Kampania odbywa się pod hasłem „We Did It In Poland”, czyli "Zrobiliśmy to w Polsce".
- Dumę ze swojego kraju czują głównie przedstawiciele i przedstawicielki najstarszego pokolenia, tzw. baby boomers. Zetki, od których w największym stopniu będzie zależeć kształtowanie wizerunku Polski w najbliższych latach, najczęściej ze wszystkich pokoleń odczuwają wstyd – wyjaśnia Olga Kozierowska, pomysłodawczyni kampanii, członkini Rady Organizacji Pozarządowych ds. Prezydencji Polski w Radzie Unii Europejskiej, prezeska Fundacji WłączeniPlus.
Dodaje, że w ramach kampanii fundacja chce przedstawić wielowymiarowość patriotyzmu, który skupia się nie tylko na krajobrazie i historii, ale także na innowacyjności i osiągnięciach rodaków oraz życiu codziennym. W spocie pokazuje się m.in. takie krajowe innowacje jak BLIK, Booksy, stacje ładowania aut elektrycznych WILLBERT x ORLEN czy możliwość płatności spojrzeniem.
Ale w spocie pokazuje się także nowoczesny pociąg Dart bydgoskiej Pesy...
- Dla nas to satysfakcja podwójna – po pierwsze ponieważ PesaDART, czyli pierwszy polski pociąg klasy InterCity znalazł się wśród innowacji, którymi w czasie Prezydencji promowana jest polska gospodarka, a po drugie dlatego, że twórcy filmu zdecydowali się umieścić całą jego akcję w naszym Darcie, a zdjęcia zrealizowano w naszym centrum serwisowym w Pesa Mińsk Mazowiecki – mówi Maciej Grześkowiak, dyrektor ds. projektów strategicznych i komunikacji PESA.
Projekt „We Did It In Poland” obejmie wiele działań w Polsce oraz w Unii Europejskiej, takie jak:
● emisja spotu promującego polskie współczesne osiągnięcia i wynalazki w językach polskim i angielskim,
● interaktywna wystawa na temat polskich innowacji,
● działania PR,
● dedykowana strona www,
● przekazanie zestawów materiałów wspierających promowanie rodzimej gospodarki do polskich ambasad na świecie,
● komunikację w mediach i social mediach,
● współpracę z liderami opinii, przedsiębiorcami, twórcami czy naukowcami.
