Był świt przed godz. 5.00 Kobieta szła po niewłaściwej stronie drogi wojewódzkiej nr 240 i nie miała żadnego elementu odblaskowego. Kierowca nie zauważył jej i potrącił. Prowadzący tira był trzeźwy.
Ofiara zmarła po przewiezieniu do szpitala w Bydgoszczy. Była mieszkanką gminy Gostycyn. Śledztwo prowadzone jest pod nadzorem tucholskiej prokuratury.
Przeczytaj również: Tir potrącił kobietę. 31-latka szła nieprawidłową stroną jezdni i nie miała odblasków. Nie przeżyła
- To tragiczne zdarzenie uzmysławia nam, jak ważnym elementem wyposażenia pieszego jest choćby mały element odblaskowy. W tym przypadku go nie było. Zginęła młoda kobieta - mówi st. asp. Brygida Zimnoch, oficer prasowy Komendy Powiatowej Policji w Tucholi. - Dlatego namawiamy pieszych, a także rowerzystów do zakładania odblasków, wyposażania się w lampki. Rozdaliśmy już tysiące odblasków, a jednak niewiele ich widać na drogach. Aż się zastanawiam, czy ludzie wstydzą się je nosić? Innego uzasadnienia chyba nie ma.
Tucholska policja najpierw pouczała pieszych poruszających się poza terenem zabudowanym, którzy nie mieli elementów odblaskowych, a teraz już karze mandatami. Szczególnie na drogach uważanych za niebezpieczne, gdzie jest ciemno. Wysokość mandatu zależy od oceny policjanta i może wynieść od 20 do 500 zł.
O tym, że także inni funkcjonariusze poważnie podchodzą do tego problemu, świadczy przypadek z 25 listopada. Mandatem ukarany został pieszy bez odblasków, który szedł środkiem nieoświetlonej drogi ze Stolna do Rybieńca koło Chełmna. I tak miał sporo szczęścia, bo wcześniej omal nie rozjechał go samochód osobowy. Kobieta kierująca volkswagenem golfem nie zauważyła mężczyzny. Uderzyła go bocznym lusterkiem.
Obowiązek wyposażania się wszystkich pieszych w elementy odblaskowe wprowadzono w Polsce 31 sierpnia tego roku. Wcześniej odblaski musiały mieć tylko dzieci i młodzież do 15 roku życia.
Od 1 stycznia do końca listopada na drogach województwa kujawsko-pomorskiego z winy pieszych zginęło 26 osób, a 47 zostało rannych. Piesi doprowadzili też do 182 kolizji. Z winy kierowców zginęło 48 pieszych, a 221 odwieziono do szpitali.
To nieco lepsza statystyka niż w roku ubiegłym.
Czytaj e-wydanie »Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje