Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polska jest coraz bardziej atrakcyjna dla przyjazdów w interesach

(M)
sxc
W ostatnich latach notuje się systematyczny wzrost atrakcyjności Polski jako miejsca przyjazdów służbowych. Turystykę biznesową pobudzają: rozwój gospodarczy Polski, dogodne położenie geograficzne, stabilność polityczna.

www.pomorska.pl/turystyka

Więcej informacji z turystyki znajdziesz na podstronie www.pomorska.pl/turystyka

Jak podaje Instytut Turystyki konferencje, kongresy, podróże w interesach czy spotkania motywacyjne stanowią obecnie prawie 1/3 wszystkich pobytów turystycznych, a polskie firmy wydają ponad 10 mld zł rocznie na podróże i pobyty o charakterze biznesowym.

Hotele cztero- i pięciogwiazdkowe usytuowane są dużych miastach i głównie w województwach mazowieckim, małopolskim, pomorskim i śląskim. Poza nimi trudno jest znaleźć obiekty z infrastrukturą konferencyjną na najwyższym poziomie.

Dwie trzecie hoteli trzygwiazdkowych znajduje się poza wielkimi aglomeracjami, jednakże zakres i jakość usług biznesowych w tych ośrodkach jest na dużo niższym poziomie.

Dużo lepsza sytuacja jest na rynku obiektów stricte konferencyjnych. Ponad 30 proc. z nich znajduje się w województwie mazowieckim i małopolskim. Stosunkowo duża liczba ośrodków tego typu znajduje się także w województwach dolnośląskim, pomorskim i śląskim.

Czarna dziura na polskim rynku konferencyjnym to województwa opolskie i lubelskie - przygotowanie konferencji na tych terenach może sprawić nie lada problem. W istniejących obiektach konferencyjnych dominują sale przygotowane do małych i średnich konferencji, a spotkania do 100 osób stanowią 70 proc. całego rynku.

Ważnym elementem jest także wiarygodne opisanie i promocja danej usługi turystycznej o charakterze biznesowym. Niestety w Polsce nadal brakuje spójnych i kompleksowych publikacji na ten temat.
Źródło: www.ipo.pl

W 2007 r. powstała Rada Programowa ds. Rozwoju Turystyki Biznesowej w Województwie Kujawsko-Pomorskim, która koordynuje promocję turystyki biznesowej. Rada współpracuje z branżą turystyczną, środowiskiem naukowym, gospodarczym, kulturalnym i sportowym, i chce wypromować wizerunek naszego regionu jako atrakcyjnego miejsca organizacji kongresów, konferencji i spotkań biznesowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska