- Podstawowym celem podejmowanych przez nas działań pozostaje poprawa przychodów. Poczta Polska musi inwestować w infrastrukturę logistyczną, systemy IT i pracowników. Tylko w ubiegłym roku przeznaczyliśmy na inwestycje 200 mln zł. Do 2023 r. planujemy kolejne wydatki na ten cel rzędu 1,3 mld zł. Główny ciężar finansowy poniesiemy w latach 2020–21. Będzie to blisko 0,6 mld zł, które przeznaczymy głównie na sieć logistyczną – mówi Przemysław Sypniewski, prezes zarządu Poczty Polskiej.
Spółka chce zmienić m.in. sieć logistyczną, której struktura musi zostać dostosowana do zjawisk rynkowych, np. zwiększającego się strumienia przesyłek międzynarodowych, również tych dostarczanych do Polski spoza Unii Europejskiej. W nowej perspektywie strategicznej do 2023 r. Poczta Polska ma generować blisko 8 mld zł przychodów, z czego około 20 proc. mają zapewniać paczki.
Może to Cię też zainteresuje...
Poczta Polska szuka innowacji. Spółka poinformowała właśnie, że wraz z siecią sklepów Żabka jako pierwsi w Polsce przetestują Framo e-truck. Firmy chcą zweryfikować jak sprawdza się on w logistyce kurierskiej oraz w ramach sieci handlowej. Pojazd ten, zasilany wyłącznie prądem elektrycznym, produkowany jest na bazie MAN TGM przez niemieckiego producenta Framo Gmbh.
Poczta Polska wykorzystuje ciężarówkę do codziennych przewozów przesyłek pocztowych w województwie mazowieckim. W ramach testów spółka współpracuje z Polskim Stowarzyszeniem Paliw Alternatywnych.
– Poczta Polska zgodnie ze znowelizowaną strategią chce zmniejszać emisję CO2 oraz wprowadzać do swojej floty auta elektryczne. Pod koniec 2019 roku dołączyły do niej pierwsze dostawcze elektryki. Obecnie Spółka posiada największą flotę użytkowych e-aut w Polsce. W najbliższych latach chcemy ją rozwijać o kolejne samochody elektryczne i zasilane paliwami alternatywnymi CNG/LNG – mówi Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczty Polskiej.
Z kolei Żabka przetestowała to e-auto we Wrocławiu w ramach bezpośrednich dostaw do sieci swoich sklepów, kontynuując strategię rozwoju zeroemisyjnego i przyjaznego dla mieszkańców transportu w miastach.
