
Do prac wykonawca zabrał się rok temu. Zresztą jako efekt drugiego przetargu. Przypomnijmy, pierwszy wygrała inna firma, ale w dniu podpisania umowy się nie stawiła, więc wyłoniono nowego wykonawcę. Niestety, ceny poszły w górę i nowy wygrał proponując usługę za kilkadziesiąt milionów więcej.
Wykonawca, firma Strabag, zabrał się do prac zaraz po oddaniu mu placu budowy. Do końca roku jeszcze przejeżdżaliśmy pod starą estakadą. Ale potem sukcesywnie burzoną ją, kawałek po kawałku. Przyjechały duże maszyny, które ją miażdżyły i cięły.

Powstało tymczasowe rondo w Przechowie, do którego dziś niemalże kierowcy się już przyzwyczaili. A na marginesie, jest szansa, że uda się na takie rondo, ale już na stałe, uzyskać dofinansowanie i zostanie w najbliższych latach wybudowane.
Na początku mają zlikwidowano ostatnie przęsła estakady, te, które znajdowały się nad ulicą.

Jednocześnie powoli na mapie Świecia pojawiało się rondo po zachodniej stronie estakady. Kierowcy w rejonie ronda i na wysokości zlikwidowanej estakady napotykali korki, wahadła, zwężenia drogi. Ale prace nieprzerwanie prowadzono.
I tak pewnego dnia, a raczej tygodnia, zaraz po Święcie Niepodległości, nad ul. Bydgoską pojawiły się belki prefabrykowane ustroju nośnego (czyli belki tworzące konstrukcję, która ma za zadanie podtrzymać przęsła) i na horyzoncie wyłoniła się nowa estakada, a dokładniej jej zarys, baza. To jednak, jak zaznaczają drogowcy, kluczowa część budowy nowej przeprawy. Belki nasunięto i jednocześnie prowadzone są inne ważkie prace tejże inwestycji. - Trwają prace przy wykonywaniu murów oporowych, a także roboty związane z wykonaniem nasypów oraz prace nawierzchniowe na łącznicach - wylicza Tomasz Okoński, rzecznik prasowy bydgoskiego oddziału GDDKiA.

I dodaje: - Prowadzone są działania z branży elektroenergetycznej, wodno-kanalizacyjnej i teletechniczne. Zakończyły się natomiast prace przy budowie podziemnego przejścia dla pieszych, gdzie trwają obecnie roboty wykończeniowe.
Nowa, poszerzona, 270-metrowa estakada będzie jedną z głównych tras dojazdowych do drogi ekspresowej S5 (oczywiście dopiero wtedy, kiedy ta już faktycznie powstanie) i wprowadzi dużo zmian w układzie drogowym w okolicach Świecia. Inwestycja zakłada także budowę ekranów akustycznych,
Koszt tego zadania to prawie 78 mln zł, a zakończenie planowane jest w połowie 2020 r.