Za blisko 200 mln zł Grupa POLOmarket otworzyła 56 nowych supermarketów i tym samym zamknęła rok 2012 liczbą 385 placówek. POLOmarket jest największą siecią handlową ze 100 proc. polskim kapitałem, stabilnym i niezmiennym od chwili powstania firmy w 1997 roku. Grupa POLOmarket daje zatrudnienie ponad 11tys. pracownikom.
Dostali Diament od Forbes'a
Uzyskane dobre wyniki finansowe, w 2012 roku zauważyła i doceniła kapituła miesięcznika "Forbes", przyznając sieci prestiżowy Diament. Na liście 500 największych polskich przedsiębiorstw "Pięćsetka Polityki", POLOmarket uplasował się na 76 miejscu, a w zestawieniu 500 największych firm w Europie Środkowo-Wschodniej według dziennika "Rzeczpospolita" POLOmarket zajął miejsce 276. Ponadto "Rzeczpospolita" wyceniła markę POLOmarket na kwotę 218 mln zł.
Mimo zauważalnego spowolnienia gospodarczego POLOmarket z optymizmem patrzy w przyszłość. Sieć zwiększa swoją siłę zakupową i cały czas rozwija relacje z dostawcami. Opracowana została nowa strategia dla firmy na lata 2013 - 2016. W tym czasie POLOmarket będzie rozwijał się w sposób organiczny, by na koniec roku 2016 osiągnąć 6 mld zł przychodów netto. Od początku roku 2013 POLOmarket ma już za sobą kolejne otwarcia nowych sklepów - 9 - i łącznie jest ich 400. Ponadto sieć nie wyklucza fuzji, przejęć, rozważa także budowanie szerszej grupy kapitałowej.
Co się zmieni?
POLOmarket posiada dwa nowoczesne centra logistyczne i cały czas doskonali proces dystrybucji towarów. Budowa kolejnych centrów logistycznych zoptymalizuje czas dotarcia produktów do sklepów, a zaoszczędzony kapitał pozwoli wypracować jeszcze bardziej konkurencyjną ofertę dla klienta.
W dalszym ciągu duży nacisk będzie kładziony na rozwój marki własnej.
17 kwietnia firma zaprezentowała odświeżone logo. Sale sprzedaży POLOmarketu wkrótce staną się bardziej przyjazne dla klientów. Wyposażenie i układ sklepów zostaną zmodyfikowane tak, aby miejsce zakupów stało się przestronne i nowoczesne.
Źródło: POLOmarket
