Dotąd mieszkalnictwem zajmowali się urzędnicy z wydziału gospodarki komunalnej. Teraz ratusz utworzył osobne biuro, które przejmie nadzór nad zadaniami związanymi z gospodarką mieszkaniową. Dlaczego?
- Wydział realizuje teraz duże projekty, choćby budowę linii tramwajowej na Bielany, stąd potrzeba utworzenia dodatkowego biura, dzięki czemu klienci będą szybciej obsługiwani - wyjaśnia Marcin Kowallek, dyrektor wydziału gospodarki komunalnej.
W zarządzeniu prezydenta czytamy, że biuro przejmuje wszystkie zadania związane z wprowadzaniem programu poprawy sytuacji mieszkaniowej w Toruniu. Biuro będzie także koordynować i nadzorować Zakład Gospodarki Komunalnej oraz Toruńskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego.
Nowa komórka ma również współpracować m.in. z komisją, która ustala listy mieszkaniowe. Do zadań tej jednostki będzie także należało utrzymywanie kontaktu z inwestorami budowlanymi w sprawie uzbrajania terenów, a więc np. na JAR-ze czy Abisynii.
W biurze mieszkalnictwa pracuje sześć osób, z czego dwie na pół etatu.
- W ciągu miesiąca ogłosimy konkurs na dyrektora biura - mówi Aleksandra Iżycka, rzecznik prezydenta Torunia. - Na razie komórką kieruje Marek Goczyński, dotąd kierownik referatu mieszkalnictwa w wydziale gospodarki komunalnej.
Biuro funkcjonuje w budynku magistratu przy ul. Grudziądzkiej 126.