https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Porosły. Brawurowa jazda między blokującymi ciężarówkami na S8 robi furorę w Internecie. A policja wskazuje wykroczenia (wideo)

Adrian Kuźmiuk
DrogoweSytuacje / YouTube
Ponad 150 tys wyświetleń ma nagranie "Mnóstwo zepsutych pojazdów na lewym pasie S8". Kierowca, który wyprzedza blokujące go autokary i ciężarówki został bohaterem Internautów. Ale nie policji

- Z niewyjaśnionych przyczyn na lewym pasie S8 przed Białymstokiem znalazło się kilka pojazdów, najprawdopodobniej były uszkodzone - wskazuje na to postój lub niekontrolowane zjeżdżanie na pas, którym poruszały się inne pojazdy. Konieczne było ominięcie uszkodzonych pojazdów blokujących przejazd, aby kontynuować podróż - tak w prześmiewczy sposób skomentował zamieszczone przez siebie nagranie Internauta o profilu Drogowe Sytuacje.

Na filmie opublikowanym 20 sierpnia widać jak kierowca jadący drogą S8 w kierunku Białegostoku tuż przed Porosłami wyprzedza ciężarówki i autokary, które za wszelką cenę starają się zablokować mu drogę. Mimo kilku niebezpiecznych manewrów w końcu udaje mu się wyprzedzić wszystkie pojazdy i zjechać na prawy pas tuż przed zwężeniem.

W komentarzach zawrzało. Dla wielu Internautów autor nagrania stał się bohaterem, ponieważ nie dał się zatrzymać kierowcom ciężarówek, którzy z premedytacją blokują lewy pas na ósemce. W 57 sekundzie nagrania widać po lewej stronie zakaz wyprzedzania. Na tym odcinku jest zawężenie drogi do jednego pasa ruchu z uwagi na przebudowę węzła w Porosłach. Jednak wielu kierowców blokuje lewy pas już kilkaset metrów wcześniej, przez co wszyscy zmuszeni są do jazdy prawym i stania w olbrzymich korkach.

- Spisał ktoś wszystkie tablice? Bo za to mandaty im się należą. A kierowca żółtego autokaru powinien stracić prawko i pracę - pisze jeden z Internautów.

- Policja w takich miejscach regularnie powinna wyłapywać kierowców, którzy blokują wolny pas ruchu i zabierać prawko na trzy miesiące - dodaje inny. - "Zawodowi" kierowcy od razu by się nauczyli. Kiedy się ludzie nauczą, że jazda jednym pasem w tego typu przypadkach, tylko spowalnia cały ruch i powoduje jeszcze większe korki.

- Podziwiam opanowanie kierowcy i te piękne manewrowanie pomiędzy Januszami - czytamy w komentarzach.

Jednak podlaska policja nie jest pod wrażeniem jazdy nagrywającego i wymienia wykroczenia jego:

  • najeżdżanie na linię krawędziową za co grozi mandat karny (MK) w wysokości 100 zł i 1 pkt karny;
  • wyprzedzanie z niewłaściwej strony MK 200zł/3pkt,
  • nie stosowanie się do znaku B-25 tj. zakaz wyprzedzania MK od 20 do 500 zł/5pkt
  • nadużywanie sygnału dźwiękowego MK 100zł/0pkt
  • spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym poprzez zmuszanie innych kierowców do zmiany kierunku jazdy, celem uniknięcia zderzenia MK od 200do 500zł/6pkt

- Jeżeli chodzi o innych uczestników ruchu, to również popełniają oni wykroczenia - mówi mł. asp. Katarzyna Zarzecka, oficer prasowy Komendy Miejskiej Policji w Białymstoku i dodaje jakie konsekwencje za nie grożą:

  • zajmowanie więcej niż jednego pasa ruchu, za co grozi mandat karny w wysokości 150zł/2pkt,
  • nie stosowanie się do znaku B-25 tj. zakaz wyprzedzania MK od 20 do 500zł/5pkt,
  • utrudnianie lub tamowanie ruchu poprzez brak sygnalizowania manewru MK 200zł/2pkt,
  • spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa w ruchu drogowym poprzez zmuszanie innych kierowców do zmiany kierunku jazdy, celem uniknięcia zderzenia MK od 200 do 500zł/6pkt

Jak widać drogowa samowolka na krajowej ósemce może niektórych kosztować całkiem sporo. Żeby rozładować korki w tym miejscu i zapobiegać drogowej patologii wystarczyłoby nieco dobrej woli ze strony kierowców i praktykowania jazdy na suwak.

Na czym polega jazda na suwak?

W przypadku dwupasmowej drogi kończącej się zwężeniem powinno jeździć się na tzw. suwak. Polega to na tym, że jadąc w korku każdy wpuszcza jednego kierowcę stojącego na bocznym pasie, na którym dalsza jazda jest niemożliwa. Dzięki temu auta nakładają się na siebie jak ząbki w suwaku.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa pracuje nad tym, aby jazda na suwak weszła do Kodeksu Drogowego. Wtedy taka jazda byłaby obowiązkowa w miejscach zwężenia dróg. Informowałby o tym specjalny znaki drogowy: D-56. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem twórców projektu jazda na suwak będzie obowiązywać już od 1 października tego roku.

Zobacz też:

Kierowcy ciężarówek uniemożliwiają wyprzedzanie ich lewym pasem na obwodnicy Białegostoku

Tiry blokują lewy pas na obwodnicy Białegostoku. "Szeryfowie...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Motoryzacja

Komentarze 47

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
31 sierpnia, 11:51, Gość:

Jazda na "suwak" to chory unijny wynalazek, który po pierwsze w naszym prawie jest nielegalny (nie zdefiniowany) a po drugie jest szkodliwy dla płynności ruchu. Kiedyś unia zakazała zwykłych żarówek (szklana bańka i dwie blaszki) zamiast tego pod groźbą ogromnych kar finansowych jest nakaz używania żarówek LED wypełnionych trującą rtęcią. Prawda jest taka, że cała ta unia europejska to jest po prostu spełnienie marzeń adolfa hitlera o eksterminacji Polski i Polaków.

31 sierpnia, 12:40, Gość:

Nie zgodzę się, że to chory wynalazek, wręcz odwrotnie. Przejechałem około 800 tys km i powiem z doświadczenia, że akurat jazda na suwak poprawia płynność ruchu. Co do legalności to jeszcze chwila... A LED nie zawierają rtęci.

Nie widziałem w Polsce jazdy na suwak. Chyba że suwak to wjeżdżanie parę aut wcześniej i tak pięć z lewego, jeden z prawego. Dlatego was blokują, bo nie macie jaj aby dojechać do końca, boisz się że nie wpuści.

G
Gość
11 września, 09:50, Tomasz:

Większość zdjęć jest z drogi wylotowej na Warszawę przed Porosłami. Sam jestem kierowcą auta osobowego i podobnie jak kierowcy tirów jadę lewym pasem na awaryjnych, blokując takich cwaniaczków jak na zdjęciach (blachy WWcoś...), którzy mają gdzieś korek i prują do samego zwężenia i się wbijają na chama w korek... to nie jest jazda, tylko chamskie zachowanie uczestników ruchu !

Kretyn jesteś

T
Tomasz
30 sierpnia, 23:53, Gość:

Jedyny Janusz na tym filmie to ten co wyprzedza, a właściwie wpier...la się, bo myśli że co to nie on. Jak mu się udało to teraz się chwali, ciekawe jak by burak się chwalił jak by się gdzieś rozwalił albo komuś krzywdę zrobił. A w porannym jak zwykle by napisali że z nieustalonych przyczyn. Policja powinna mu doje...ć za wszystko po kolei jak jest wymienione.

Kultura jazdy obowiązuje wszystkich, to niby blokowanie jest niestety czymś spowodowane i należy to zrozumieć że każdy chce jakoś to przejechać, a nie tylko buraki które uważają że im się bardziej spieszy.

31 sierpnia, 19:50, Administrator:

Proszę, błagam, baranie zasrany abyś nigdy nie usiadł za kierownicą! Noż kuźwa kretyn z IQ trampka no!

31 sierpnia, 20:04, Gość:

Zapomnij, będę siadał i będę blokował takie chamstwo co to uważa że im się bardziej spieszy.

1 września, 8:34, Administrator:

Obyś kiedyś zatem trafił na mnie! Już trzech śmieci z okolic Białego zgłosiłem wraz z nagraniem, każdy przyjął mandat bez potrzeby latania po sądach, co w moim przypadku też nie stoi na przeszkodzie :) kamerę kupiłem właśnie w tym celu i nic w życiu nie dało mi większej frajdy, jak właśnie pozbawienie kilku stówek takiego blokującego śmiecia :)

Proszę nie wyzywać kulturalnych kierowców od śmieci. Jak jesteś taki kozak, to udostępnij policji nagrania ze swoich wyczynów na drodze... i wtedy zobaczymy kto kogo pozbawi kilku setek... Wtedy szybko wyłączysz kamerę !

T
Tomasz
Większość zdjęć jest z drogi wylotowej na Warszawę przed Porosłami. Sam jestem kierowcą auta osobowego i podobnie jak kierowcy tirów jadę lewym pasem na awaryjnych, blokując takich cwaniaczków jak na zdjęciach (blachy WWcoś...), którzy mają gdzieś korek i prują do samego zwężenia i się wbijają na chama w korek... to nie jest jazda, tylko chamskie zachowanie uczestników ruchu !
Q
Qwerty
31 sierpnia, 15:46, zenon:

Weźmy sobie tą sytuacje z filmu, czy to z ciężarówką, czy autobusem pełnym ludzi.

Jedziesz sobie lewym, autobus/ciężarówka zajeżdża Ci drogę i w niego po prostu uderzasz.

Jakie są konsekwencje:

1. Wzywacie Policje i czekacie kilkanaście/dziesiąt minut na przyjazd

2. Policja ustala przebieg zdarzenia, ogląda zapis z rejestratora itp.

3. Winny dostaje mandat

Cała akcja trwa pewnie z godzinę, albo lepiej. Może się okazać, że uderzając w ciężarówkę/autobus urywa mu się tylne światło lub powoduje inne uszkodzenie dyskwalifikujące pojazd z dalszego użytkowania.

Kto na tym i ile traci i czasu i pieniędzy?

Towar na uszkodzonej naczepie, ludzie w uszkodzonym autokarze. Naprawdę warto?

Niektorzy czakają na takich blokujacych frajerow i sobie maluja auto na ich koszt

G
Gość
z tym się nie zgodzę!"nadużywanie sygnału dźwiękowego MK 100zł/0pkt "jakie nadużywanie?!
A
Administrator
30 sierpnia, 23:53, Gość:

Jedyny Janusz na tym filmie to ten co wyprzedza, a właściwie wpier...la się, bo myśli że co to nie on. Jak mu się udało to teraz się chwali, ciekawe jak by burak się chwalił jak by się gdzieś rozwalił albo komuś krzywdę zrobił. A w porannym jak zwykle by napisali że z nieustalonych przyczyn. Policja powinna mu doje...ć za wszystko po kolei jak jest wymienione.

Kultura jazdy obowiązuje wszystkich, to niby blokowanie jest niestety czymś spowodowane i należy to zrozumieć że każdy chce jakoś to przejechać, a nie tylko buraki które uważają że im się bardziej spieszy.

31 sierpnia, 19:50, Administrator:

Proszę, błagam, baranie zasrany abyś nigdy nie usiadł za kierownicą! Noż kuźwa kretyn z IQ trampka no!

31 sierpnia, 20:04, Gość:

Zapomnij, będę siadał i będę blokował takie chamstwo co to uważa że im się bardziej spieszy.

Obyś kiedyś zatem trafił na mnie! Już trzech śmieci z okolic Białego zgłosiłem wraz z nagraniem, każdy przyjął mandat bez potrzeby latania po sądach, co w moim przypadku też nie stoi na przeszkodzie :) kamerę kupiłem właśnie w tym celu i nic w życiu nie dało mi większej frajdy, jak właśnie pozbawienie kilku stówek takiego blokującego śmiecia :)

G
Gość
30 sierpnia, 23:53, Gość:

Jedyny Janusz na tym filmie to ten co wyprzedza, a właściwie wpier...la się, bo myśli że co to nie on. Jak mu się udało to teraz się chwali, ciekawe jak by burak się chwalił jak by się gdzieś rozwalił albo komuś krzywdę zrobił. A w porannym jak zwykle by napisali że z nieustalonych przyczyn. Policja powinna mu doje...ć za wszystko po kolei jak jest wymienione.

Kultura jazdy obowiązuje wszystkich, to niby blokowanie jest niestety czymś spowodowane i należy to zrozumieć że każdy chce jakoś to przejechać, a nie tylko buraki które uważają że im się bardziej spieszy.

31 sierpnia, 19:50, Administrator:

Proszę, błagam, baranie zasrany abyś nigdy nie usiadł za kierownicą! Noż kuźwa kretyn z IQ trampka no!

Zapomnij, będę siadał i będę blokował takie chamstwo co to uważa że im się bardziej spieszy.

A
Administrator
30 sierpnia, 23:53, Gość:

Jedyny Janusz na tym filmie to ten co wyprzedza, a właściwie wpier...la się, bo myśli że co to nie on. Jak mu się udało to teraz się chwali, ciekawe jak by burak się chwalił jak by się gdzieś rozwalił albo komuś krzywdę zrobił. A w porannym jak zwykle by napisali że z nieustalonych przyczyn. Policja powinna mu doje...ć za wszystko po kolei jak jest wymienione.

Kultura jazdy obowiązuje wszystkich, to niby blokowanie jest niestety czymś spowodowane i należy to zrozumieć że każdy chce jakoś to przejechać, a nie tylko buraki które uważają że im się bardziej spieszy.

Proszę, błagam, baranie zasrany abyś nigdy nie usiadł za kierownicą! Noż kuźwa kretyn z IQ trampka no!

z
zenon
Weźmy sobie tą sytuacje z filmu, czy to z ciężarówką, czy autobusem pełnym ludzi.

Jedziesz sobie lewym, autobus/ciężarówka zajeżdża Ci drogę i w niego po prostu uderzasz.

Jakie są konsekwencje:

1. Wzywacie Policje i czekacie kilkanaście/dziesiąt minut na przyjazd

2. Policja ustala przebieg zdarzenia, ogląda zapis z rejestratora itp.

3. Winny dostaje mandat

Cała akcja trwa pewnie z godzinę, albo lepiej. Może się okazać, że uderzając w ciężarówkę/autobus urywa mu się tylne światło lub powoduje inne uszkodzenie dyskwalifikujące pojazd z dalszego użytkowania.

Kto na tym i ile traci i czasu i pieniędzy?

Towar na uszkodzonej naczepie, ludzie w uszkodzonym autokarze. Naprawdę warto?
G
Gość
31 sierpnia, 11:28, Grand:

Lewy pas służy do wyprzedzania. Każdemu jełopowi co go blokuje należy się mandat. W normalnym kraju dojeżdża się do końca pasa i jest jazda na suwak. Prawda jest taka, że wszyscy jeżdżą jak jełopy. Dać nawet 5 pasów w jedną stronę to 2 skrajne z prawej będą wolne bo wszyscy będą jechać lewymi nawet ci którzy jadą 50km/h

Możesz dać i 5 pasów, jeżeli będę skręcał w lewo, a ograniczenie jest do 50 to będę jechał te 50 i możesz mnie cmoknąć, ograniczenie prędkości obowiązuje dla wszystkich pasów. Wielu tu się wymądrza a nie potrafi odróżnić jazdy w mieście od jazdy poza terenem zabudowanym.

G
Gość
31 sierpnia, 11:28, Grand:

Lewy pas służy do wyprzedzania. Każdemu jełopowi co go blokuje należy się mandat. W normalnym kraju dojeżdża się do końca pasa i jest jazda na suwak. Prawda jest taka, że wszyscy jeżdżą jak jełopy. Dać nawet 5 pasów w jedną stronę to 2 skrajne z prawej będą wolne bo wszyscy będą jechać lewymi nawet ci którzy jadą 50km/h

Wyprzedzanie, a jazda na suwak to całkiem dwie odrębne sprawy, jak widać z wypowiedzi ludzie po prostu tego nie ogarniają i próbują coś komuś wciskać.

Jazda na suwak może być wówczas kiedy są 2 pasy zapełnione, w wyprzedzanie, jak piszesz dojazd do końca, to jest po prostu zwykłe chamskie wpierdal...nie się.

G
Gość
30 sierpnia, 21:52, Kierowca zestawu:

Blokujemy lewy pas dla waszego własnego bezpieczeństwa, żeby taki buc w BMW albo innym Srałdi nie szarżował i nie zabił ciebie, twojej żony albo dziecka.

31 sierpnia, 7:59, Gość:

To zrób cos takiego cwaniaczku w Niemczech to albo stracisz prawko lub dostaniesz taki mandat,że wypłaty miesiecznej Ci nie starczy,a dla kierowcy autokaru za takie manewry z pasażerami to powinni uprawnienia odebrac Ecolines!

Nie wiem czy wiesz, ale takie autokary mają rozkład jazdy i raczej powinny się w nim mieścić. Ciekawe jak byś pisał jak byś siedział w tym autokarze, a co gorsza gdzieś byś się spieszył żeby zdążyć na czas, trzeba może czasem na coś popatrzeć też z innej perspektywy, a nie tylko pilnować własnego zwieracza.

G
Gość
31 sierpnia, 11:51, Gość:

Jazda na "suwak" to chory unijny wynalazek, który po pierwsze w naszym prawie jest nielegalny (nie zdefiniowany) a po drugie jest szkodliwy dla płynności ruchu. Kiedyś unia zakazała zwykłych żarówek (szklana bańka i dwie blaszki) zamiast tego pod groźbą ogromnych kar finansowych jest nakaz używania żarówek LED wypełnionych trującą rtęcią. Prawda jest taka, że cała ta unia europejska to jest po prostu spełnienie marzeń adolfa hitlera o eksterminacji Polski i Polaków.

Nie zgodzę się, że to chory wynalazek, wręcz odwrotnie. Przejechałem około 800 tys km i powiem z doświadczenia, że akurat jazda na suwak poprawia płynność ruchu. Co do legalności to jeszcze chwila... A LED nie zawierają rtęci.

G
Grand
Lewy pas służy do wyprzedzania. Każdemu jełopowi co go blokuje należy się mandat. W normalnym kraju dojeżdża się do końca pasa i jest jazda na suwak. Prawda jest taka, że wszyscy jeżdżą jak jełopy. Dać nawet 5 pasów w jedną stronę to 2 skrajne z prawej będą wolne bo wszyscy będą jechać lewymi nawet ci którzy jadą 50km/h
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska