Zobacz wideo: Zmiany w prawie. Będzie teraz mniej wypadków na drogach?
Remont torów kolejowym na trasie z Grudziądza w stronę Malborka planuje PKP PLK
- Krótsze podróże z Grudziądza do Malborka i Trójmiasta, dostępniejsze stacje Grudziądz Owczarki i Rogóźno Pomorskie oraz wzrost bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych - takie będą efekty po rewitalizacji linii kolejowej nr 207 między Grudziądzem a Gardeją - zapowiada Przemysław Zieliński z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Spółka PKP PLK podpisała umowę na dokumentację projektową rewitalizacji odcinka trakcji kolejowej między Grudziądzem a granicą województwa kujawsko-pomorskiego w stronę Gardei i Malborka. Przygotować ją ma firma Multiconsult Polska, za kwotę 4,33 mln zł netto. Termin to drugi kwartał 2023 r.
Założenia jakie spółka PKP PLK przedstawiła projektantom są ambitne:
- pociągi pasażerskie mają tędy jechać z prędkością do 120 km na godzinę, a towarowe do 100 km na godzinę. Przejazd na odcinku Grudziądz-Malbork skrócić się ma o 15 minut,
- na stacjach Grudziądz Owczarki i Rogóźno Pomorskie planowane są nowe perony z wiatami oraz dojściami dla osób niepełnosprawnych, a także oświetleniem i czytelnym oznakowaniem.
- przebudowane mają zostać przejazdy kolejowe na trasie, aby korzystanie z nich było bezpieczniejsze.
Zadaniem projektantów będzie także określenie jak szeroki zakres będą miały: wymiana torów oraz remonty mostów i wiaduktu.
Powstanie dokumentacji nawet w 85 proc. dofinansowane ma być z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego.
Sama realizacja inwestycji przewidziana jest, ale dopiero gdy będą na to pieniądze w perspektywie finansowej środków unijnych na lata 2021-2027.
Wyremontowana ma zostać cała linia kolejowa nr 207
Przeznaczony do remontu "grudziądzki" fragment trasy to część dużego projektu PKP PLK polegającego na odnowieniu całej linii kolejowej nr 207.
O ile remont grudziądzkiego fragmentu ma być dopiero projektowany, to prace w okolicach Malborka trwają już... piąty rok.
Jak informuje portal kwidzyn.naszemiasto.pl: Wszystko zaczęło się w maju 2017 roku, kiedy to konsorcjum firm NDI S.A. i PPM-T Sp. z o.o. rozpoczęło modernizację linii od Malborka do granicy województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego. W ramach inwestycji wyremontowanych miało zostać 70 km torów znajdujących się między stacjami Gardeja – Malbork. Przebudowanych miało również zostać 120 obiektów inżynieryjnych, w tym 3 mosty i 13 wiaduktów, dzięki czemu prędkość pociągów na tej trasie miała wzrosnąć do 120 km/h. Realizacja projektu początkowo miała zakończyć się jesienią 2019 roku. Niestety remont ciągnie się nadal.
Więcej o problemach z przebudową linii kolejowej nr 207:
Zgodnie z deklaracją wykonawcy zakończenie zasadniczych prac budowlanych, umożliwiających wznowienie ruchu pociągów na trasie Kwidzyn – Malbork planowane jest na marzec 2021 r. W przypadku odcinka Kwidzyn – Gardeja modernizacja trwać ma do końca roku.
W powiecie kwidzyńskim częściej mówi się jednak, że... prace przeciągną się o kolejne 2 lata.
Polecamy także:
- Przebudowa torowiska tramwajowego na Rządzu z drona
- Grudziądz. Tony śmieci na Błoniach Nadwiślańskich. Zobacz zdjęcia
- Torty jak u babci! Są piękne i pyszne. Zobacz te cuda!
- Pogrzeb księdza infułata Tadeusza Nowickiego w Grudziądzu. Zobacz zdjęcia
- King dochodzi do zdrowia w schronisku w Grudziądzu i czeka na nowy dom
- Kobiety w mundurach w Grudziądzu: policjantka, strażniczka i psycholożka w więzieniu
