Prezes URE może cofnąć koncesję w przypadku, gdy przedsiębiorca rażąco narusza warunki "określone w koncesji lub inne warunki wykonywania koncesjonowanej działalności gospodarczej, określone przepisami prawa". Jednym z warunków obligujących Prezesa URE do cofnięcia koncesji jest również przypadek nie dysponowania przez koncesjonariusza środkami finansowymi w wysokości gwarantującej prawidłowe wykonywanie działalności.
Podmioty, wobec których aktualnie toczą się postępowania o odebranie koncesji:
- Blue Cold Sp. z o.o. (dot. koncesji OPG)
- Blue Line Engineering S.A. (dot. koncesji OGZ)
- Energia i Gaz Sp. z o.o. (dotyczy koncesji OPG)
- Fiten S.A. (dotyczy koncesji OPG)
- Green S.A. w restrukturyzacji (dotyczy koncesji OPG)
- Hermes Energy Group S.A. (dotyczy koncesji OPG)
- Polski Operator Energetyczny S.A. (dawniej: Polski Operator Energetyczny Sp. z o.o., dawniej: Energetyka dla Domu Sp. z o.o.) (dotyczy koncesji OPG)
- Pulsar Energia Sp. z o.o. (dotyczy koncesji OPG)
- UP Energy Sp. z o.o. (dot. koncesji OPG i OGZ)
W przypadku naruszenia warunków zawartej umowy należy się zwrócić do przedsiębiorstwa energetycznego (sprzedawcy) z reklamacją. Przedsiębiorstwo ma 14 dni na rozpatrzenie takiej reklamacji (o ile umowa nie stanowi inaczej). Jeżeli przedsiębiorstwo nie odpowie na reklamację w terminie dwóch tygodni, odbiorcy przysługuje prawo do wystąpienia z wnioskiem o wypłacenie bonifikaty za każdy dzień zwłoki w udzieleniu odpowiedzi.