https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Poznańskie firmy polują na pracowników z Bydgoszczy!

Agnieszka Domka-Rybka [email protected]
"Bydgoszczanina zatrudnię od zaraz. Poznań szuka profesjonalistów" - billboard o tej treści stoi m.in. przy ul. Wojska Polskiego
"Bydgoszczanina zatrudnię od zaraz. Poznań szuka profesjonalistów" - billboard o tej treści stoi m.in. przy ul. Wojska Polskiego Fot. Andrzej Muszyński
Poznań chwali się najniższym bezrobociem w kraju i m.in. nam chce podebrać specjalistów.

W Bydgoszczy pojawiło się kilka billboardów z wymownym hasłem: "Bydgoszczanina zatrudnię od zaraz. Poznań szuka profesjonalistów".

Już uciekają do Poznania

Nasi pracodawcy czują się zagrożeni, że Poznań ukradnie im specjalistów?

- Mnie już to zrobiła! - zdradza Jerzy Gotowski, _właściciel firmy transportowo-budowlanej Transand w Bydgoszczy, _która zajmuje się m.in. utylizacją odpadów niebezpiecznych. - W ostatnim czasie do poznańskich firm odeszło dwóch moich pracowników. Obaj to świetni specjaliści od ochrony środowiska. Jednak nie potępiam akcji Poznania, zawsze był prężny i są tego efekty!

- Poznań walczy o swoje interesy, wykazuje się pomysłowością i należy pogratulować mu ciekawej oraz skutecznej inicjatywy - komentuje Rafał Jerzy, prezes Grupy Makrum w Bydgoszczy. - Powinno to zmotywować Bydgoszcz do szukania nowych i świeżych pomysłów na promocję miasta jako ośrodka gospodarczego. Mamy duży potencjał, ale musimy zacząć go lepiej pokazywać. Zatrudniamy wielu specjalistów z różnych branż, ale taka kampania nam nie zaszkodzi.

- To jest dobra lekcja dla Bydgoszczy i regionu, jak należy się promować - twierdzi Mirosław Ślachciak, prezes Kujawsko-Pomorskiego Związku Pracodawców i Przedsiębiorców. - Dużo powinien się jeszcze nauczyć choćby bydgoski wydział obsługi inwestora. I to nawet nie tylko od Poznania, ale również między innymi Wrocław potrafi i ma czym zachęcić inwestorów.mieszkańców naszego regionu znalazło tam pracę.

Piotr Kurek, rzecznik prezydenta uważa zaś, że nie trzeba stawiać billboardów w całej Polsce, wydawać grubych milionów, by mieć się czym chwalić:
- Organizatorzy prowadzą tę kampanię właśnie w Bydgoszczy, a nie w Toruniu czy Włocławku, bo tu jest ogromny potencjał. Mamy świetnych specjalistów od obsługi informatycznej. Poznań nam ich zazdrości! Nasze miasto zrobiło duży krok do przodu, jeśli chodzi o obsługę inwestorów.

Gdzie jeszcze są billboardy z Poznania?

Dodajmy, że autorzy tej kampanii, Konsorcjum Marki Poznań, postanowili, że billboardy staną w: Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Łodzi, Gdańsku, Bydgoszczy, Szczecinie i Zielonej Górze.  Akcja "Poznań daje pracę" ma pomóc zarówno inwestorom, jak i osobom poszukującym zatrudnienia. Ponad 100 ofert pracy znajduje się na wwwpoznandajeprace.pl. w zakładce "Poznań szuka profesjonalistów".

Inwestorzy, wybierając lokalizacje pod swoje nowe projekty, preferują miejsca, gdzie są dostępni dobrze wykwalifikowani pracownicy. Polski rynek charakteryzuje się jednak niską mobilnością, czyli niechętnie przeprowadzamy się za pracą. Jednak Poznań jest dobrze skomunikowany, Wielkopolska ma lepsze drogi niż np. Kujawsko-Pomorskie. Niektórzy będą więc skłonni, by nawet codziennie dojeżdżać tam do pracy, jeśli im dobrze za nią zapłacą. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 5

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rudek
Nędza, a nie potencjał. Zachem zwija manatki, to potencjaline będzie wielu bezrobotnych fachowców. Taki to potencjał.
e
enviv
czy pomorska jest jakoś sponsorawana przez Poznań za promowanie tej reklamy?
to przypomina normalnie artykuły o Natali Siwiec, nikt tego nie che czytać a co chwile coś nowego
m
m.
Bilboardy stoją w Bydgoszczy, bo jest po prostu ludniejsza od Torunia - potensjał informatyczny ma taki na miarę centrum usług wspólnych i nic więcej;
A
Albert
"Jednak Poznań jest dobrze skomunikowany, Wielkopolska ma lepsze drogi niż np. Kujawsko-Pomorskie. Niektórzy będą więc skłonni, by nawet codziennie dojeżdżać tam do pracy, jeśli im dobrze za nią zapłacą."

 
Może Pani Redaktor by się przejechała parę razy i zobaczyła jak świetnie oba miasta są skomunikowane. Szybka kolej, drogra ekspresowa S5....
A
Ania S.
"....Organizatorzy prowadzą tę kampanię właśnie w Bydgoszczy, a nie w Toruniu czy Włocławku, bo tu jest ogromny potencjał...." no właśnie - władze Bydgoszczy, radni, posłowie itd. - DO ROBOTY! sprowadzajcie firmy, to będziecie mieli bogatszych mieszczan = większe podatki -> zamożniejsze miasto = zadowoleni ludzie!!.....
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska