https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Podziały w toruńskim magistracie

(WG)
fot. Lech Kamiński
Miejski wydział budżetu i księgowości już nie istnieje. Został rozdzielony na dwie jednostki. Oznacza to m.in. kolejny fotel dyrektorski w Urzędzie Miasta.

Prezydent podpisał zarządzenie zmieniające regulamin organizacyjny Urzędu Miasta. Określa on m.in. strukturę miejskich wydziałów. Pojawiły się w niej dwie nowe jednostki: budżetu i planowania finansowego oraz księgowości. Zajmą miejsce dotychczasowego wydziału budżetu i księgowości.

Do pierwszej z nowych jednostek przejdzie Magdalena Flisykowska-Kacprowicz, szefowa likwidowanej jednostki i czterech urzędników, a do drugiego - 26 pracowników zajmujących się księgowością. Dołączy do nich nowy dyrektor wybrany w konkursie. Ile pochłoną tez te zmiany? To koszt ok. 6 tys. miesięcznie - tyle wynosi pensja szefa nowej jednostki.

- Dzielimy wydział, bo mamy nową ustawę o finansach publicznych tłumaczy Flisykowska-Kacprowicz. - Nakłada ona obowiązki związane m.in. przygotowaniem wieloletniego planu finansowego. W najbliższych latach w związku w dużymi inwestycjami będziemy mieć wysoki wskaźnik zadłużenia. Musimy więc mocno zewrzeć szyki, czyli monitorować wykonanie budżetu i starannie pozyskiwać dotacje. Trzeba na bieżąco śledzić możliwości ich otrzymania.

Pierwszy plan ma być gotowy w 2011 r. Będzie ważny trzy lata. Określi szczegółowo źródła finansowania zadań m.in. z podatków, opłat lokalnych i dotacji. - Będziemy zarządzać ryzykiem finansowym - mówi Flisykowska-Kacprowicz. - W przypadku mostu opracujemy na zapas kilka wariantów finansowania. Ta inwestycja i poziom unijnego wsparcia będą kluczowe dla najbliższej przyszłości Torunia.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska