Tymczasem ważą się losy gwarancji PZU dla bydgoskiej firmy. Rozmowy Pesy i PZU dotyczące poręczenia kontraktów na remont wagonów są skomplikowane.
Według informacji "PB", nie idą dobrze przygotowania bydgoskiej firmy do realizacji kontraktu na modernizację 180 wagonów dla PKP Intercity. Ma finansowanie obrotowe na bieżące zamówienia od konsorcjum banków, którego liderem jest PKO BP, ale także problem z pozyskaniem gwarancji dobrego wykonania z PZU. Chodzi o 51,4 mln zł poręczenia. Tymczasem umowy z PKP Intercity powinny być podpisane jeszcze w marcu.
Luxtorpeda 2. 0 rozpędza się wolno, ale bydgoska Pesa chce z nią jechać szybko
- Rozmowy są prowadzone i mamy nadzieję, że w marcu uda się nam uzyskać gwarancje PZU. Jeszcze w tym miesiącu albo zaraz po Wielkanocy powinniśmy podpisać umowy z PKP Intercity — powiedział Strefie Biznesu Maciej Grześkowiak, rzecznik Pesy.
Pesa Bydgoszcz. Kapitał wniesie nie Škoda, a Polski Fundusz Rozwoju
Jak toczą się negocjacje PZU z Pesą? Zapytaliśmy ubezpieczyciela. Czekamy na odpowiedź.
Dodajmy, że bydgoska firma, która chciała wejść w nowy segment pociągów metra, ostatecznie nie złożyła oferty w nierozstrzygniętym jeszcze przetargu Metra Warszawskiego na dostawy do 45 nowych składów.
Bydgoski Elf jako REGIO "Łuczniczka" (Pesa) [Przewozy Regionalne]:
