https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

PKP Cargo Bydgoszcz w Gdyni? Związki: - Przeniesienie zakładu na północ oznacza zwolnienia

(ak)
- Dyrektor przekazał nam informacje, że od 1 sierpnia bydgoski oddział PKP Cargo zostanie przyłączony do zakładu północnego Gdynia - informują związki zawodowe kolejarzy.
- Dyrektor przekazał nam informacje, że od 1 sierpnia bydgoski oddział PKP Cargo zostanie przyłączony do zakładu północnego Gdynia - informują związki zawodowe kolejarzy. Fot. (ak)
- Dyrektor przekazał nam informacje, że od 1 sierpnia bydgoski oddział PKP Cargo zostanie przyłączony do zakładu północnego Gdynia - informują związki zawodowe kolejarzy.

www.pomorska.pl/bydgoszcz

Więcej informacji z Bydgoszczy na stronie www.pomorska.pl/bydgoszcz

E-wydanie Gazety Pomorskiej

E-wydanie Gazety Pomorskiej

Nie możesz kupić papierowego wydania naszej gazety? Teraz możesz dowiedzieć się, co dzieje się w twoim regionie, kraju i świecie także czytając e-wydanie "Pomorskiej KLIKNIJ TUTAJ

- To ukryta forma likwidacji kolejnej bydgoskiej instytucji - uważa bydgoski radny Jarosław Wenderlich, który list protestacyjny w tej sprawie skierował do ministra skarbu państwa. "Bydgoszcz posiada bogate tradycje w dziedzinie kolejnictwa. To tutaj w 1849 r. powstała pierwsza państwowa dyrekcja kolejowa" - pisze do resortu.

Ale nie sentymenty stoją po stronie pozostawienia u nas zakładu. Położenie geograficzne Bydgoszczy - w centrum magistrali węglowej i połączenia wschód-zachód, sprzęt - przytacza radny Wenderlich.

Bydgoszczanie piszą gorzkie listy do PKP na temat naszego dworca

Przebudowa dworca PKP w Bydgoszczy trochę bliżej
Udostępnij

Nie pogadali

- Nie rozumiemy tego kroku. Nasz zakład jest chwalony, ma bardzo dobre wyniki - twierdzi Sławomir Centkowski, przewodniczący sektora spółek samorządowych w związku zawodowym maszynistów. - Co więcej, już wcześniej poparliśmy restrukturyzację. Zwolniono 500 osób, a pracownicy zgodzili się na obniżenie premii oraz zrezygnowali ze świadczenia na dzień kolejarza.

W Gdyni natomiast... - Nie ma porządnej bazy. Zakład jest rozrzucony w kilku miejscach: Olsztynie, Gdańsku, Zajączkowie Tczewskim. W tym ostatnim naprawy odbywają się pod chmurką - opowiada Centkowski.

Kolejarze nie rozumieją takiego kroku, a zarząd spółki nie kwapi się im ją wyjaśnić. - Wystąpiliśmy o spotkanie w celu omówienia ekonomicznych i merytorycznych powodów tej decyzji, ale nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi. W związku z tym powstał komitet protestacyjno-strajkowy - dowiedzieliśmy się od Centkowskiego, którego wybrano na rzecznika komitetu. - Jeśli do 30 czerwca nie dostaniemy odpowiedzi, to sami wyznaczymy termin spotkania, poinformujemy o nim zarząd i zjawimy się w Warszawie.

Czego chce Cargo?

Wsparcie obiecały trzy bydgoskie posłanki: Grażyna Ciemniak, Anna Bańkowska i Teresa Piotrowska. - Wystąpimy do zarządu o podanie nam przesłanek do likwidacji bydgoskiego zakładu, bo obawiamy się, że taki jest cel zarządu Cargo - mówi Bańkowska.

Spółka natomiast podkreśla, ustami swojego rzecznika Piotra Apanowicza:

- Żadna decyzja nie zapadła. To przymiarki do nowej organizacji.

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

f
faja
Co robią nasi p osłowie? Co robi Kon.Dombrowicz?
J
Jan
Dostarczę Wam taczki / przed użyciem posmarować schody/- jedyna forma odstraszenia pieniaczy z mianowania betonu.
z
zdziwiony
Pan Centkowski napisał "Zwolniono 500 osób, a pracownicy zgodzili się na obniżenie premii oraz zrezygnowali ze świadczenia na dzień kolejarza." tylko zapomniał dodać że zwolniono 500 pracowników ze stanowisk robotniczych o których nikt się nie upomniał, wręcz przeciwnie związkowcy razem z naczelnikami po udanej restrukturyzacji (zwolnieniach) odebrali sowite nagrody. Krzyk się zrobił dopiero teraz kiedy naczelnicy i związkowcy zorientowali się że po połączeniu z Gdynią nie utrzymają się na stanowiskach już dublowanych i sztucznie utrzymywanych. Pracownikom na stanowiskach robotniczych tak naprawdę nie grożą żadne zwolnienia ponieważ ich stan osobowy obcięto do granic absurdu (aby utrzymać przerośnięty stan osobowy w administracji). Oczywiście wolałbym żeby pozostał obecny stan organizacyjny w mojej firmie Cargo, ale hipokryzja w Kujawskim Zakładzie Spółki wywołuje uśmiech na ustach uczciwych pracowników, których tutaj zepchnięto do "podziemia".
P
Polak
PKP Cargo powinno zostać w Bydgoszczy!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska