Egzaminator będzie mógł każdego dnia przeprowadzić maksymalnie 8 egzaminów oraz nie więcej niż jeden na godzinę.
Tę zmianę resort infrastruktury tłumaczy koniecznością likwidacji wymagań co do liczby przeprowadzanych egzaminów w ciągu dnia, stawianych egzaminatorom przez ich pracodawców. Egzaminatorzy będą mieli więcej czasu na spokojną i bardziej obiektywną ocenę umiejętności kandydata na kierowcę.
Zobacz także:
Nowe przepisy dotyczące pracy egzaminatora i wyznaczania konkretnych godzin egzaminu mają wejść w życie 1 stycznia 2020 roku. Ministerstwo Infrastruktury chce dać taki czas na dostosowanie się WORD-ów do nowych zasad. Tekst rozporządzenia, w
którym najpierw pojawią się tylko „kosmetyczne” korekty (nie dotyczące kursantów) pojawi się już 1 lipca tego roku.
W projekcie rozporządzenia nie ma słowa o zmianach stawek za egzaminy w kategorii „B”, co postulują dyrektorzy WORD-ów. Teraz za cały egzamin płaci się 170 zł. Można jednak wykupić osobno egzamin teoretyczny (30 zł) i dopiero po jego zaliczeniu praktyczny (140 zł).
To dobre rozwiązanie, bo wynik teorii jest ważny przez pół roku. Ten kto płaci od razu za cały egzamin i oblewa teorię, nie jest dopuszczany do praktycznego i traci pełne 170 zł.
Czy zdałbyś egzamin na prawo jazdy? Rozwiąż test! [10 PYTAŃ - QUIZ - KLIKNIJ NA ZDJĘCIE]

Stop Agresji Drogowej, odcinek 7. Włos się jeży na głowie!
Motoryzacja
