urosną świadczenia od lipca

Czerwcowa waloryzacja emerytur - jest nowy wskaźnik. Tak urosną świadczenia od lipca

Tym osobom należy się prawie 350 złotych dodatku do emerytury. Oto zasady wypłaty

Tym osobom należy się prawie 350 złotych dodatku do emerytury. Oto zasady wypłaty

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska