Pozew zbiorowy przeciw Getin Bankowi w Bydgoszczy. 134 osoby żądają 5,6 mln zł

agadZaktualizowano 
- Miałem konto w Getin Banku w Więcborku, to była placówka z jego logo, obsługiwała mnie pracownica w bankowym uniformie. Nie miałem żadnych informacji, że powierzam swoje pieniądze Duo Express - mówił w sądzie Benedykt Bonk
- Miałem konto w Getin Banku w Więcborku, to była placówka z jego logo, obsługiwała mnie pracownica w bankowym uniformie. Nie miałem żadnych informacji, że powierzam swoje pieniądze Duo Express - mówił w sądzie Benedykt Bonk Andrzej Muszyński
- Gdybym nie był pewien, że to lokaty i fundusz inwestycyjny Getin Banku, nie wpłaciłbym nic - mówił w sądzie Benedykt Bonk.

Benedykt Bonk z Runowa Krajeńskiego reprezentuje grupę 134 mieszkańców naszego regionu, którzy przystąpili do pozwu zbiorowego przeciw znanemu bankowi. Wczoraj w Sądzie Okręgowym w Bydgoszczy rozpoczął się proces w tej sprawie. Poszkodowani padli ofiarą Grzegorza P., który współpracował z Getin Noble Bankiem na zasadzie franczyzy.

Lokaty na 18 procent

W latach 2009-2010 otwierał agencje, m.in. w Sępólnie Krajeńskim, Nakle i Żninie. Oferował klientom lokaty oprocentowane na poziomie 12-18 proc. Jednak to nie były produkty znanego banku, tylko firmy Duo Express należącej Grzegorza P. Później nagle placówki P. zniknęły z rynku i także on razem z pieniędzmi. Obecnie Grzegorz P. odsiaduje 5-letni wyrok więzienia.

- Jak to możliwe, że bank, mimo wewnętrznych kontroli, przez półtora roku pozwalał swojemu franczyzobiorcy na oszukiwanie klientów? - dziwił się Tadeusz Felski z Kancelarii Adwokackiej Piróg-Wolska i Partnerzy w Toruniu, która reprezentuje Benedykta Bonka.

- Miałem konto w Getin Banku w Więcborku, to była placówka z jego logo, obsługiwała mnie pracownica w bankowym uniformie. Nie miałem żadnych informacji, że powierzam swoje pieniądze Duo Express. Zainwestowałem, ponieważ skusiło mnie wyższe oprocentowanie. Na początku odsetki regularnie wpływały na konto. Tak było do połowy 2011 roku, wtedy nagle ich nie dostałem. Pojechałem do banku w Więcborku, ale już go w tym miejscu nie było - wspomina Bonk. Stracił dużo pieniędzy, ale nie chce głośno mówić ile.

- Proszę zobaczyć, to pismo z Getin Banku z 2010 roku, w którym zaproponował mi ofertę tylko dla wybranych klientów, czyli lokatę na 18 procent - pokazywał Paweł Byczyński z Sępólna Krajeńskiego. - I jak tu nie wierzyć, że ma się do czynienia z normalnym bankiem? Wszedłem w to, straciłem 3 tys. zł.

Getin Bank: nie byliśmy stroną umów

Tyle samo wpłaciła na lokatę Ewelina Delikat, a jej znajoma Katarzyna Szulc - 6 tys. zł (obie z Sępólna Krajeńskiego). Wczoraj sąd przesłuchał 22 osoby. Poszkodowani żądają od banku łącznie 5,6 mln zł.

- Roszczenia uczestników pozwu zbiorowego są nieuzasadnione - twierdzi Wojciech Sury, rzecznik Getin Noble Banku. - Nie zgadzamy się z twierdzeniem, że ponosimy odpowiedzialność za niezgodną z prawem działalność Grzegorza P. i jego firmy Duo Express. Nie byliśmy stroną umów, które zawierali klienci. Pokrzywdzeni zostali zarówno klienci P., jak i bank. Firma Duo Express naruszyła nasze dobra osobiste wizerunek i reputację.

Sury przypomina, że w maju 2011 roku Getin Bank złożył w bydgoskiej prokuraturze zawiadomienie podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez właściciela spółki Duo Express, a pokrzywdzonym zapewnił na własny koszt możliwość konsultacji prawnych w tej sprawie.

polecane: 60 Sekund Biznesu: Niemcy najważniejszym partnerem handlowym.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 7

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

n
nina

Panie Sury, holdingowi Czarneckiego a więc również GetinBankowi nikt nie jest w stanie popsuć reputacji. Ta leży bowiem na złodziejskim dnie dzięki waszej bandyckiej działalności !
 
 

M
Mariusz Kozaryn

Witam tu Mariusz Kozaryn,  pomagam odzyskać wszystkie zainwestowane pieniądze z polisolokat, bez wysokich opłat, które pobierają kancelarie.

Mogę udostępnić dowody skuteczności swoich działań!

Kontakt:tel. 797 286 225, mail : mariuszkozaryn@wp.pl 

K
Kasieńka

Ja jestem klientką Getin Banku od dwóch lat, mam tam założone konto ror i lokaty i jestem bardz zadowolona ze współpracy z bankiem. Do tej pory nikt mnie nie okradł a też jestem obsługiwana we Franczyzie.

M
Magda111

Ja mam kredyt w Getin Banku i jestem zadowolona. Zobaczymy jaki będzie wyrok sądu.

k
kania

nie wiem jak to się dzieje,że ludzie tak narzekają na getin. ja tam jestem od lat, korzystam z różnych usług i sobie chwalę. ale czytam co podpisuję ;)

g
goscG

Mnie tez pracownica banku, 3 lata temu namowila na lokate wysokooprocentowana, dwuletnia. Po dwoch latach dowiedzialam sie,ze to nie jest lokata tylko" swiatowe rynki" CO Z LOKATA NIE MA NIC WSPOLNEGO. Polisa na 10 lat.Dodam,ze ta pracownica banku,w tym oddziale nie pracuje ,nikt w banku nie przejol sie tym ,ze zostalam oszukana.

Z
ZDZISŁAW

Getin Bank to notoryczny oszust! oBY cI LUDZI ODZYSKALI PIENIĄDZE A BANK POWINIEN DODATKOWO OTRZYMAC WYSOKĄ KARĘ, BO NIE WIERZE ŻE NIE WIEDZIAŁ O POCZYNANIACH PANA GRZEGORZA P.

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3