Niektóre lokalne media podały, że jest to już kolejna informacja o przesunięciu terminu otwarcia ofert do wieloletniego kontraktu na usługi kolejowe w naszym województwie.
Trudno nie zgodzić się z tezą, że każdy tydzień opóźnienia może budzić niepokój, że w grudniu ponownie pasażerów spotkają problemy z rozkładami.
Kiedy otwarcie kopert w przetargu?
O kolejowym chaosie, jaki towarzyszył końcówkom dwóch ostatnich lat, pisaliśmy wielokrotnie.
I nie można też przecież przewidzieć np., że nie będzie odwołań przewoźników do Krajowej Izby Odwoławczej, co również może wydłużyć proces wyboru przewoźników do 2030 roku.
- Nasze postępowanie jest typową procedurą w toczącym się przetargu - uspokaja Olgierd Sobkowiak, dyrektor Departamentu Zamówień Publicznych, Nadzoru Właścicielskiego i Inwestycji w Urzędzie Marszałkowskim w Toruniu. - Udzieliliśmy odpowiedzi na pytania, które wpłynęły w toku postępowania przetargowego i zgodnie z prawem daliśmy przewoźnikom czas na dostosowanie oraz złożenie swojej oferty.
Dyrektor mówi, że termin składania ofert mija 27 czerwca i wówczas planowane jest otwarcie kopert.
Przypomnijmy, obecnie pasażerów pociągów na Kujawach i Pomorzu obsługuje dwóch przewoźników: Polregio i Arriva.
Cztery pakiety - linie zelektryfikowane i niezelektryfikowane
Marszałkowski przetarg został podzielony na cztery pakiety. Każdy został opisany za pomocą numerów linii kolejowych i zakresów odcinków komunikacyjnych.
Pakiety pierwszy i drugi dotyczą linii zelektryfikowanych oraz zaplanowanego do elektryfikacji po roku 2025 odcinka linii 208 w północnej części regionu. Natomiast trzeci i czwarty to zaproszenie do obsługi linii niezelektryfikowanych.
- Celem przyjętego podziału jest maksymalne zabezpieczenie interesów podróżnych Nowe umowy z przewoźnikami zostaną zawarte na 8 lat (11 grudnia 2022 - 14 grudnia 2030 - red.), co powinno zapewnić stabilny rozkład jazdy - twierdzi UM.
