https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pomiędzy Bydgoszczą a Toruniem pociągi pojadą nawet 120 km na godzinę

(bog)
Projektowany węzeł przesiadkowy - na dole kolej u góry tramwaj
Projektowany węzeł przesiadkowy - na dole kolej u góry tramwaj Fot. Materiał Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu
Coraz bliżej Szybkiej Kolei Metropolitalnej BiT City. W jej ramach powstanie wspólny system komunikacji dla Bydgoszczy i Torunia.

www.pomorska.pl/bydgoszcz

Więcej informacji z Bydgoszczy na stronie www.pomorska.pl/bydgoszcz

Za realizację tego projektu odpowiada Urząd Marszałkowski w Toruniu.

- Jego elementami są: zakup taboru na potrzeby kolejowych połączeń aglomeracyjnych przez Solec Kujawski, budowa wiaduktu w Solcu, zakup taboru tramwajowego dla Torunia oraz utworzenie Kujawsko-Pomorskiego Związku Taryfowego. Ten ostatni umożliwi wspólny, bydgosko-toruński system sprzedaży biletów, ujednolicenie ich cen w publicznym transporcie obu miast, a także zintegrowanie rozkładów jazdy wszystkich części składowych BiT City - wyjaśnia marszałek Piotr Całbecki. Projekt, podobnie jak pozostałe składowe BiT City, współfinansowany jest ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a jego szacowana wartość to 208 milionów złotych.

W lipcu dowiemy się, kto przygotuje tzw. studium wykonalności projektu. Wiadomo za to, że dokument powstanie w cztery miesiące od podpisania umowy ze zwycięzcą trwającego właśnie przetargu.
Przypomnijmy, że integralną częścią BiT City jest też wyceniona na ponad 400 mln złotych budowa linii tramwajowej do Fordonu. Inwestycja zakłada m.in. budowę Węzła Wschodniego w rejonie skrzyżowania Fordońskiej i Kamiennej (projekt wizualizacji na zdjęciu obok), gdzie pasażerowie będą mogli przesiadać się z tramwaju na pociąg i odwrotnie oraz samych torów tramwajowych z zakupem nowoczesnego taboru.

Obecnie trwają prace projektowe linii. Budowa natomiast ruszy prawdopodobnie na początku 2012 roku i potrwa blisko dwa lata.

Czytaj e-wydanie »

Komentarze 8

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

m
maruda
"z prędkościa 120 km beda wozić powietrze ... dziekuję... wolę z taka prędkością jechac do Poznania czy Gdańska .... nie ma na co kasy wydawać ... - chyba nie wszyscy wiedzą, że odcinkiem Bydgoszcz - Toruń jeżdżą także TLK (dawne pospieszne) z Gdyni do Łodzi i Katowic - dla tych podróznych skrócenie czasu jazdy ma znaczenie
p
pasażer-sceptyk
W dniu 06.07.2010 o 16:48, Gość napisał:

Na zachodzie kolej to bardzo popularny środek transportu. Dlaczego uważasz, że mamy być dalej ciemnogrodem? Z PiS-u jesteś?



Może i jest i co z tego? Przejedź się pociągiem z Wrocławia do Szczecina, to do Zielonej Góry będziesz miał odcinki na 40km/h, bo taki jest stan torów. Jesteśmy ( niestety ) ciemnogrodem i uważam pomysł za mało realny, biorąc pod uwagę sytuację polskiego kolejnictwa. Prywaciarze jako przysłowiowe jaskółki wiosny nie uczynią.
P
Pt47
W dniu 06.07.2010 o 12:57, Gość napisał:

Częst jadę samochodem ul. Kmienną i widzę te puste składy jadące do Torunia. Myślę, że realizacja tego projektu ma przykryć inne wydaki tak piszą na zakup taboru szynowego i pewnie jeszcze inne. Myślę, ze należałosię bardziej zaangazować w budowę obwodnicy i s5 a nie coś co można odłożyć na inne czasy. StK


Gdy pociągi są stare i się wloką 60 km/h a do tego brak dogodnych przesiadek to może być pusto. Po to budowany będzie zintegrowany system, żeby podróż trwała szybciej i z dogodnymi przesiadkami. Na co czekać? Aż korki zupełnie zatkają miasta a po pieniądze z Unii będzie coraz trudniej sięgnąć?. Zawsze wygodniej pomarudzić niż docenić, że coś się robi.
R
Ramzel
Ja bardzo często jeżdżę pociągiem. I wolę kolej niż autobus. Tym bardziej, że moja trasę obsługuje prywatny przewoźnik.
G
Gość
W dniu 06.07.2010 o 14:08, pasażer-sceptyk napisał:

eee tam, w banie. Ktoś w ogóle jeździ jeszcze pociągami? 120 km/h to powinno być na obecnie istniejącej linii, ale od ładnych paru lat już nie jest. To zupełnie niepotrzebne, niech się w końcu wezmą za tą linię, która jest aktualnie, a nie trzeszczą o czymś zupełnie nierealnym. Też mi co, standard PKP-owski biorą za coś nadzwyczajnego, trzeba było napisać 200km/h, to wrażenie byłoby odpowiednie...


Na zachodzie kolej to bardzo popularny środek transportu. Dlaczego uważasz, że mamy być dalej ciemnogrodem? Z PiS-u jesteś?
p
pasażer-sceptyk
eee tam, w banie. Ktoś w ogóle jeździ jeszcze pociągami? 120 km/h to powinno być na obecnie istniejącej linii, ale od ładnych paru lat już nie jest. To zupełnie niepotrzebne, niech się w końcu wezmą za tą linię, która jest aktualnie, a nie trzeszczą o czymś zupełnie nierealnym. Też mi co, standard PKP-owski biorą za coś nadzwyczajnego, trzeba było napisać 200km/h, to wrażenie byłoby odpowiednie...
G
Gość
Częst jadę samochodem ul. Kmienną i widzę te puste składy jadące do Torunia. Myślę, że realizacja tego projektu ma przykryć inne wydaki tak piszą na zakup taboru szynowego i pewnie jeszcze inne. Myślę, ze należałosię bardziej zaangazować w budowę obwodnicy i s5 a nie coś co można odłożyć na inne czasy. StK
m
mark
... z prędkościa 120 km beda wozić powietrze ... dziekuję... wolę z taka prędkością jechac do Poznania czy Gdańska .... nie ma na co kasy wydawać ...
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska