Aż 40 proc. kupujących w sieci chce odbierać zakupy spożywcze w Paczkomatach InPost-u - wynika z badań Kantar TNS. Innowacyjne maszyny w formie „Lodówkomatów” mogą być już niedługo dostępne w całej Polsce.
Motorem napędowym dla rozwoju sieci maszyn może być zauważalna zmiana nawyków konsumenckich wynikająca m.in. z obowiązującego zakazu handlu w niedziele. Wygoda rozumiana jako dostępność usługi całą dobę oraz brak konieczności jechania do stacjonarnego sklepu, motywuje do zakupów odpowiednio aż 75 proc. oraz 72 proc. kupujących online.
- Mamy opracowany i przetestowany system uzupełnienia naszych maszyn o funkcjonalność do odbioru żywności, napojów i mrożonek – takie pilotażowe programy prowadzimy już od 2018 roku - mówi Rafał Brzoska, prezes InPost-u. - Technicznie jesteśmy zatem w pełni gotowi. Kluczowy jest teraz szybki rozwój oferty e-sklepów w zakresie produktów spożywczych – choć dynamika wzrostu tego segmentu jest wysoka, to nadal potrzeba większej skali. Dlatego bardzo zachęcamy naszych partnerów do inwestowania w sprzedaż online – co w kontekście niedziel wolnych od handlu wydaje się być doskonałą opcją dla konsumentów.
- Trwa pilotaż Lodówkomatów, w tym czasie są one już dostępne dla konsumentów - podaje Eliza Misiecka, dyrektor GENESIS PR.
Jak działają lodówkomaty?
Działają przez 24 godziny na dobę. Są trzy strefy temperatur, w których oczekują na odbiór zamówienia: 1. +16 stopni C (stała temperatura), 2. od +4 do 0 stopni C (chłodzone) i 3. -18 stopni C (mrożone).
Jeśli chodzi o pojedynczą skrytkę to jej rozmiary wynoszą 37cm x 30cm x 60cm. Nie ma dodatkowych kosztów serwisowania. Działa w nich bieżąca cyrkulacja powietrza, a przy lodówkomacie nich system kamer monitorujących 24/7.
Do Lodówkomatu można zamówić: warzywa i owoce, mrożonki, produkty świeże, artykuły farmaceutyczne, kosmetyki, torty i ciasta,
kwiaty i upominki.
Instalacje w innych miastach / lokalizacjach są planowane.
