Tarcza Antykryzysowa działa. Według danych Ministerstwa Rozwoju na 14 kwietnia, na godz. 7, było w całym kraju 639 391 wniosków o skorzystanie z oferowanych przez tarczę rozwiązań, z czego:
- 459 249 – dot. zwolnienia ze składek do ZUS za marzec - maj 2020 r.,
- 97 065 - dot. świadczenia postojowego dla osób prowadzących działalność gospodarczą,
- 8 434 – dot. dofinansowania do wynagrodzeń w okresie przestoju ekonomicznego, dofinansowanie do wynagrodzeń w okresie obniżonego wymiaru czasu pracy,
- 58 408 – dot. pożyczki dla mikroprzedsiębiorców,
- 9 048 – dot. świadczenia postojowego dla umów cywilnoprawnych,
- 7 187 – dot. odroczenia lub rozłożenia składek ZUS bez opłat.
Wielu przedsiębiorców złożyło już wnioski, a co z tymi, którzy mają z tym problemy lub potrzebują porady? Dla nich działa specjalna infolinia telefoniczna i czatbot.
Przeczytaj też: Wnioski w sprawie tarczy ZUS rozpatrzy szybko. Kiedy pierwsze wypłaty? [termin składania wniosków]
- Infolinia ta jest dla tych, którzy być może nie wiedzą dokładnie, z jakiego wsparcia oferowanego przez państwo mogą skorzystać. W Tarczy Antykryzysowej jest bardzo wiele mechanizmów i narzędzi, które są specjalnie przygotowane i dla przedsiębiorców, i dla pracowników. Nasi konsultanci są właśnie po to, by służyć pomocą i w prosty sposób wytłumaczyć, co w danej sytuacji przysługuje i co należy zrobić, by tę pomoc otrzymać – mówiła minister rozwoju Jadwiga Emilewicz.
Konsultanci są dostępni od poniedziałku do piątku, w godzinach 8-16 pod numerami telefonów 732 122 500 lub 22 484 84 84.
Do dyspozycji obywateli jest też działający przez całą dobę, siedem dni w tygodniu chatbot dostępny na podstronach:
- Kontakt - https://www.gov.pl/web/tarczaantykryzysowa/kontakt,
- oraz Pytania i odpowiedzi - https://www.gov.pl/web/tarczaantykryzysowa/pytania-i-odpowiedzi.
Służy on wsparciem przy udzielaniu odpowiedzi na zadawane pytania, przy których nie jest wymagana konsultacja ze specjalistą.
