Podczas spotkania naczelnik grudziądzkiej "drogówki" przedstawił też statystyki za ubiegły rok. Wynika z nich, że w 63 wypadkach rannych zostało 70 osób, a zginęły 4. Ofiary to piesi. Oprócz wspomnianego przejścia dla pieszych przy Groblowej 14, podkomisarz Manuszewski wymienia też inne "zebry", które w ocenie funkcjonariuszy należą do niebezpiecznych. Wśród nich m.in:
- wzdłuż ulicy Chełmińskiej
- wzdłuż ulicy Hallera
- wzdłuż alei 23 Stycznia
- przy ul. Brzeźnej
- wzdłuż ulicy Wybickiego
- wzdłuż ulicy Legionów
Inteligentne przejście przy Bora - Komorowskiego zdało egzamin
Przypomnijmy, że jednym z niebezpiecznych przejść dla pieszych było znajdujące się w ciągu ulicy Bora-Komorowskiego. Zostało ono w 2016 roku wyposażone w tzw. inteligentny system wzbudzanej sygnalizacji (przyp. red. jeśli zbliża się do niego pieszy automatycznie zaczyna pulsować pomarańczowe światło, które z daleka dostrzega kierujący pojazdem i zwalnia). - Zdało to egzamin, gdyż od tego czasu nie notowano tam niebezpiecznych sytuacji - podkreśla Łukasz Rządkowski z Zarządu Dróg Miejskich w Grudziądzu.
I właśnie takie tzw. inteligentne systemy wzbudzania sygnalizacji będą pojawiały się przy kolejnych "zebrach". M.in. przy ulicy Chełmińskiej w różnych punktach: przy komendzie policji, na wysokości os. Kopernika i ul. Narutowicza.
- Wytypowaliśmy również przejścia dla pieszych, które zostaną doświetlone - dodaje Łukasz Rządkowski. - Będzie to wspomniane przez policję, przy ul. Groblowej 14, a także między innymi przy ul. Kalinkowej na wysokości przedszkola oraz przy basenie.
Korki na Kalinkowej po prośbach radnych komisji bezpieczeństwa rozładowują policjanci
Radni komisji bezpieczeństwa poruszyli też sprawę tworzących się zwłaszcza w godzinach szczytu "korków" na ulicy Kalinkowej, która stanowi obecnie stanowi alternatywę dla kierowców chcących dojechać na os. Strzemięcin, Rządz, Kopernika. W związku z trwającą modernizacją torowiska, znaczna część ulicy Chełmińskiej jest wyłączona z ruchu. - W godzinach szczytu na ulicy Kalinkowej tworzą się zatory sięgające ulicy Portowej - zauważa Grzegorz Klein, radny PiS-u. - Może sytuację rozładowałby policjant kierujący ruchem. Patrol mógłby stanąć na skrzyżowaniu Kalinkowej i Bydgoskiej...
Na tę propozycję pozytywnie odpowiedział podkom. Tomasz Manuszewski. - Możemy spróbować pilotażowo postawić tam policjantów - zapewniał. I słowa dotrzymał. W poniedziałek, 26 kwietnia pojawili się funkcjonariusze "drogówki", którzy kierowali ruchem w tym newralgicznym miejscu. Zdecydowanie ruch był płynniejszy.
Tymczasowe przejście dla pieszych w ul. Kalinkowej na czas wyłączenia Chełmińskiej?
Tomasz Smolarek, radny KO i przewodniczący komisji bezpieczeństwa także wskazywał możliwość stworzenia tymczasowego przejścia dla pieszych na wysokości ul. Kalinkowej 24-26 w związku ze wzmożonym ruchem na tym trakcie w czasie wyłączenia ul. Chełmińskiej z ruchu. - Przygotowujemy propozycję w którym miejscu można byłoby zlokalizować takie przejście, ale mamy wątpliwości czy nie stworzy to większego niebezpieczeństwa i będzie powodowało kolizje, ale pracujemy nad rozwiązaniem tego problemu - zapewnia Łukasz Rządkowski z ZDM-u.
Radni byli również zainteresowani ulicami na których najczęściej kierowcy przekraczają prędkość. Wymienił je podkom. Manuszewski:
- Peszkowskiego
- Solidarności
- Miłoleśna
- Hallera
- Warszawska
Konkluzją był wniosek radnych skierowany do prezydenta Grudziądza, Macieja Glamowskiego aby podjął działania zmierzające do przywrócenia fotoradaru przy ul. Hallera oraz montażu go przy ul. Warszawskiej na odcinkach wskazanych przez policję.
Na skrzyżowaniu Bydgoskiej i Kalinkowej w Grudziądzu tworzą ...
