Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Papież w kontrowersyjnej reklamie Benettona. Firma wycofała ją

za Wirtualne Media, TIK
Papież Benedykt XVI (zdjęcie udostępnione na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 3.0) - fot. Wikipedia / Marek Kośniowski.
Papież Benedykt XVI (zdjęcie udostępnione na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach 3.0) - fot. Wikipedia / Marek Kośniowski.
Marka odzieżowa Benetton wycofała się z kampanii walki z nienawiścią, gdy Watykan zagroził podjęciem kroków prawnych przeciwko firmie. Chodziło o fotomontaż przedstawiający Benedykta XVI całującego imama meczetu Al-Azhar w Kairze Ahmeda al-Tajeba.

Po szybkiej reakcji Watykanu, włoska firma odzieżowa ogłosiła, że wycofuje fotomontaż ze swojej kampanii "Unhate" - podają Wirtualne Media.

Przeczytaj: "Chodź zrobimy to razem". Spot wyborczy partii Putina z podtekstem seksualnym? [wideo]

- Jest nam przykro, że wykorzystanie wizerunku papieża i imama zraniło wrażliwość wiernych - powiedział agencji Ansa, rzecznik Benettona. - Na potwierdzenie naszych uczuć postanowiliśmy natychmiast wycofać obraz.

Rzecznik firmy zapewnił też, że: - Jedynym celem kampanii jest wyłącznie zwalczanie nienawiści w każdej jej formie.

Czytaj również: Reklama sieci Media Markt dyskryminuje kobiety [wideo]

Fotomontaż został szybko wycofany, zanim jeszcze kampanię zainaugurowano w Paryżu, trafiła do mediów i masowo na billboardy.

Czytaj: Reklamy w TVP. Zróbcie coś z nimi!

- Należy wyrazić zdecydowany protest przeciwko niedopuszczalnemu wykorzystaniu wizerunku papieża, zmanipulowanemu i instrumentalnie użytemu - oświadczył ksiądz Federico Lombardi, rzecznik Watykanu.

Zobacz wideo »

Sekretariat Stanu Stolicy Apostolskiej rozważa podjęcie działań, by zagwarantować ochronę tego wizerunku. Watykański rzecznik dodał, że świadczy to o "poważnym braku szacunku dla papieża" i jest "obrazą uczuć wiernych" oraz "prowokacją".

W kolejnej globalnej kampanii tej dużej marki pojawiły się też zmontowane fotografie pocałunku premiera Izraela Benjamina Netanjahu i lidera Autonomii Palestyńskiej Mahmuda Abbasa, prezydenta USA Baracka Obamy i przywódcy Chin Hu Jintao, prezydenta Francji Nicolasa Sarkozy'ego i kanclerz Niemiec Angeli Merkel.

Zobacz: Najgorsza reklama zdaniem internautów. Od twarogu z Chojnic jeszcze nikt nie umarł [zobacz]

Celem akcji, jak wyjaśniono, miało być zwrócenie uwagi na szkody wyrządzane przez nienawiść i na konieczność krzewienia pokoju oraz współpracy między ludźmi na świecie.

Firma zasłynęła już kiedyś kilkoma głośnymi kampaniami, choćby "United Colors", kiedy wykorzystano fotografię mężczyzny umierającego na AIDS, a także ofiary mafijnych porachunków w kałuży krwi. Wielką burzę wywołała też zdjęcie całujących się księdza i zakonnicy.

Co sądzicie o takich kampaniach? Zapraszamy do dyskusji.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska