Po raz pierwszy komputery trafiły do biznesu w latach 60. Wówczas były to jednak bardzo kosztowne urządzenia, na które mogły sobie pozwolić tylko wielkie koncerny. Masowo zaczęły one trafiać do firm dopiero w latach 70. Nadal jednak nie przypominały dzisiejszych "pecetów". Pierwszy PC czyli Personal Computer pojawił się w 1981 roku. Dziś komputer w firmie nie jest już symbolem prestiżu i nowoczesności, ale stanowi niezastąpione narzędzie pracy.
Księgowość w pamięci
Zakres zastosowania komputera w firmie zależy przede wszystkim od specyfiki jej działalności. Głównie służy on do prowadzenia wszystkich prac biurowych: przygotowywania dokumentów, zestawień, wykresów, obliczeń oraz prezentacji marketingowych. Coraz większą rolę odgrywa również komputerowe prowadzenie księgowości, rachuby płac, a także wystawianie faktur dla kontrahentów.
Małe firmy z reguły zadowalają się jednym lub dwoma komputerami. Z kolei większe przedsiębiorstwa przechodzą kolejne etapy rozwoju swojej infrastruktury informatycznej. Kiedy okazuje się, że dane adresowe do korespondencji lub zestawień sprzedaży czy też faktur trzeba wziąć z innego komputera, a połączenie z Internetem przydałoby się większej liczbie pracowników, tworzą sieć spinającą wszystkie urządzenia w firmie.
Pożycz na "peceta"
Początkujący w biznesie, którzy nie mieli nigdy do czynienia np. z księgowością komputerową mogą pobierać nauki na specjalnych kursach, których oferta jest coraz bogatsza. Ponadto absolwenci, którzy zdecydują się na rozkręcenie własnego biznesu mogą pożyczyć pieniądze na zakup komputera. Już 15 października resort pracy uruchomi 32 mln złotych na tzw. mikropożyczki, które można zaciągnąć na zakup wyposażenia technicznego nowo powstającej firmy.
