www.pomorska.pl/turystyka
Więcej informacji z turystyki znajdziesz na podstronie www.pomorska.pl/turystyka
Jak podaje Instytut Turystyki konferencje, kongresy, podróże w interesach czy spotkania motywacyjne stanowią obecnie prawie 1/3 wszystkich pobytów turystycznych, a polskie firmy wydają ponad 10 mld zł rocznie na podróże i pobyty o charakterze biznesowym.
Hotele cztero- i pięciogwiazdkowe usytuowane są dużych miastach i głównie w województwach mazowieckim, małopolskim, pomorskim i śląskim. Poza nimi trudno jest znaleźć obiekty z infrastrukturą konferencyjną na najwyższym poziomie.
Dwie trzecie hoteli trzygwiazdkowych znajduje się poza wielkimi aglomeracjami, jednakże zakres i jakość usług biznesowych w tych ośrodkach jest na dużo niższym poziomie.
Dużo lepsza sytuacja jest na rynku obiektów stricte konferencyjnych. Ponad 30 proc. z nich znajduje się w województwie mazowieckim i małopolskim. Stosunkowo duża liczba ośrodków tego typu znajduje się także w województwach dolnośląskim, pomorskim i śląskim.
Czarna dziura na polskim rynku konferencyjnym to województwa opolskie i lubelskie - przygotowanie konferencji na tych terenach może sprawić nie lada problem. W istniejących obiektach konferencyjnych dominują sale przygotowane do małych i średnich konferencji, a spotkania do 100 osób stanowią 70 proc. całego rynku.
Ważnym elementem jest także wiarygodne opisanie i promocja danej usługi turystycznej o charakterze biznesowym. Niestety w Polsce nadal brakuje spójnych i kompleksowych publikacji na ten temat.
Źródło: www.ipo.pl
W 2007 r. powstała Rada Programowa ds. Rozwoju Turystyki Biznesowej w Województwie Kujawsko-Pomorskim, która koordynuje promocję turystyki biznesowej. Rada współpracuje z branżą turystyczną, środowiskiem naukowym, gospodarczym, kulturalnym i sportowym, i chce wypromować wizerunek naszego regionu jako atrakcyjnego miejsca organizacji kongresów, konferencji i spotkań biznesowych.