Dopytuje się pan Czesław z Bydgoszczy.
Nasz Czytelnik jest abonentem "tepsy" od ponad dwudziestu lat. Jego miesięczne rachunki opiewają na około 50 złotych. - Płacę abonament standardowy. Nie rozmawiam dużo, więc ten plan mi w zupełności wystarczy. Dlatego też nie byłem zainteresowany rozmową z panem, który podawał się za pracownika "tepsy". Zastanawiam się jednak, czy mężczyzna nie powinien mi się wylegitymować? - pyta bydgoszczanin.
Wcześniej umawiają się na wizytę
Maria Piechocka, szefowa biura prasowego Grupy TP w Poznaniu, zapewnia, że każdy doradca TP wyposażony jest w identyfikator z logo firmy, który powinien okazać klientowi podczas pierwszego kontaktu i na każde jego żądanie.
- Każdy sprzedawca ma również upoważnienie do zbierania zamówień podpisane przez odpowiedniego dyrektora w Telekomunikacji Polskiej. Na takim dokumencie znajduje się imię i nazwisko sprzedawcy, numer jego dowodu osobistego oraz unikalny numer ID - ten sam co na identyfikatorze. Jeżeli mamy wątpliwości, możemy sprawdzić autentyczność identyfikatora pod darmowym numerem infolinii 0800 300 500 - wyjaśnia Maria Piechocka.
Równocześnie dodaje, że pracownicy TP wcześniej telefonicznie umawiają się z klientem na wizytę. W blokach wywieszana jest informacja o terminie takiej wizyty.
Co istotne, pracownicy firm zewnętrznych prowadzący sprzedaż usług TP posiadają specjalne identyfikatory i upoważnienia do sprzedaży. - O wszelkich promocjach, nowych usługach informujemy klientów na ulotkach dołączanych do rachunków telefonicznych. Polecam lekturę tych informacji - słyszymy.
Na infolinii potwierdzą dane pracownika
Przedstawiciele handlowi innych operatorów również są wyposażeni w specjalne identyfikatory. Jak one wyglądają można zobaczyć powyżej.
Małgorzata Babik, rzecznik Netii, zapewnia, że sprzedawcę tej firmy można sprawdzić dzwoniąc pod numer infolinii 0801802803. - Po podaniu imienia i nazwiska konsultant potwierdzi dane pracownika - słyszymy.
Dagmara Krzesińska, rzeczniczka UPC Polska mówi, że wszystkie osoby współpracujące z tym operatorem, których praca wymaga kontaktu z klientem, posiadają imienne identyfikatory. - Weryfikacji naszych współpracowników, zarówno przedstawicieli handlowych, jak i instalatorów może dokonać każdy pracownik firmy w lokalnym Biurze Obsługi Klienta. Najprostszym jednak sposobem jest kontakt z Ogólnopolskim Biurem Obsługi Klienta pod numerem 801 94 94 80, gdzie każdy zainteresowany może sprawdzić naszego pracownika - wyjaśnia Dagmara Krzesińska.
Pracownicy techniczni zapukają do naszych drzwi
Także Multimedia Polska posiada rozbudowaną sieć przedstawicieli handlowych i pracowników technicznych. To oni najczęściej pukają do drzwi abonentów.
- Taka forma kontaktu jest sprawdzona i bardzo wygodna dla klientów, bo to my do nich przychodzimy - mówi Robert Majewski, zastępca dyrektora Departamentu Sprzedaży w Multimedia Polska. - Nasi przedstawiciele handlowi przynoszą faktury, materiały reklamowe, prezentują pełną ofertę, udzielają odpowiedzi na pytania. To przy ich pomocy można zawrzeć umowę lub dokupić kolejną usługę. Ostrzegam niezmiennie - żaden przedstawiciel handlowy Multimediów nie jest upoważniony do pobierania opłat. Nigdy i w żadnym wypadku! - słyszymy.
Robert Majewski dodaje, że na identyfikatorze firmowym operatora znajduje się logo firmy, imię, nazwisko, zdjęcie oraz numer identyfikacyjny. Logo firmowe widoczne jest również na torbie przedstawiciela handlowego Multimediów, w której ma materiały promocyjne, ulotki, wizytówki, blankiety umów itd. - Na wezwanie z prośbą o interwencję techniczną, zgłoszoną pod numerem 801 706 666, mogą zapukać do drzwi abonentów pracownicy techniczni, konserwatorzy sieci. W tym przypadku, nie powinno być żadnych wątpliwości, bowiem, zgodnie z procedurą firmy, każda wizyta technika musi być poprzedzona telefonem i wcześniej umówiona na konkretny dzień i godzinę - słyszymy.
