MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przelew elektroniczny nie jest już najczęściej wybieraną formą dokonywania płatności za e-zakupy. W rankingu mamy zdecydowanego lidera

Maciej Badowski
PAP
Opracowanie:
Wideo
od 16 lat
Przed nami sezon wielkich wyprzedaży, czyli Black Friday oraz Cyber Monday. Polacy coraz chętniej kupują przez internet, nawet kilka razy w miesiącu. Najczęściej za e-zakupy Polacy płacą Blikiem, na drugim miejscu korzystają z szybkiego przelewu elektronicznego, a w dalszej kolejności z karty debetowej - wynika z badania „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023".

Spis treści

Polacy mają nadzieje na duże promocje z okazji black week

Pod koniec listopada rozpoczyna się wielkie święto zakupów, czyli Black Week. W tym okresie w sklepach internetowych często można znaleźć produkty w okazyjnych cenach. To sprawia, że co roku jeszcze więcej konsumentów szuka promocji w sieci. Choć w tym roku nadal mamy do czynienia z wysoką inflacją, specjaliści zgodnie uznają, że nie spowoduje to zmniejszenia zainteresowania listopadowymi promocjami.

Konsumenci najrzadziej wybierają płatnośc za pobraniem oraz za pomocą e- portfeli.
Płacąc za e-zakupy najczęściej wybieramy płatność Blikiem. Na drugim miejscu znalazł się szybki przelew elektroniczny, a podium zamyka płatność kartą debetową. 123RF

Jak wynika z ankiety firmy SMSAPI, 93 proc. respondentów jest zainteresowana akcjami promocyjnymi Black Friday i Cyber Monday. Jednocześnie 44 proc. ankietowanych uważa, że zakupy w czarny piątek pozwolą im uniknąć inflacyjnych podwyżek (w zeszłorocznym badaniu było to 40 proc.).

Coraz więcej chętnych na e- zakupy

Jak wynika z badanie Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023" co trzeci Polak, który robi zakupy w kanale online, kupuje w ten sposób kilka razy w miesiącu (35 proc.), to o 3 proc. więcej niż w ubiegłym roku. Wzrosła również liczba respondentów - z 11 do 15 proc., którzy korzystają z e-commerce przynajmniej raz na tydzień.

Jak wskazuje Ewelina Krzynowy-Gaweł z Santander Consumer Bank, wśród ankietowanych kupujących online kilka razy w miesiącu najwięcej jest 18-29 i 30-39 latków. – Zakupy online z taką częstotliwością są również najbardziej popularne wśród zarabiających między 4000 a 4999 zł netto – podkreśliła.

Jak dodano w raporcie, ponadto 30 proc. respondentów z zarobkami od 7 tys. zł w górę kupuje przez internet przynajmniej raz w tygodniu. Postępuje tak najwięcej osób z dużych miast – powyżej 250 tys. mieszkańców. Wśród ankietowanych, którzy robią zakupy online kilka razy w tygodniu znalazło się najwięcej 40-latków. Taką odpowiedź wybrała też co dziesiąta kobieta i 5 proc. mężczyzn.

Jak Polacy płacą za e-zakupy?

Jak wynika z badania, respondenci płacąc za e-zakupy najczęściej wybierają płatność Blikiem (62 proc.). W tej grupie najwięcej jest najmłodszych ankietowanych od 18. do 29. roku życia (81 proc.) oraz osób ze średnich miast od 50 do 250 tys. mieszkańców (65 proc.).

Na drugim miejscu znalazł się szybki przelew elektroniczny (55 proc.). Najczęściej odpowiadały tak osoby po 40. roku życia (62 proc.) i zarabiający od 7 tys. zł w górę (63 proc.). Dalej znalazła się płatność kartą debetową (33 proc.). Taką odpowiedź wybierali głównie 50-latkowie (43 proc.) i mieszkańcy metropolii (46 proc.). Rzadziej wybierano płatność za pobraniem (26 proc.) i za pomocą e-portfeli (17 proc.).

Źródło:

Polska Agencja Prasowa

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska