https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Polscy GAPOWICZE i ich DŁUGI. Jazda na gapę - kosztowne ryzyko. Dlaczego się nie opłaca?

TK
Dlaczego jazda na gapę się nie opłaca? Ilu mamy gapowiczów i czy liczba jeżdzących bez biletu spada? Gdzie jest największa liczba nieuczciwych pasażerów? O tym dowiadujemy się z danych Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor. Zobacz na kolejnych slajdach >>>
Dlaczego jazda na gapę się nie opłaca? Ilu mamy gapowiczów i czy liczba jeżdzących bez biletu spada? Gdzie jest największa liczba nieuczciwych pasażerów? O tym dowiadujemy się z danych Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor. Zobacz na kolejnych slajdach >>>
Jazda na gapę to ryzyko, które poza tym, że powoduje niekoniecznie zdrowe emocje związane z bliskim spotkaniem z kontrolerem, ma również aspekt czysto ekonomiczny. Dlaczego jazda na gapę się nie opłaca? Ilu mamy gapowiczów i czy liczba jeżdżących bez biletu spada? Gdzie jest największa liczba nieuczciwych pasażerów? O tym dowiadujemy się z danych Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor.

Podróż na gapę wiąże się z konsekwencjami

Zarządzający komunikacją miejską oraz komunikacją miedzymiastową, a także firmy, które kontrolują pasażerów korzystają z narzędzia windykacyjnego, umożliwiającego wpis osoby, która nie zapłaciła w terminie kary za jazdę na gapę do rejestru dłużników BIG. W efekcie spontaniczna podróż może skończyć się podwójną karą:

  • za brak biletu lub karty miejskiej
  • wpisem do rejestru dłużników

Niektórzy ciągle jeszcze żyją w przekonaniu, że kupowanie biletów, to strata pieniędzy, a jazda na gapę jest sposobem na ich zaoszczędzenie. Takie osoby muszą się jednak liczyć z konsekwencjami.

Dlaczego jazda na gapę się nie opłaca? Ilu mamy gapowiczów i czy liczba jeżdzących bez biletu spada? Gdzie jest największa liczba nieuczciwych pasażerów? O tym dowiadujemy się z danych Biura Informacji Gospodarczej InfoMonitor. Zobacz na kolejnych slajdach >>>

Polscy GAPOWICZE i ich DŁUGI. Jazda na gapę - kosztowne ryzy...

W jakiej sytuacji dostaniemy mandat od kontrolera?

Z mandatem musimy się liczyć, w chwili kiedy kontroler stwierdzi u nas:

  • brak ważnego biletu na przejazd
  • brak ważnego dokumentu potwierdzającego możliwość skorzystania z bezpłatnego lub ulgowego przejazdu

Wysokość mandatu ustalana jest z uwzględnieniem ceny najtańszego biletu jednorazowego normalnego, stosowanego przez danego przewoźnika. Kwoty w określonych przypadkach są następujące:

  • brak odpowiedniego dokumentu przewozu = 50-krotność tej ceny
  • brak ważnego dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień do bezpłatnego lub ulgowego przejazdu = 40-krotność tej ceny

Jak wyglądają losy polskich gapowiczów? Zobacz i przeczytaj w galerii.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

N
Nałka jazdy
Jak tak można
P
PISFAN
Przy takiej dostępności do biletów Biletomaty w pojazdach komunikacji miejskiej przy przystankach oraz aplikacje na smartfonkara za jazdę na gapę powinna być adekwatne wysoka
G
Gość
Każdy z "ujawnionych" gapowiczów miał tak poważne uzasadnienie dla swojego złodziejstwa (nie bójmy się tego słowa), tak właśnie, ZŁODZIEJSTWA, że nie tylko natychmiast należało go puścić wolno, ale i przeprosić za to, że się go kontrolowało.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera

Wybrane dla Ciebie

Nowy rok szkolny ze sporymi zmianami! Uczniowie mogą być zaskoczeni

NOWE
Nowy rok szkolny ze sporymi zmianami! Uczniowie mogą być zaskoczeni

MISTRZOWIE FOTOGRAFII Głosowanie rozpoczęte! Głosuj na swoich faworytów!

MISTRZOWIE FOTOGRAFII Głosowanie rozpoczęte! Głosuj na swoich faworytów!

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska