W ubiegłym tygodniu odbyło się otwarcie ofert w związku z ogłoszonym przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy przetargiem na przebudowę drogi wojewódzkiej nr 265 Brześć Kujawski Kowal Gostynin. Chodzi o odcinek Kowal Baruchowo.
Jak wynika z informacji zamieszczonej na stronie platformy zakupowej za pośrednictwem której prowadzone jest postepowanie przetargowe, zamawiający, czyli Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia 29 milionów 419 tysięcy 695 złotych brutto. Niestety, najniższa oferta jak została w tym przetargu złożona to 37 milionów 821 tysięcy 935 złotych.
Taką ofertę złożyło Przedsiębiorstwo Robót Drogowych "Inodrog" z Inowrocławia, to samo które wcześniej zajmowała się przebudową odcinka drogi wojewódzkiej nr 265 w Kowalu i dobrze sobie z tym zadaniem poradziła. Tak przynajmniej twierdził burmistrz Kowala Eugeniusz Gołembiewski. Droższe oferty napłynęły od firm Kobylarnia, Drogomex, Strabag, a najdroższa z kwotą ponad 46 milionów złotych firma Onde z Torunia.
Co zrobi Zarząd Wojewódzki Dróg w Bydgoszczy w sytuacji, gdy najniższą złożona oferta przekracza znacznie kwotę zaplanowaną na tę inwestycję? Chodzi o ponad 8 milionów złotych. O decyzji poinformujemy.
Wójt gminy Baruchowo Stanisław Sadowski jest bardzo zaniepokojony tą sytuacją. - Obawiam się, że mimo obietnic marszałka i wicemarszałka województwa odcinek z Kowala do Baruchowa nie będzie przebudowany w tym roku - mówi wójt. I dodaje, że czeka na przebudowę tej drogi osiem lat, a nie ma pewności, czy do końca kadencji ten odcinek drogi wojewódzkiej nr 265 zostanie zmodernizowany.
- Nawierzchnia jest w tragicznym stanie - przypomina wójt. - Z trudem znalazłoby się takie nawierzchnie na drogach gminnych, a na pewno na drogach powiatowych. A tu droga wojewódzka i taki stan. Ręce opadają.
Przypomnijmy, że w ub. roku zakończyła się modernizacja blisko 7-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 265 z Baruchowa do granicy województwa. Prace obejmowały ułożenie nowych warstw nawierzchni i wzmocnienie jezdni, co zapobiega powstawaniu kolein i spękań na trasie, którą porusza się wiele ciężarówek. Przebudowano zatoki autobusowe, rowy odwadniające, zjazdy na posesje i do pól uprawnych. Trasa zyskała utwardzone pobocza i oznakowanie.
Inwestycja finansowana z budżetu województwa kujawsko-pomorskiego kosztowała 7,8 mln zł.
Za te prace odpowiedzialna była firma Drogomex.
