Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pasażerowie: - Przy kasach jest ciasno. PKP: - Jest komfortowo

(ea)
Zdaniem niektórych internautów dworzec jest mało funkcjonalny.
Zdaniem niektórych internautów dworzec jest mało funkcjonalny. Dariusz Bloch
Nowy Dworzec PKP w Bydgoszczy budzi sprzeczne odczucia. Zdaniem niektórych jego dolny poziom został źle zaprojektowany. Według PKP wszystko jest w porządku.

W sobotę (10 października) został oficjalnie otwarty nowy Dworzec PKP w Bydgoszczy. Oprócz pozytywnych opinii były też i negatywne.

Ciasno na dole

Zdaniem niektórych internautów dworzec jest mało funkcjonalny. Chodzi konkretnie o zaprojektowanie dołu. - Długie kolejki do kas uniemożliwią swobodne przemieszczanie się pasażerów na perony. Ludzie będą musieli przeciskać się między stojącymi w kolejce po bilety. Za dużo funkcji w jednym miejscu: poczekalnia, kolejka do kas i ciąg komunikacyjny - stwierdza jeden z internautów.

Czytaj: - Kolejki do kas na dworcu PKP stają na drodze pasażerów. To wielki mankament - mówi Czytelnik

Zdaniem PKP

Informacji w sprawach dotyczących nowego dworca udziela wyłącznie PKP. Zwróciliśmy się więc do Katarzyny Mazurkiewicz, rzecznika firmy z prośbą o komentarz. Zapytaliśmy, jak firma widzi rozwiązanie tego problemu. Poniżej zamieszczamy odpowiedź, którą otrzymaliśmy.

"Dworzec w Bydgoszczy został zaprojektowany tak, aby sprawnie i komfortowo obsługiwać ruch pasażerski. Podróżni mają do dyspozycji łącznie około 1500 m kw. (nowy dworzec i budynek międzyperonowy) – to dwukrotnie więcej niż w przypadku starego dworca. Bilety można kupić w jednej z 6 kas – na starym dworcu było ich 4. Wkrótce otwarte zostaną jeszcze 2 kasy. Jeżeli przewoźnicy wyrażą chęć, jest możliwość otwarcia jeszcze jednego okienka. Bilety można również kupić w ustawionym na terenie dworca biletomacie.
Warto zaznaczyć, że coraz więcej podróżnych kupuje bilety za pośrednictwem Internetu lub aplikacji mobilnych. W porównaniu z I połową 2014, w 2015 dwukrotnie więcej pasażerów, korzystających z usług PKP Intercity, zdecydowało się na zakup biletów przez Internet, natomiast wzrost sprzedaży przez kanały mobilne wyniósł +1516 proc. Dynamiczny rozwój tych kanałów sprzedażowych sprawia, że ruch przy kasach biletowych maleje.
Oprócz powyższych danych liczbowych, potwierdzających dostosowanie dworca w Bydgoszczy do potrzeb pasażerów, warto również wspomnieć o licznych rozwiązaniach, których tu nie było. Windy i schody ruchome, specjalne ścieżki dla osób niewidomych, pomieszczenie dla matek z dziećmi, przewijaki, bezpłatne WiFi – to tylko niektóre z udogodnień niedostępnych wcześniej dla podróżujących z i do Bydgoszczy."

Czytelnik: Dworzec w #Bydgoszcz jest źle zaprojektowany, kolejki do kas stają na drodze pasażeró...

Posted by Gazeta Pomorska on 12 października 2015

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska