https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Podczas sesji w Grudziądzu, radni KO i SOG-u opowiedzieli się za stawkami za śmieci. 20 zł od osoby. Przeciwko byli radni PiS-u [zdjęcia]

Piotr Bilski
Sesja XX Rady Miejskiej w Grudziądzu
Sesja XX Rady Miejskiej w Grudziądzu Piotr Bilski
Radni 14 głosami KO i SOG-u przyjęli uchwałę o opłatach za gospodarkę odpadami komunalnymi. Rachunki będą naliczane „od osoby”, a nie jak pierwotnie zakładano od metrażu. Stawka za każdą osobę w gospodarstwie to 20 zł.

- Pokrzywdzimy wielu grudziądzan - podczas wczorajszej sesji alarmował Marek Czepek, radny PiS-u.

Opłaty będą wynosiły:
★gospodarstwo jednoosobowe teraz: 19,50, będzie 20 zł ,
★gospodarstwo dwuosobowe: teraz 39 zł, będzie 40 zł,
★gospodarstwo trzyosobowe: teraz 45 zł, będzie 60 zł,
★gospodarstwo czteroosobowe: teraz 57 zł, będzie 80 zł,
★gospodarstwo pięcioosobowe: teraz 67 zł, będzie 100 zł,
★gospodarstwo sześcioosobowe: teraz 67 zł, będzie 120 zł,
★gospodarstwo siedmioosobowe: teraz 67 zł, będzie 140 zł.

Prezydent Grudziądza, Maciej Glamowski wyjaśniał:- System gospodarowania odpadami komunalnymi jest bardzo drogi w naszym kraju i nie jest doskonały. I uzupełniał: - Zaproponowany wcześniej sposób naliczania „od metrażu” budził kontrowersje. Po wielu konsultacjach m.in. z klubami, po głosach mieszkańców wyszliśmy naprzeciw ich oczekiwaniom i zdecydowaliśmy się na ponowne przeliczenie i wprowadzenie najbardziej popularnej metody rozliczeń, „od osoby”.

Andrzej Wiśniewski, radny PiS przekonywał: - Prezentowana uchwała jest niemoralna, niesprawiedliwa, nie powinniśmy jej podejmować. Fundujemy ogromne podwyżki zwłaszcza wielodzietnym rodzinom. Dlaczego ciężar opłat mamy zrzucać na nich?

Róża Lewandowska, radna SOG:- Decyzja o nowych stawkach nie jest spowodowana sytuacją finansową naszego miasta. Wszystkie samorządy muszą się nad tym pochylić i wszędzie będzie drożej. Zależy to od wielu składowych ustalonych przez ustawodawcę: rosną koszty pracy i zagospodarowania odpadów komunalnych, wzrasta tzw. opłata środowiskowa.
Przeciwko projektowi uchwały zaproponowanej przez prezydenta zagłosowało 8 radnych PiS-u.

Propozycja PiS-u

Radni PiS-u jeszcze podczas dyskusji nad tą sprawą proponowali, aby wprowadzić ok. 10 proc. podwyżki. I tak z ich wyliczeń wynika, że w jednoosobowych gospodarstwach podwyżka wynosiłaby z 19,50 na ok. 21 zł., w dwuosobowych z 39 na ok. 43 zł, w trzyoso-bowych z 45 na ok. 50 zł, w czteroosobowych z 57 na ok. 63 zł. - Takie podwyżki nikogo nie krzywdzą, są do przyjęcia, system by się zrównoważył - mówił Andrzej Wiśniewski.

Wariant Koalicji Obywatelskiej

Z kolei jeszcze inne rozwiązanie przedstawiali radni Koalicji Obywatelskiej. Wariant ten zakłada gradację stawek dla gospodarstw wieloosobowych. I tak za pierwszą osobę stawka miałaby wynosić: 25 zł, za drugą osobę w gospodarstwie: 20 zł, za trzecią: 15 zł, za czwartą: 10 zł, za piątą: 5 zł.

Jednak radni KO w obawie, że przyjęcie tej propozycji, wzorem np. Inowrocławia, może uchylić Regionalna Izba Obrachunkowa, nie podjęli inicjatywy uchwałodawczej w tej sprawie. - Poprosiliśmy posła Tomasza Szymańskiego o złożenie interpelacji, aby otrzymać jasną odpowiedź czy zastosowanie takiego rozwiązania dopuszcza Ministerstwo Klimatu - wyjaśnia Tomasz Smolarek, radny KO. - Jeśli nasz model zyska „zielone światło” będziemy starali się go wdrażać.

Dziś sesja m.in. w sprawie opłat za śmieci w gm. Grudziądz. Tutaj także planowane są spore podwyżki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Uroczystości w Gnieźnie. Hołd dla pierwszych królów Polski

Komentarze 42

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
28 listopada, 13:52, Jolka:

Uważam że to uczciwa stawka.Jezeli jedna osoba zapłaci 20 zł to oczywiste że każda następna powinna płacić tyle samo.A rodziny wieloosobowe niech nie narzekają bo otrzymują 500 plus więc mają z czego zapłać.

28 listopada, 19:06, Gość:

To zrób sobie więcej dzieci to też będziesz miała 500plus l.Ja dostaje na trójkę i nic z tego nie mam bo co miesiąc dziecko coś potrzebuje.A to co zostaje wpłacam im na konta żeby później na start mieli swoje pieniądze

28 listopada, 20:11, Gość:

Typowo pisiorskie podejście. Dzieci się robi.

Jak im odkładają na start w złotówkach a nie w złocie to jesteś idiotką.Bo polski złoty jest gówno wart.

G
Gość
28 listopada, 12:39, Doktor Alban:

Pis jak zawsze przeciw wszystkiemu. Od metra przeciw, od soby przeciw. Opozycja totalna.

Państwo zabiera miastu kasę z PITu, miasto sobie to odbiera z 500 plus. Proste.

28 listopada, 12:54, Gość:

Państwo zabiera miastu kasę z PIT? Grudziadza to raczej nie dotyczy bo stąd młodzi uciekaja, także alban znowu pudło. PiS dał 500 ale nie kazał zabierac-czytaj okradał.

29 listopada, 09:45, Sławek:

PiS dał 500 dobra sprawa popieram ale nikt nie daje kasy za darmo trzeba te pieniądze odzyskać z zyskiem to normalne żaden pracodawca nie da nam nic za darmo trzeba te pieniądze podwójnie odzyskać ludzie cieszą się że kasę dostają do ręki a że trzy razy więcej będą za wszystko płacić o tym nie myślą i nie wiedzą a jak mają dołożyć do obiadów w szkole czy w przedszkolu już jest niedobrze wszyscy są winni co żądzą w mieście i a to że PiS przez to zjednoczyć większość wyborców to dobrze prawda taka prawda

30 listopada, 7:35, Profesor:

Nie chlej, nie ćpaj, ale myśl na trzeźwo. I pisz po polsku, bo bełkoczesz. Jak dojdziesz do siebie to zrozumiesz, że bredzisz.

Nie trolluj bo koleś ma rację

T
Taka jest prawda
28 listopada, 21:25, Konstans:

A nie zastanawialiście się dlaczego trzeba podwyższać ceny, stawki, kwoty i inne składowe naszego codziennego życia?

To poczytajcie o ile rząd podniósł stawki środowiskowe, ile ma wynieść podwyżka cen prądu (a tramwaje i lampy uliczne to niby czym są zasilane?), ile kosztować ma metr wody wg. rządowego ministerstwa Polskie Wody? Ile trzeba było dołożyć do szkół, aby je zaimplementować do wymogów ministerstwa? A podwyżka dla nauczycieli i urzędników o 6% -rząd obiecał, ale pieniądze są z budżetu miasta. A najniższa krajowa? Podwyżka pensji najniższej obiecana przez rząd PIS o 300 zł ( a dla zakładu to jeszcze ZUS, razem to 400 zł) dla 500 pracowników np. szpitala to ogromne pieniądze. Państwowy NFZ nic nie dołożył do kontraktu. A szpital generuje długi. Teraz jeszcze większe, bo rządowe rozporządzenie trzeba wypełnić. Te długi pokrywa miasto. A skąd miasto ma brać pieniądze na rządowe zachcianki?

Nie bronię obecnych władz, mają wiele za uszami, ale patrzę chłodno na to co się dzieje i widzę, że rząd załatwia swoje obietnice cudzymi rękami ( pieniędzmi) I właśnie dlatego my wszyscy za to płacimy.

29 listopada, 5:37, Al Paca:

Za parę lat wszyscy zrozumieją, że te 8 lat rządów pisu to był NAJGORSZY okres w naszej najnowszej historii.

29 listopada, 07:14, Gość:

Na razie i na szczęście ludzie zrozumieli co znaczyły rządy PO stąd już piąta wygrana PiS w wyborach. I będą następne. Najbliższe prezydenckie. Będziesz musiał jeszcze długo poczekać. PO co najwyżej będziemy wspominać jako nieudaczników co widać po ich rządach m. in. w Grudziądzu.

Gościu z 07:14 - 1000% racji!!!

Tyle w temacie ujadające kundle POKO! Jeszcze trochę i was nie ma, a czas najwyższy! POKO, zieloni, wiosna, n., sld, peezel, lewica i wszelkie inne badziewie - niech wam ziemia lekką będzie! Raz sierpem raz młotem czerwoną chołotę! Komuniści i złodzieje, cała Polska z was się śmieje!

P
Profesor
28 listopada, 12:39, Doktor Alban:

Pis jak zawsze przeciw wszystkiemu. Od metra przeciw, od soby przeciw. Opozycja totalna.

Państwo zabiera miastu kasę z PITu, miasto sobie to odbiera z 500 plus. Proste.

28 listopada, 12:54, Gość:

Państwo zabiera miastu kasę z PIT? Grudziadza to raczej nie dotyczy bo stąd młodzi uciekaja, także alban znowu pudło. PiS dał 500 ale nie kazał zabierac-czytaj okradał.

29 listopada, 09:45, Sławek:

PiS dał 500 dobra sprawa popieram ale nikt nie daje kasy za darmo trzeba te pieniądze odzyskać z zyskiem to normalne żaden pracodawca nie da nam nic za darmo trzeba te pieniądze podwójnie odzyskać ludzie cieszą się że kasę dostają do ręki a że trzy razy więcej będą za wszystko płacić o tym nie myślą i nie wiedzą a jak mają dołożyć do obiadów w szkole czy w przedszkolu już jest niedobrze wszyscy są winni co żądzą w mieście i a to że PiS przez to zjednoczyć większość wyborców to dobrze prawda taka prawda

Nie chlej, nie ćpaj, ale myśl na trzeźwo. I pisz po polsku, bo bełkoczesz. Jak dojdziesz do siebie to zrozumiesz, że bredzisz.

S
Sławek
28 listopada, 12:39, Doktor Alban:

Pis jak zawsze przeciw wszystkiemu. Od metra przeciw, od soby przeciw. Opozycja totalna.

Państwo zabiera miastu kasę z PITu, miasto sobie to odbiera z 500 plus. Proste.

28 listopada, 12:54, Gość:

Państwo zabiera miastu kasę z PIT? Grudziadza to raczej nie dotyczy bo stąd młodzi uciekaja, także alban znowu pudło. PiS dał 500 ale nie kazał zabierac-czytaj okradał.

PiS dał 500 dobra sprawa popieram ale nikt nie daje kasy za darmo trzeba te pieniądze odzyskać z zyskiem to normalne żaden pracodawca nie da nam nic za darmo trzeba te pieniądze podwójnie odzyskać ludzie cieszą się że kasę dostają do ręki a że trzy razy więcej będą za wszystko płacić o tym nie myślą i nie wiedzą a jak mają dołożyć do obiadów w szkole czy w przedszkolu już jest niedobrze wszyscy są winni co żądzą w mieście i a to że PiS przez to zjednoczyć większość wyborców to dobrze prawda taka prawda

G
Gość
28 listopada, 21:25, Konstans:

A nie zastanawialiście się dlaczego trzeba podwyższać ceny, stawki, kwoty i inne składowe naszego codziennego życia?

To poczytajcie o ile rząd podniósł stawki środowiskowe, ile ma wynieść podwyżka cen prądu (a tramwaje i lampy uliczne to niby czym są zasilane?), ile kosztować ma metr wody wg. rządowego ministerstwa Polskie Wody? Ile trzeba było dołożyć do szkół, aby je zaimplementować do wymogów ministerstwa? A podwyżka dla nauczycieli i urzędników o 6% -rząd obiecał, ale pieniądze są z budżetu miasta. A najniższa krajowa? Podwyżka pensji najniższej obiecana przez rząd PIS o 300 zł ( a dla zakładu to jeszcze ZUS, razem to 400 zł) dla 500 pracowników np. szpitala to ogromne pieniądze. Państwowy NFZ nic nie dołożył do kontraktu. A szpital generuje długi. Teraz jeszcze większe, bo rządowe rozporządzenie trzeba wypełnić. Te długi pokrywa miasto. A skąd miasto ma brać pieniądze na rządowe zachcianki?

Nie bronię obecnych władz, mają wiele za uszami, ale patrzę chłodno na to co się dzieje i widzę, że rząd załatwia swoje obietnice cudzymi rękami ( pieniędzmi) I właśnie dlatego my wszyscy za to płacimy.

29 listopada, 5:37, Al Paca:

Za parę lat wszyscy zrozumieją, że te 8 lat rządów pisu to był NAJGORSZY okres w naszej najnowszej historii.

Na razie i na szczęście ludzie zrozumieli co znaczyły rządy PO stąd już piąta wygrana PiS w wyborach. I będą następne. Najbliższe prezydenckie. Będziesz musiał jeszcze długo poczekać. PO co najwyżej będziemy wspominać jako nieudaczników co widać po ich rządach m. in. w Grudziądzu.

G
Gość

Rozwiązanie jest bardzo proste, ściąć Różę przy samej głowie i tego pozoranta Glamowskiego!

G
Gość
28 listopada, 13:52, Jolka:

Uważam że to uczciwa stawka.Jezeli jedna osoba zapłaci 20 zł to oczywiste że każda następna powinna płacić tyle samo.A rodziny wieloosobowe niech nie narzekają bo otrzymują 500 plus więc mają z czego zapłać.

29 listopada, 1:01, Kaśka:

Jolka, jak wytrzeźwiejesz, to pomyśl a może zrozumiesz, że rodziny wieloosobowe to nie to samo, co rodziny wielodzietne. Czaisz?

Jeżeli jedna osoba kosztuje 20 zł, to 6 dorosłych absolutnie powinno kosztować 6 razy 20 czyli 120 złotych.

A
Al Paca
28 listopada, 21:25, Konstans:

A nie zastanawialiście się dlaczego trzeba podwyższać ceny, stawki, kwoty i inne składowe naszego codziennego życia?

To poczytajcie o ile rząd podniósł stawki środowiskowe, ile ma wynieść podwyżka cen prądu (a tramwaje i lampy uliczne to niby czym są zasilane?), ile kosztować ma metr wody wg. rządowego ministerstwa Polskie Wody? Ile trzeba było dołożyć do szkół, aby je zaimplementować do wymogów ministerstwa? A podwyżka dla nauczycieli i urzędników o 6% -rząd obiecał, ale pieniądze są z budżetu miasta. A najniższa krajowa? Podwyżka pensji najniższej obiecana przez rząd PIS o 300 zł ( a dla zakładu to jeszcze ZUS, razem to 400 zł) dla 500 pracowników np. szpitala to ogromne pieniądze. Państwowy NFZ nic nie dołożył do kontraktu. A szpital generuje długi. Teraz jeszcze większe, bo rządowe rozporządzenie trzeba wypełnić. Te długi pokrywa miasto. A skąd miasto ma brać pieniądze na rządowe zachcianki?

Nie bronię obecnych władz, mają wiele za uszami, ale patrzę chłodno na to co się dzieje i widzę, że rząd załatwia swoje obietnice cudzymi rękami ( pieniędzmi) I właśnie dlatego my wszyscy za to płacimy.

Za parę lat wszyscy zrozumieją, że te 8 lat rządów pisu to był NAJGORSZY okres w naszej najnowszej historii.

G
Gość
28 listopada, 13:52, Jolka:

Uważam że to uczciwa stawka.Jezeli jedna osoba zapłaci 20 zł to oczywiste że każda następna powinna płacić tyle samo.A rodziny wieloosobowe niech nie narzekają bo otrzymują 500 plus więc mają z czego zapłać.

29 listopada, 1:01, Kaśka:

Jolka, jak wytrzeźwiejesz, to pomyśl a może zrozumiesz, że rodziny wieloosobowe to nie to samo, co rodziny wielodzietne. Czaisz?

Szescioosobowa rodzina składająca się z sześciu dorosłych jest w jeszcze lepszej sytuacji, bo według rządowych statystyk wszyscy zarabiają (nie ma już bezrobocia), więc te 53 zł więcej bez trudu się znajdą.

K
Kaśka
28 listopada, 13:52, Jolka:

Uważam że to uczciwa stawka.Jezeli jedna osoba zapłaci 20 zł to oczywiste że każda następna powinna płacić tyle samo.A rodziny wieloosobowe niech nie narzekają bo otrzymują 500 plus więc mają z czego zapłać.

Jolka, jak wytrzeźwiejesz, to pomyśl a może zrozumiesz, że rodziny wieloosobowe to nie to samo, co rodziny wielodzietne. Czaisz?

K
Kris
28 listopada, 17:37, Jan:

Śmieci nie produkują m2 lecz ludzie. Składka od osoby jest jak najbardziej właściwa. Problemem są jednak niezameldowani.

Chyba pan posiada mieszkanie na wynajem

K
Konstans

A nie zastanawialiście się dlaczego trzeba podwyższać ceny, stawki, kwoty i inne składowe naszego codziennego życia?

To poczytajcie o ile rząd podniósł stawki środowiskowe, ile ma wynieść podwyżka cen prądu (a tramwaje i lampy uliczne to niby czym są zasilane?), ile kosztować ma metr wody wg. rządowego ministerstwa Polskie Wody? Ile trzeba było dołożyć do szkół, aby je zaimplementować do wymogów ministerstwa? A podwyżka dla nauczycieli i urzędników o 6% -rząd obiecał, ale pieniądze są z budżetu miasta. A najniższa krajowa? Podwyżka pensji najniższej obiecana przez rząd PIS o 300 zł ( a dla zakładu to jeszcze ZUS, razem to 400 zł) dla 500 pracowników np. szpitala to ogromne pieniądze. Państwowy NFZ nic nie dołożył do kontraktu. A szpital generuje długi. Teraz jeszcze większe, bo rządowe rozporządzenie trzeba wypełnić. Te długi pokrywa miasto. A skąd miasto ma brać pieniądze na rządowe zachcianki?

Nie bronię obecnych władz, mają wiele za uszami, ale patrzę chłodno na to co się dzieje i widzę, że rząd załatwia swoje obietnice cudzymi rękami ( pieniędzmi) I właśnie dlatego my wszyscy za to płacimy.

G
Gość
28 listopada, 18:36, Gość:

Jeszcze w lipcu i sierpniu inflacja dochodziła do prawie 3 %.w tej chwili 2,5%. Według bredzenia komentującego jest wzrost. Trzeba być rzeczywiście POpapranym. Czyli wzrost cen biletów z 2,60 na 3,20 to dla niego chyba obniżka. Wot durna PeOwska banda.

28 listopada, 18:42, Al Paca:

3,5 procent to aktualna inflacja, na którą składa się wzrost cen żywności o 10 procent i spadek cen czołgów i lokomotyw o 4 procent. Średnio ceny rosną o 3,5 procent.

Jak za komuny (który to czas dla pisu jest wzorem).

28 listopada, 19:05, Gość:

Na pewno jesteś wzorem. Wzorem idioty.

28 listopada, 20:12, Gość:

Brak argumentów - przechodzimy na obelgi? Z takim podejściem szybko stracicie władze w Polsce.

Dla ciebie to komplement.

G
Gość
28 listopada, 18:36, Gość:

Jeszcze w lipcu i sierpniu inflacja dochodziła do prawie 3 %.w tej chwili 2,5%. Według bredzenia komentującego jest wzrost. Trzeba być rzeczywiście POpapranym. Czyli wzrost cen biletów z 2,60 na 3,20 to dla niego chyba obniżka. Wot durna PeOwska banda.

28 listopada, 18:42, Al Paca:

3,5 procent to aktualna inflacja, na którą składa się wzrost cen żywności o 10 procent i spadek cen czołgów i lokomotyw o 4 procent. Średnio ceny rosną o 3,5 procent.

Jak za komuny (który to czas dla pisu jest wzorem).

28 listopada, 19:05, Gość:

Na pewno jesteś wzorem. Wzorem idioty.

Brak argumentów - przechodzimy na obelgi? Z takim podejściem szybko stracicie władze w Polsce.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska