https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Praca z ogłoszenia

(bz)
Obecnie proces rekrutacji pracowników nabrał szczególnego znaczenia. Nie jest już prostym naborem nowych ludzi do firmy, ale przemyślaną decyzją, która ma przynieść wymierne korzyści.

     Nadal jednym z podstawowych sposobów rekrutacji jest ogłoszenie prasowe. Co zrobić, żeby przyniosło one oczekiwany efekt. Przede wszystkim, oprócz odpowiedniej oprawy graficznej, konieczny jest dokładny opis wymagań stawianych kandydatowi oraz obowiązków, z którymi będzie musiał się zmierzyć. Osoby poszukujące pracy mają bowiem prawo uzyskać wyczerpujące informacje o stanowisku, na jakie zamierzają kandydować. Jednak często spotykają się z ogłoszeniami, w których brakuje profilu działalności firmy, a opis obowiązków pracownika zastępuje kilka wypunktowanych ogólników. W rezultacie na tego rodzaju ogłoszenia odpowiadają wszyscy, którzy uznają, że podane informacje, choć w niewielkim stopniu, odpowiadają ich kwalifikacjom. W efekcie działy personalne toną w zgłoszeniach, z których koniec końców nie udaje się wyłonić właściwego kandydata. Bardzo prawdopodobne, że tenże odpowiedni kandydat zniechęcony zdawkowym ogłoszeniem w ogóle nie przesłał swoich dokumentów.
     Warto pamiętać, że ogłoszenie rekrutacyjne to również wizytówka pracodawcy. Profesjonalnie przygotowane, opatrzone w logo firmy, dające przejrzysty obraz wymagań wpływa dodatnio nie tylko na przebieg procesu rekrutacyjnego, ale również na wizerunek firmy. Korzystanie z pomocy doradców personalnych w tej kwestii powinno stać się standardem nie tylko dużych międzynarodowych koncernów.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska