Przebudowano drogę rowerową z Rudzkiego Mostu do Rudzkiego Młyna w powiecie tucholskim [zdjęcia]

Anna Klaman
Anna Klaman
Droga 240 z przebudowaną trasą rowerową z Rudzkiego Mostu do Rudzkiego Młyna
Droga 240 z przebudowaną trasą rowerową z Rudzkiego Mostu do Rudzkiego Młyna Fot. ZDW w Bydgoszczy
Udostępnij:
Zarząd Dróg Wojewódzkich zakończył oczekiwaną przez mieszkańców przebudowę drogi rowerowej z Rudzkiego Mostu do Rudzkiego Młyna w powiecie tucholskim. Rowerzyści mogą poruszać się w bezpieczny sposób na 13 kilometrowej trasie z Tuchola do Bysławia.

ZDW z końcem ubiegłego roku uzyskał zgodę Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska na odstępstwa od zakazów, niezbędne do ułożenia asfaltowej nawierzchni. Budowa asfaltowej drogi rowerowej była planowana już na etapie przygotowań do modernizacji drogi wojewódzkiej nr 240.

- W trakcie uzyskiwania niezbędnych zezwoleń zostaliśmy zobowiązani do zastosowania na odcinku przebiegającym przez rezerwat „Dolina Brdy” nawierzchni mineralnej z kruszywa - informuje Michał Sitarek, rzecznik Zarządu Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy. - To rozwiązanie jednak w trakcie użytkowania nie sprawdziło się. W czasie intensywnych opadów woda wypłukiwała kruszywo mimo zabezpieczeń. Uszkodzona nawierzchnia stawała się niebezpieczna, a rowerzyści mimo drogi rowerowej korzystali z jezdni.

Dlatego ZDW wystąpił o wydanie decyzji środowiskowej zezwalającej na zamianę nawierzchni na bitumiczną. O taką zmianę apelowali również użytkownicy drogi rowerowej. Dzięki zaangażowaniu, dogłębnym wyjaśnieniom udało się przekonać Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, który w grudniu ubiegłego roku zezwolił na odstępstwo od przepisów i ułożenie nawierzchni asfaltowej z zastrzeżeniem, że roboty mogą się odbywać dopiero od września 2021 r.

Prace przy wymianie nawierzchni już się zakończyły. Objęły odcinek o długości ok. 760 metrów. Kosztowały 188 tysięcy złotych. Prowadziło je Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z Kozłowa (powiat świecki). Firma udzieliła też 5-letniej gwarancji na wykonane prace. Dzięki tej inwestycji rowerzyści mogą poruszać się w bezpieczny sposób na całej trasie z Tucholi do Bysławia.

Modernizacja drogi 240 w 2019 r.

ZDW gruntowną modernizacją dwóch odcinków drogi nr 240 między Tucholą i Bysławiem (13 km) oraz pomiędzy Polskim Konopatem i Terespolem Pomorskim (2,5 km) zakończył w 2019 roku. Te inwestycje zrealizowano w oparciu o Regionalny Program Operacyjny, czyli środki unijne pozyskane przez Urząd Marszałkowski. Inwestycja kosztowała 72 mln zł. Jezdnia na całym odcinku została wzmocniona i poszerzona do siedmiu metrów. Wzdłuż drogi powstała ścieżka pieszo-rowerowa.

- Przebudowaliśmy skrzyżowania, przepusty, zatoki autobusowe, miejsca postojowe i chodniki - przypomina rzecznik. - Na wielu skrzyżowaniach i przejściach zainstalowaliśmy nowe oświetlenie. W ciągu ostatnich dwóch lat na tej trasie ze środków województwa odnowione zostały też nawierzchnie ulic Nowodworskiego, Głównej i Chojnickiej w Tucholi (2 km) oraz odcinki drogi przebiegające przez Lubiewice i Przysiersk (1 km). Tej jesieni zlecamy odnowienie odcinka pomiędzy miejscowościami Plewno oraz Kawęcin (ok. 2 km).

Media obecne terenie przygranicznym. Znamy zasady.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie