https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Prawie wszyscy posiadamy już komórki. Królują smartfony

Małgorzata Stempinska
Jeśli wybieramy telefon komórkowy, to smartfona. Jak się okazało, ma go już ponad połowa z nas.
Jeśli wybieramy telefon komórkowy, to smartfona. Jak się okazało, ma go już ponad połowa z nas. Krzysztof Kapica
Coraz powszechniejszy jest internet. Za to telefony stacjonarne odchodzą do lamusa.

Najpopularniejszą usługą telekomunikacyjną w naszym kraju jest telefonia komórkowa. Korzystało z niej 87,5 proc. ankietowanych.

Teraz prenumerata cyfrowa tańsza o połowę!

Drugą pod względem popularności usługą był internet (61,6 proc. badanych). Natomiast jedynie 16,9 proc. ankietowanych zadeklarowało korzystanie z telefonii stacjonarnej - to najważniejsze wnioski z badania konsumenckiego przeprowadzonego w 2016 r. na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej przez Konsorcjum Millward Brown SA oraz Danae sp. z o.o.

Jeśli wybieramy telefon komórkowy, to smartfona. Jak się okazało, ma go już ponad połowa z nas. Najczęściej posiadamy ofertę komórkową na abonament. W dalszej kolejności są: oferta na kartę i oferta typu mix.

Ile średnio miesięcznie wydajemy na komórkę?

- W 2016 roku było to 47 zł. To o dwa złote mniej w porównaniu do 2015 roku - mówią autorzy raportu. Badanie pokazało, że telefon stacjonarny odchodzi już do lamusa. Korzystanie z niego zadeklarowało jedynie 16,9 proc. badanych. Nie chcą rezygnować z telefonu stacjonarnego głównie z przyzwyczajenia. Niewiele jest osób, które nadal utrzymują aparat stacjonarny, bo nie mają komórki. - Każdy z domowników ma swoją komórkę, ale w domu też jest telefon stacjonarny. Po pierwsze dlatego, że nasza kablówka zaoferowała nam bardzo korzystny pakiet. Wybierając u nich telewizję i internet, telefon był za śmieszne pieniądze. Poza tym rodzina i znajomi, zwłaszcza starsze osoby, przyzwyczaiły się do dzwonienia wyłącznie na telefon stacjonarny. Mówią, że wychodzi im to taniej, niż gdyby dzwonili na komórki. Chcę mieć z nimi kontakt, a nie chcę ich narażać na dodatkowe koszty - opowiada pani Agata z Bydgoszczy.

W ubiegłym roku średni miesięczny rachunek za telefon stacjonarny opiewał na 46 zł. To o złotówkę więcej niż rok wcześniej, ale o 5 zł mniej niż w roku 2014.

Od 25 lipca 2016 roku aż do 1 lutego tego roku posiadacze telefonów na kartę mieli czas, by je zarejestrować. Kto tego nie zrobił, od 2 lutego ma głuchy telefon.

Także ten aspekt wzięli pod lupę autorzy badania. Jak się okazało, do końca 2016 roku z tego obowiązku wywiązało się 66 proc. badanych posiadaczy prepaidów.

Badanie pokazało też, że coraz powszechniejszy staje się internet. Nadal najczęściej korzystamy z internetu stacjonarnego (62,4 proc). Uczestnicy badania łączyli się z siecią także za pomocą internetu mobilnego w telefonie (47,2 proc.) lub z wykorzystaniem innego urządzenia (26,3 proc.). - Internet głównie jest nam potrzebny do przeglądania stron, do zaglądania na portale społecznościowe, jak również do wysyłania i odbierania maili - przekonują autorzy badania.

Ile średnio miesięcznie kosztował nas internet w ubiegłym roku? Opłaty za usługę dostępu do internetu stacjonarnego kształtowały się średnio na poziomie 51 zł miesięcznie (o 5 zł mniej niż w 2015 roku). Natomiast koszty z tytułu korzystania z mobilnego dostępu były niższe i wyniosły 48 zł (o 7 zł mniej niż w 2015 roku).

Info z Polski - najważniejsze informacje ostatnich dni

źródło: vivi24/x-news

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
Dobry smartfon ułatwia wiele!!!
G
Gość
W dniu 28.02.2018 o 15:33, IVANHOE napisał:

Do smartphone przekonała mnie jednak nawigacja (możliwość zapisywaniatras z wędrówek, często spontanicznych), pozostałe funkcje to jużtylko upgrade lecz... już posiadając odkryłem że mogę za jego pomocą,angażować się w "naprawianiu lokalnej przestrzeni" za pomocą takichnarzędzi jak LocalSpot (!), działa dwu etapowo - nieodpłatnie dozgłaszania usterek/pomysłów i ich społeczny monitoring lub z płatnymmodułem usprawniający obsługę takich zgłoszeń Urzędom czy dodatkowefunkcje. Jestem tylko użytkownikiem, ale to naprawdę DZIAŁA, wspólniez samorządem krok po kroku, czasem szybciej, czasem wolniej leczzmienia się na lepsze.

Dziękuję za informację.

I
IVANHOE

Do smartphone przekonała mnie jednak nawigacja (możliwość zapisywania
tras z wędrówek, często spontanicznych), pozostałe funkcje to już
tylko upgrade lecz... już posiadając odkryłem że mogę za jego pomocą,
angażować się w "naprawianiu lokalnej przestrzeni" za pomocą takich
narzędzi jak LocalSpot (!), działa dwu etapowo - nieodpłatnie do
zgłaszania usterek/pomysłów i ich społeczny monitoring lub z płatnym
modułem usprawniający obsługę takich zgłoszeń Urzędom czy dodatkowe
funkcje. Jestem tylko użytkownikiem, ale to naprawdę DZIAŁA, wspólnie
z samorządem krok po kroku, czasem szybciej, czasem wolniej lecz
zmienia się na lepsze.

 

k
król

Ciekawe tylko, czy liczą faktycznie telefony stacjonarne, czy numery stacjonarne. Bo choćby w sferi można mieć go na komórce jako drugi numer.

 

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska