Zwiedzanie miasta, jego zabytków, poznawanie jego historii i ciekawych miejsc te punkty złożyły się na program pobytu regionalnych i ogólnopolskich dziennikarzy przebywających w Inowrocławiu w ramach drugiego Press Tour "Pod Tężnią".
Z zaproszenia prezydenta Ryszarda Brejzy do odwiedzenia Inowrocławia skorzystało blisko 30 dziennikarzy reprezentujących rozmaite tytuły regionalne i lokalne, m.in. "Nasz Płock", "The Warsaw Voice", "Bolesławskie Prezentacje", "Przyroda Polska", "Kurier Iławski", "Suplement", "Dziennik Elbląski", "Głos Nałęczowa", "Kurier Szczeciński", "Gazeta Goleniowska" i "Wspólnota".
Miasto i okolice
Ich pobyt rozpoczął się konferencją prasową z udziałem prezydenta Ryszarda Brejzy, który przybliżył im historię, obraz dzisiejszy miasta i plany rozwoju, zwłaszcza związane z uzdrowiskiem. Dziennikarzom wyświetlono tez film promocyjny o Inowrocławiu. Po konferencji gości zaproszono na spacer po Parku Solankowym, później zaś spotkali się działaczami społeczno-kulturalnymi.
Kolejnym, atrakcyjnym punktem pobytu żurnalistów było korzystanie z zabiegów w kilku inowrocławskich sanatoriach, z czego skorzystali ochoczo chwaląc po tym poziom usług.
Uczestnicy press tour zwiedzili także w ramach wycieczki autokarowej bazylikę mniejszą Imienia Najświętszej Maryi Panny, a także okoliczne miejscowości: Markowice, Strzelno, Kruszwicę. Pobyt w legendarnej stolicy Polski uatrakcyjnił im rejs statkiem "Rusałka" po Gople i spacer po okolicy tego jeziora. Program pobytu przedstawicieli mediów dopełniło zwiedzanie w Muzeum im. Jana Kasprowicza i obiektów sportowych.
Uzdrowisko to wizytówka i atut
Goście byli pod wielkim wrażeniem urody Inowrocławia, zwłaszcza jego części uzdrowiskowej.
- Park Solankowy jest naprawdę przepiękny, a tężnie to prawdziwa perełka. Uzdrowisko jest wizytówką i wielkim atutem miasta. Aż dziw, że tak piękny kurort jest tak mało znany w Polsce - mówi red. Barbara Rzońca z Bolesławia w woj. małopolskim.
Ostatniego dnia pobytu dziennikarzy w Inowrocławiu, rozstrzygnięty został konkurs na krótki tekst promocyjny o mieście. Wygrał go Stanisław Włostowski ("Panorama Powiatu Brzeskiego"), drugą nagrodą uhonorowano Marka Zglińskiego ("Inter Sierpc"), a trzecią Beatę Bazan Bagrowską ("Bolesławskie Prezentacje"). Teksty te można przeczytać na stronie internetowej ratusza.
Organizatorzy press tour liczą, że - podobnie jak w roku ubiegłym - zaowocuje on ciekawymi tekstami prasowymi, promującymi Inowrocław i jego atrakcje.