Prezes Pesy: Program Dart jest zagrożony

S
Udostępnij:
- Strategia narodowego przewoźnika nie jest innowacyjna - mówił podczas posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury Tomasz Zaboklicki, prezes bydgoskiej Pesy.

Podczas posiedzenia sejmowej Komisji Infrastruktury politycy i przedstawiciele branży dyskutowali na temat potencjału eksportowego polskiego przemysłu kolejowego - podaje portal rynek-kolejowy.pl. Nie mogło zabraknąć jednak dyskusji na temat sytuacji rynku krajowego. Dość ostry głos zajął w tej sprawie prezes Pesy – Tomasz Zaboklicki.

– Strategia narodowego przewoźnika nie jest innowacyjna. Znaczna jej część to modernizacje, a tylko niewielka – zakupy nowych pojazdów - mówił prezes bydgoskiej Pesy. - Naprawiając stare wagony, trudno jest rozwijać się producentowi, a traci na tym nie tylko Pesa, ale także Newag i inni producenci. O polskiej kolei dużych prędkości możemy zapomnieć, kolejnych zamówień na takie pociągi jak Dart raczej nie będzie, ta platforma jest już w zasadzie historią polskiego kolejnictwa – stwierdził Tomasz Zaboklicki.

Pociąg PESA najpiękniejszy na świecie [zdjęcia]

Prezes bydgoskiego holdingu pytał, co stanie się z polskimi producentami po 2023 (gdy zakończą się dostawy w ramach perspektywy unijnej), jeśli nie zdobędą oni na tyle poważnych kompetencji na rynku krajowym, aby móc zająć się eksportem.

– Boje się, że drzwi dla polskich producentów będą zamknięte. W krajach zachodnich wymaga się doświadczenia, kompetencji w produkcji dużych partii pojazdów. Trudno je zdobyć poza krajem, z którego się pochodzi – podkreślił Tomasz Zaboklicki.

Zaapelował też do przedstawicieli Ministerstwa Rozwoju i Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa o wsparcie samorządów w obszarze zakupu pociągów i tramwajów.

Miliardowe inwestycje w Polsce zagranicznych firm

Wideo

Materiał oryginalny: Prezes Pesy: Program Dart jest zagrożony - Express Bydgoski

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

B
Bromberg
współczynnik dostępności Darta w 2016 r wynosił: 88,15% dla porównania Flirt od konsorcjum Newag&Stadler: 94,24%
kilka tytułów nagłówków gazet:
"Pesa Dart i Pesa Gama najbardziej zawodnymi pociągami PKP Intercity"
"Pociągi Dart Pesy stoją. PKP Intercity zasłania się tajemnicą handlową"
PKPIC nie chcę nowych składów typu Dart bo ma maksymalny problem już zakupionymi, ciągle awarie, komunikacja zastępcza, zastępowanie składami wagonowymi...
A
A
Zdobywac kompetencje to trzeba bylo wczesniej ze stala zaloga a nie zbieraniną przypadkowych ludzi i produkcja ladnie opakowanych bubli.
d
dioptr
Panie prezesie PESY, do kogo te pretensje, do Bardzo dobrej Nowej zmiany BRYLANTOWEJ Pani Beaty Szydło ?! Trza było mieć 8 lat temu plan perspektywicznie opracowany, to by dzisiaj bryndza w oczy nie zaglądała. Nikt panu prezesowi nie zabraniał nieroba od kastracji farmakologicznej Donka POprosić o założenie okularów,,, do dali !!!
d
dioptr
Panie prezesie PESY, do kogo te pretensje, do Bardzo dobrej Nowej zmiany BRYLANTOWEJ Pani Beaty Szydło ?! Trza było mieć 8 lat temu plan perspektywicznie opracowany, to by dzisiaj bryndza w oczy nie zaglądała. Nikt panu prezesowi nie zabraniał nieroba od kastracji farmakologicznej Donka POprosić o założenie okularów,,, do dali !!!
Dodaj ogłoszenie