https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przedłużona gwarancja w Media Markt. - Dodatkowe koszty, a w razie usterki twój kłopot - twierdzi klient

agad
Pan Wojciech pokazuje miejsca, w których zżółkła pralka
Pan Wojciech pokazuje miejsca, w których zżółkła pralka Nadesłane
"Żałuję, że dałem się naciągnąć".

 Wojciech Kruszczyński twierdzi, że w Media Markt naciągnęli go na przedłużoną gwarancję, a gdy pojawił się problem, został z nim sam.

Oby moja historia była nauczką dla innych - ostrzega pan Wojciech z Koronowa. - Uległem sprzedawcy i wykupiłem Gwarancję Plus w Media Markt. Zapłaciłem za nią 180 zł. Miała mnie chronić dodatkowo przez trzy lata, czyli razem z tradycyjną - pięć. Ten czas jeszcze nie minął, ale gdy zgłosiłem wadę pralki, zaczęło się odbijanie piłeczki.

Pralkę Samsung kupił w lutym 2012 roku, czyli ponad dwa lata temu, w bydgoskim Media Markt. Kosztowała 1 tys. zł (plus przedłużona gwarancja). Opowiada: - Nagle zauważyłem, że obudowa drzwiczek oraz pokrywa filtra zżółkły, porobiły się zacieki. W kwietniu tego roku złożyłem reklamację w sklepie z tytułu zakupu towaru niezgodnego z umową. Nie została uznana. Zarzucono mi, że czyściłem ją nieodpowiednimi środkami. A to nieprawda, bo gdy się zakurzyła, żona wycierała ją tylko mokrą szmatką. Media Markt skierował mnie do producenta, który uznał, że skoro minęło więcej niż dwa lata, on nie ponosi już odpowiedzialności. Także autoryzowany serwisant Samsunga powiedział, że podobne usterki mogą pojawić się, ale skoro gwarancja producenta minęła, powinienem zgłosić się do sprzedawcy, który sprzedał mi tę dodatkową. Tym razem sklep odpowiedział mi na piśmie, że wada jest niezgodna z umową gwarancji i ponownie, że pralka była źle konserwowana.

Media Markt: jesteśmy gwarantem, ale...

Pan Wojciech stracił cierpliwość. - Przyszedłem po pomoc do mediów, bo wiem, że moja walka w pojedynkę była z góry skazana na niepowodzenie. Nie mam żalu do Samsunga, tylko właśnie do Media Marktu, który naciągnął mnie na dodatkowe pieniądze.

Firma Media Saturn (właściciel MM) potwierdza, że Gwarancja Plus obowiązuje przez pięć lat od daty zakupu sprzętu oraz, że po dwóch to ona stała się gwarantem. Jednak stwierdzona wada nie podlega gwarancji.

- Klient otrzymał pismo, że zgłoszenie zostało odrzucone, ponieważ zgodnie z ekspertyzą autoryzowanego serwisu, przebarwienia na obudowie pralki mogły powstać w wyniku niewłaściwej konserwacji sprzętu - odpowiada Wioletta Dzwonkiewicz**z działu komunikacji Media Saturn. **

Pralka dostała nowe części

 Udało się jednak pomóc mieszkańcowi Koronowa.

- Choć żadne roszczenia nas już nie obowiązują, ale części zostały zamówione -  informuje Olaf Krynicki, rzecznik Samsung Polska.

Jak wczoraj ustaliliśmy, z panem Kruszczyńskim skontaktował się serwisant i w jego pralce zamontował nowe części. 

Gwarancja to dobrowolne oświadczenie przedsiębiorcy - gwaranta, że bierze on odpowiedzialność za jakość towaru przez określony czas po sprzedaży. W tym przypadku najpierw był nim Samsung, a później Media Markt.  Trzeba dokładnie przeczytać w umowie, jakie warunki gwarancji, bo zwykle jest dużo wykluczeń - radzi Monika Bielicka, prawnik Federacji Konsumentów.  - Przedłużona gwarancja jest odpłatna, należy więc zastanowić się czy to się w ogóle opłaca.
Tym bardziej, że na podstawie paragonu (lub innego dowodu zakupu) możemy przez dwa lata składać reklamację do sprzedawcy z tytułu niezgodności towaru z umową.

 

 

Od autora: To smutne, że potrzebna była pomoc mediów, by załatwić tę w sumie błahą sprawę.  Firmy Media Saturn i Samsung nie czują się winne. Dobrze, że jednak jedną z n ich ruszyło sumienie. Bo wyglądało, że winny jest klient, który źle konserwował  pralkę. Tylko jak on teraz udowodni, że czyścił ją mokrą szmatką? No nie udowodni. 

Komentarze 24

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tom

Witam.

Powiem tak chyba jako nieliczny jestem zadowolony tylko dzięki temu ubezpieczeniu otrzymałem zwrot kasy w sumie tylko 80% ale lepsze to niż nic. Pisząc nic mam na myśli to że po skończeniu gwarancji producenta mógłbym tylko wyrzucić do kosza tv z zepsutą matrycą a tak dorzuciłem i mam najnowszy model. Pozdrawiam niezdecydowanych a ja i tak wykupię jeszcze raz tylko gadać też trzeba potrafić oczywiście z ubezpieczycielem.

D
Daniel
Prędzej minie mi gwarancja niż któryś z pracowników odbierze telefon.
Trzeci dzień prób i nic, ręce opadają.
NIE POLECAM NIKOMU!
Namawiać to wiedzą jak a zareklamować produkt już ciężko.
j
jacek

Media Markt  ,Media market ,Saturn, RTV-AGD , żądaj  dokumentu OWU  (ogólne warunki ubezpieczenia) jak tego nie dostaniesz to nie kupuj tego ubezpieczenia. 

J
Jacek

Gwarancja plus Media Markt   firma ubezpieczeniowa:  La Parisienne Assurances S.A .

 

 

 

 

ź
ździch
ludzie, czy wy myślita że tak jest tylko w MM? w ME też tak jest, w euro również. Sądzisz że jak kupisz w ME z tym ubezpieczeniem to będzie inaczej? bzdura
I
Irena
W dniu 16.11.2016 o 23:57, Tomasz napisał:

Widać pracownicy ME lubią wpisywać pochlebne opinie o swoim ubezpieczeniu które jednak nie jest tak wspaniałe bo do naprawy przyjeżdżają fachowcy ale nie z autoryzowanych serwisów... I zaczyna się akcja gdzie przyjeżdża pseudo specjalista robi dokumentację i trzeba czekać aż ubezpieczyciel podejmie decyzję. Niestety albo stety kupuję zawsze droższy sprzęt i szukam do jak najtaniej w sklepach MM lub ME, zawsze przedłużam gwarancję bo naprawy takiego sprzętu są dosyć drogie więc lepiej się ubezpieczyć na wszelki wypadek. Sam osobiście korzystałem z gwarancji MM w przy pralce która mnie kosztowała ok 6 tyś. przyjechał serwisant wymienił elektronikę i było po problemie. Gorzej było z TV Samsunga który kupiłem w ME na naprawę czekałem 2tyg co jest porażką ponieważ pseudo serwisant stwierdził iż TV został zalany. Jeżeli chodzi o pralkę Samsunga za 1000 zł którą kupił ten człowiek to mnie to rozbawiło, Szanowny Panie o sprzęt trzeba trochę dbać jak się jest brudaskiem to to bez czyszczenia biały sprzęt powoli żółknie. Nie dziwi mnie to że MM nie uznało reklamacji skoro rozszerzona gwarancja jest na sprawne działanie sprzętu (czyli taka sama jak producenta) i nie przewiduje że ktoś nie dba o swój chiński sprzęt koreańskiej marki ;)

Wniosek jaki wyciągnęłam z mojej przygody z Gwarancją Plus jest taki, że nie warto kupować drogiego sprzętu ( moja pralka kosztował prawie 3000zł) ,a tym bardziej nabierać się na wykup Gwarancji Plus, bo i tak zaraz po upłynięciu normalnej gwarancji sprzęt się zepsuje , a na Gwarancję Plus nie ma co liczyć , bo o tym czy naprawią sprzęt decyduje jakaś pani ( ekspert??), dla której obecność zwierząt w domu jest powodem do zerwania umowy !!! To jest skandal i oszukiwanie ludzi.

Omijajcie Media Markt szerokim łukiem .

I
Irena

Mam następujący problem z Gwarancją Plus. Pani , która zleca naprawy stwierdziła , że zbyt często psuje się moja pralka. Serwisant, który przyjeżdżał naprawiać pralkę poinformował ją , że " ta pani ma zwierzęta" - czyli jak masz w domu zwierzęta , to nie kupuj pralki w Media Markt !! Firma Media Markt  Saturn zerwała ze mną umowę na gwarancje dodatkową Gwarancja Plus ( gwarancja kończy się w listopadzie 2018r.) 

 Zostałam OSZUKANA  i  ostrzegam wszystkich , którzy w swojej naiwności , wpłacając niemałe sumy dodatkowe myślą , że mają zagwarantowane naprawy bubli, które sprzedaje Media Markt ( 1. naprawa na Gwarancję Plus była miesiąc po wygaśnięciu normalnej gwarancji.)

A
Agata
Miałam ten sam problem ,kupiła pralko-suszarke Samsung za prawie 2500 i wzięłam dodatkowe ubezp. Po 3 latach wyskakiwal błąd HE1 czyli błąd grzałki,zgłosiłam problem to oddzwonili i powiedzieli że mogą dac waucher na 1000 zł bo koszty naprawy przewyższają cenę bo po 2 latach wartość pralki to 60% ceny .... żenada już nigdy nie wykupie dodatkowego ubezpieczenia.....UWAZAJCIE !
T
Tomasz
Widać pracownicy ME lubią wpisywać pochlebne opinie o swoim ubezpieczeniu które jednak nie jest tak wspaniałe bo do naprawy przyjeżdżają fachowcy ale nie z autoryzowanych serwisów... I zaczyna się akcja gdzie przyjeżdża pseudo specjalista robi dokumentację i trzeba czekać aż ubezpieczyciel podejmie decyzję. Niestety albo stety kupuję zawsze droższy sprzęt i szukam do jak najtaniej w sklepach MM lub ME, zawsze przedłużam gwarancję bo naprawy takiego sprzętu są dosyć drogie więc lepiej się ubezpieczyć na wszelki wypadek. Sam osobiście korzystałem z gwarancji MM w przy pralce która mnie kosztowała ok 6 tyś. przyjechał serwisant wymienił elektronikę i było po problemie. Gorzej było z TV Samsunga który kupiłem w ME na naprawę czekałem 2tyg co jest porażką ponieważ pseudo serwisant stwierdził iż TV został zalany. Jeżeli chodzi o pralkę Samsunga za 1000 zł którą kupił ten człowiek to mnie to rozbawiło, Szanowny Panie o sprzęt trzeba trochę dbać jak się jest brudaskiem to to bez czyszczenia biały sprzęt powoli żółknie. Nie dziwi mnie to że MM nie uznało reklamacji skoro rozszerzona gwarancja jest na sprawne działanie sprzętu (czyli taka sama jak producenta) i nie przewiduje że ktoś nie dba o swój chiński sprzęt koreańskiej marki ;)
r
rowi

Dobrze, że to znalazłem. Dzięki! Teraz wybiorę ME, a nie MM, patrząc na opinie w necie

P
Paweł
Co za ściema w tych komentarzach. Tylko mrówki wynajęte przez agencję za PR Media Expert. Kochani, dajcie sobie spokój i unikajcie dodatkowych ubezpieczeń jak ognia!
g
gilek

I w takich chwilach, jakw widzę takie słabe opinie o MM i dobre o ME, to się cieszę, że kupuję tylko u Polaków. Wiedziałem, że ME jest bardzo dobry, ale że tak wyprzedza konkurencję pod względem dbania o klienta, to nie wiedziałem. Ty bardzie się powinniśmy cieszyć. A no i ja tak, jak Ci, co wcześniej pisali - nie zawiodłem się na ME tak jak Pan z artykułu na MM

f
francuska

Nie wiem, czy tak naprawde jest, ale wierzyc mi sie nie chce, bo ostatnio bylam na przedluzonej gwarancji z laptopem i mi przyjeli i chetnie pomogli, wiec nie iwem od czego to zalezy, ale ja jestem na maksa zadowolona...a sorki teraz doczytalam, ze to media markt, a mi chodzi o media expert...to tam jest w takim razie lepiej bo tak jak mowie mnie obsluzyli i szybko pomogli, a jak jest w media markt to nie wiem..

 

a
agata
W dniu 13.07.2016 o 10:39, max9 napisał:

nie wiem jak w MM, ale kupując telewizor w Media Expert moja żona wnikliwie przejrzała polisę i stwierdziła, że warunki są zdecydowanie dobre, więc wzięliśmy. Ja się na tym nie znam, ale ona akurat pracuje w ubezpieczeniach więc zna możliwe kruczki ;)

potwierdzam, media expert sa jedna z niewielu firm, ktora mnie w zaden sposob nie probowala w tym zakresie oszukac ;)

p
patryk

Jakaś porażka. Dlatego ja nie polecam ubezpieczeń, bo potem wygląda to tak jak artykule, mam rozszerzoną ochronę serwisową na kilka sprzętów i to faktycznie działa.

 

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska