https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Port Lotniczy Bydgoszcz. Połączenia i inwestycje dzięki dofinansowaniom!

Marta Pieszczyńska [email protected] tel. 52 32 63 142
Na lotnisku trwają inwestycje poprawiające przepustowość obiektu i takie, które pozwolą na poszerzenie działalności
Na lotnisku trwają inwestycje poprawiające przepustowość obiektu i takie, które pozwolą na poszerzenie działalności Andrzej Muszyński
Rośnie liczba pasażerów korzystających z bydgoskiego Portu Lotniczego. Jego zarząd szacuje, że w tym roku odprawionych zostanie aż 300 tys. podróżnych. Tymczasem na lotnisku ruszyły już kolejne inwestycje.

Maksymalnie 280 tys. - średnio tylu pasażerów korzysta rocznie z bydgoskiego Portu Lotniczego. Ale niewykluczone, że w tym roku liczba ta zostanie znacznie przekroczona. Przypuszczenia władz bydgoskiego portu wydają się całkiem realne.

W porównaniu z minionym rokiem widać bowiem znaczny wzrost odprawianych na lotnisku podróżnych. - W kwietniu odnotowaliśmy o 40 procent więcej pasażerów - wylicza Joanna Sowińska, rzeczniczka prasowa Portu Lotniczego w  Bydgoszczy. - Natomiast w porównaniu z majem 2011, w tym roku odpraw było więcej o 38 procent.

Jak wskazuje, tak dobry wynik jest efektem wysokiego obłożenia lotów regularnych oraz dwóch nowych kierunków (Barcelona i Glasgow), które pojawiły się w ofercie lotniska w marcu. Ale na tym nie koniec. W kwietniu wystartowały również loty czarterowe na  Lan-zarote. Skorzystało z nich już 626 pasażerów. Od lipca podróżni będą latać z Bydgoszczy do Krakowa, a od października lotnisko uruchamia 12 kierunków międzynarodowych. - Dlatego spodziewamy się, że w tym roku przekroczona zostanie liczba 300 tys. odpraw - argumentuje Joanna Sowińska.

Wzrośnie przepustowość lotniska
Ale port nie spoczywa na  laurach. Właśnie rozpoczęły się planowane już od dawna inwestycje. Wśród nich na plan pierwszy wysuwa się oddanie do użytku sąsiadującej z pasem startowym drogi kołowania.

Udostępnienie tej nieużywanej przez wiele lat części lotniska znacznie zwiększy jego przepustowość. Jak wskazuje Tomasz Moraczewski, prezes Portu Lotniczego, dotychczas po wylądowaniu samolot musiał dojechać do końca drogi startowej, po czym zawracał i tą samą trasą zmierzał ku terminalowi.

- Obecnie, po wyhamowaniu, zajmie drogę kołowania, dzięki czemu pas będzie wolny na  przyjęcie kolejnego samolotu - wyjaśnia szef lotniska.

Port wzbogacił się także o 22 hangary (przejął je od wojska), które w przyszłości będą wynajmowane mniejszym, prywatnym samolotom. Pierwotnie hal takich było 23, ale jedną z nich zburzono, ponieważ utrudniała dostęp do płyty postojowej.

Wiele wskazuje na to, że jeszcze w tym roku przebudowany zostanie terminal lotniska. Pasażerowie będą przyjmowani i odprawiani w większych halach odlotów oraz przylotów. Za rok port powiększy się natomiast o trzecią halę odlotów.

Rozbudowę lotniska odczują również kierowcy, którzy zostawiają swoje auta na tamtejszym parkingu. Wkrótce przybędzie 40 kolejnych miejsc do postoju. Jak zaznacza Joanna Sowińska, nowa przestrzeń parkingowa zostanie zagospodarowana w ramach już istniejącej nawierzchni.

Ukłon w stronę przedsiębiorców
Na tym nie koniec inwestycji. Wiele wskazuje również na to, że bydgoskie lotnisko doczeka się w końcu terminala cargo. Zostanie on ulokowany w jednej z hal użytkowanych dotychczas przez wojsko.

Na przyjęcie kibiców
Tymczasem w związku z trwającymi właśnie mistrzostwami Europy w piłce nożnej, w porcie uruchomiono stoisko informacyjne przeznaczone dla przylatujących kibiców. Jest to tak zwany Fans Info Centre.

Jego przygotowaniem zajął się zarówno bydgoski, jak i toruński ratusz. Zagraniczni goście, którzy wybrali Bydgoszcz jako bazę wypadową na mecze w innych miastach, będą mogli uzyskać w punkcie broszury informujące o walorach obydwu miast oraz ulokowanych w  nich strefach kibica.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

a
alfabeta
Bo taki jest poziom dziennikarstwa, lolitki po filologii albo i nie piszą, aby pisać. To, że mierny tekst bez głębszej analizy to zupełnie nie szkodzi.
B
Bydgoszczanin
Standardowo pomorska przecież swoje macki ma w większości w Toruniu dlatego tak ładnie opisuje się stoisko "Fans Info Centre" gdzie wypromowane pod niebiosa jest toruńskie miasto. Porównanie ilościowe ulotek z Torunia i ulotek z Bydgoszczy bije po oczach jak jesteśmy postrzegani przez UM Toruń. Może śmieszne to ale jakże prawdziwe.
h
helenika
a ja leciałam już z PLB dwa razy i za każdym razem byłam bardzo zadowolona. za drugim razem leciałam przez Warszawę i skorzystałam z code share, co jest bardzo dużym ułatwieniem w podróży :)
N
Normalny
Pani Marto, czy nie wydaje sie Pani, ze te opisane w artykule prace remontowe (drobne), maja sie do inwestycji jak piesc do oka?. Moze najpierw wyjasnienie, co to jest inwestycja: otoz inwestycja nazywamy wybudowanie od podstaw nowych obiektow czy infrastruktury. Niech sie Pani przez chwile zastanowi: czy wybudowanie bramy na drodze do WZL jest taka inwestycja, czy wyburzenie jednego schronu jest inwestycja, czy wyremontowanie drogi kolowania jest inwestycja? - otoz nie, to sa remonty modernizacyjne, biezace i odtwarzajace poprzedni stan i NIC WIECEJ. Dlaczego Pani nie zadala sobie trudu i zainteresowala sie programem inwestycyjnym tego lotniska, ktory z wiadomych przyczyn ciagle jest opozniany a przewidywane srodki inwestycyjne wynosza ca 90 mln. zl. Powinna Pani takze wiedziec, ze te srodki MUSZA byc wykorzystane do konca 2014 roku, bo innaczej przepadna. Moze zle sie wyrazilem, te srodki nie przepadna, tylko natychmiast zostana wykorzystane na kolejne torunskie inwestycje i oto tutaj chodzi droga Pani. Skoro Pani podjela sie na ten temat pisac, to przynajmniej nalezalovy sie zorientowac, dlaczego wykorzystanie tych srodkow unijnych wynosi na dzien dzisiejszy tylko 9%, na 18 miesiecy przed koncem okresu unijnego dofinansowania. Dlaczego Pani nie probowala dowiedziec sie, jak wartosc przedstawiaja propozycje i plany remontowe, przedstawione przez prezesa Moraczewskiego?. Moge Pani juz odpowiedziec, to beda srodki na poziomie ca 10-15% przyznanej kwoty. Dlaczego nie zadala Pani od prezesa portu, przedstawienia planu, ktory by gwarantowal pelna realizacje inwestycji planowanych takich jak: budowe nowego placu postojowego, budowe nowych drog kolowania Alfa i Beta, remont i modernizacje pasa startowego, pelna modernizacje terminala pasazerskiego. Czy Pani wie, ze na przyklad w Rzeszowie w ciagu dwoch lat wybudowano od podstaw nowy terminal pasazerski wraz z drogami dojazdowymi i parkingiem za okolo 170 mln zl ?. Czy Pani mysli, ze my bydgoszczanie jestesmy tacy durni aby po przeczytaniu napisanego przez Pania na zamowienie Calbeckiego, reklamowego kitu, ze spadniemy z wrazenia z krzesel?. Jezeli nie czuje sie sie t Pani w temacie problemow tego portu, jezeli tematyka ekonomiczna nie lezy Pani, to na milosc boska niech Pani sie nie osmiesza piszac takie bzdury. Czy nie widzi Pani o co tutaj chodzi?, trzeba miec duzo fantazji, aby te niewielkie prace modernizacyjno-remontowe, nazawac " dlugo oczekiwanymi inwestycjami".  Juz niedlugo uslyszy Pani, ze aby te pieniadze nie przepadly, trzeba je szybko wykorzystac na inne zadania inwestycyjne, niech Pani zgadnie gdzie?. ;Mozna byc naiwnym, mozna nie rozumiec co sie pisze i oczym, ale nie mozna z czytelnikow robic durni.?
N
Normalny
Pani Marto, czy nie wydaje sie Pani, ze te opisane w artykule prace remontowe (drobne), maja sie do inwestycji jak piesc do oka?. Moze najpierw wyjasnienie, co to jest inwestycja: otoz inwestycja nazywamy wybudowanie od podstaw nowych obiektow czy infrastruktury. Niech sie Pani przez chwile zastanowi: czy wybudowanie bramy na drodze do WZL jest taka inwestycja, czy wyburzenie jednego schronu jest inwestycja, czy wyremontowanie drogi kolowania jest inwestycja? - otoz nie, to sa remonty modernizacyjne, biezace i odtwarzajace poprzedni stan i NIC WIECEJ. Dlaczego Pani nie zadala sobie trudu i zainteresowala sie programem inwestycyjnym tego lotniska, ktory z wiadomych przyczyn ciagle jest opozniany a przewidywane srodki inwestycyjne wynosza ca 90 mln. zl. Powinna Pani takze wiedziec, ze te srodki MUSZA byc wykorzystane do konca 2014 roku, bo innaczej przepadna. Moze zle sie wyrazilem, te srodki nie przepadna, tylko natychmiast zostana wykorzystane na kolejne torunskie inwestycje i oto tutaj chodzi droga Pani. Skoro Pani podjela sie na ten temat pisac, to przynajmniej nalezalovy sie zorientowac, dlaczego wykorzystanie tych srodkow unijnych wynosi na dzien dzisiejszy tylko 9%, na 18 miesiecy przed koncem okresu unijnego dofinansowania. Dlaczego Pani nie probowala dowiedziec sie, jak wartosc przedstawiaja propozycje i plany remontowe, przedstawione przez prezesa Moraczewskiego?. Moge Pani juz odpowiedziec, to beda srodki na poziomie ca 10-15% przyznanej kwoty. Dlaczego nie zadala Pani od prezesa portu, przedstawienia planu, ktory by gwarantowal pelna realizacje inwestycji planowanych takich jak: budowe nowego placu postojowego, budowe nowych drog kolowania Alfa i Beta, remont i modernizacje pasa startowego, pelna modernizacje terminala pasazerskiego. Czy Pani wie, ze na przyklad w Rzeszowie w ciagu dwoch lat wybudowano od podstaw nowy terminal pasazerski wraz z drogami dojazdowymi i parkingiem za okolo 170 mln zl ?. Czy Pani mysli, ze my bydgoszczanie jestesmy tacy durni aby po przeczytaniu napisanego przez Pania na zamowienie Calbeckiego, reklamowego kitu, ze spadniemy z wrazenia z krzesel?. Jezeli nie czuje sie sie t Pani w temacie problemow tego portu, jezeli tematyka ekonomiczna nie lezy Pani, to na milosc boska niech Pani sie nie osmiesza piszac takie bzdury. Czy nie widzi Pani o co tutaj chodzi?, trzeba miec duzo fantazji, aby te niewielkie prace modernizacyjno-remontowe, nazawac " dlugo oczekiwanymi inwestycjami".  Juz niedlugo uslyszy Pani, ze aby te pieniadze nie przepadly, trzeba je szybko wykorzystac na inne zadania inwestycyjne, niech Pani zgadnie gdzie?. ;Mozna byc naiwnym, mozna nie rozumiec co sie pisze i oczym, ale nie mozna z czytelnikow robic durni.?
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska