https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Parkowanie przy Portowej w Grudziądzu będzie bezpłatne? Zdecydują radni podczas sesji

PA
W podstrefie "B" do której należy m.in. Portowa opłaty za parkowanie kształtują się: ★przed wprowadzeniem planu naprawczego: pół godziny: 0,80 zł, teraz: 1,30 zł,★przed wprowadzeniem planu naprawczego: pierwsza godzina: 2 zł, teraz: 2,60 zł
W podstrefie "B" do której należy m.in. Portowa opłaty za parkowanie kształtują się: ★przed wprowadzeniem planu naprawczego: pół godziny: 0,80 zł, teraz: 1,30 zł,★przed wprowadzeniem planu naprawczego: pierwsza godzina: 2 zł, teraz: 2,60 zł Aleksandra Pasis
- Podczas poprzedniej sesji (przyp. red. 17 listopada) zaproponowałem, aby ulicę Portową wyłączyć ze Strefy Płatnego Parkowania, a tym samym znieść opłaty - mówi Łukasz Kowarowski, radny Sojuszu Obywatelski Grudziądz. - Pierwotnie to ja miałem być inicjatorem uchwały w tej sprawie, ale po rozmowie z prezydentem to on jednak zaproponował, że będzie jej autorem.

Zobacz wideo: Nowe przepisy działają! Zmalała liczba wypadków drogowych.

Ulica Portowa jako jedna z ośmiu "weszła" do rozszerzonej Strefy Płatnego Parkowania uchwałą podjętą w końcówce roku 2019 gdzie finanse Grudziądza zostały objęte planem naprawczym. Podniesiono w jego ramach m.in. opłaty parkingowe. Szybko jednak okazało się, że po tej zmianie parking przy Portowej świeci pustkami.

Jak sprawdzała "Pomorska" wpływy z opłat za parkowanie na ul. Portowej w styczniu i lutym 2020 roku wyniosły łącznie tylko 1370 zł. Kierowcy w tym czasie wykupili 371 biletów. Dawało to średnio nieco ponad 9 transakcji dziennie (licząc dni, w których obowiązywała Strefa Płatnego Parkowania czyli od poniedziałku do piątku).

We wrześniu 2020 roku radni Koalicji Obywatelskiej: Paweł Napolski i Tomasz Smolarek apelowali do prezydenta Glamowskiego, aby znieść opłaty za parkowanie przy Portowej. Wówczas radni argumentowali :"wzdłuż ulicy Portowej pozostaje wiele pustych miejsc wolnych, a rotacja w ścisłym Centrum jest mniejsza niż oczekiwana" - piszą w piśmie do prezydenta radni Napolski i Smolarek. Dlatego radni uważają, że w tym wypadku zasadnym jest aby wyłączyć ul. Portową z SPP."

Wówczas wyliczenia mówiły o tym, że na 107 miejsc parkingowych, dziennie jest zajętych -5, a miesięczny dochód z biletów oscylował w granicach 1,4 tys. zł. Ostatecznie ustało na tym, że obniżono abonament miesięczny na poziomie 60 zł.

- Minął kolejny rok i teraz znowu słyszmy, że opłaty za parkowanie przy Portowej jeszcze bardziej spadły i wynoszą w skali miesiąca ok. 1 tys. zł...To się pytam gdzie jest sens dla 12 tysięcy złotych rocznie utrzymywania tej ulicy w Strefie Płatnego Parkowania? Uważam, że go nie ma - dzieli się spostrzeżeniami przewodniczący rady miejskiej, Łukasz Kowarowski. I zauważa: - Budżet, który ma niemal 700 mln zł, który będziemy niebawem uchwalać stać, aby odpuścić sobie te 10-12 tysięcy złotych, a mieszkańcy parkowaliby w ludzkich warunkach.

Miasto nie jest już w planie naprawczym, a podwyżki uchwalone w jego ramach nadal obowiązują

Łukasz Kowarowski został zapytany dlaczego tak późno taka zmiana? - Wychodzę z założenia że lepiej późno, niż wcale - odpowiada radny Kowarowski.

Przypomnijmy, że od roku bowiem samorząd Grudziądza nie jest już objęty planem naprawczym, a fundowane w jego ramach podwyżki dla mieszkańców obowiązują cały czas, w tym: wyższe opłaty za parkowanie, przejazdy komunikacją miejską, podatek od nieruchomości.

Uchwała wyłączająca Portową ze SPP ma stanąć na najbliższej sesji, 1 grudnia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Marek59
Nareszcie jakiś rozsądny pomysł, oby tylko udało się go zrealizować. Nie zdziwi mnie fakt, gdy niektórzy radni uznają, że lepsze w budżecie 12 tyś. zł. rocznie, niż nic.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska