Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przypadkowy zbieg okoliczności sprzyja zakupom!

Ciekawostki.eu
fot. sxc
Jeśli podczas robienia zakupów okaże się, że sprzedawca ma coś wspólnego z kupującym, klient kupi więcej i będzie bardziej zadowolony - informują naukowcy na łamach pisma "Journal of Consumer Research".

Badania pokazują, w jaki sposób fundamentalna ludzka potrzeba nawiązywania kontaktu z innymi, przejawia się w transakcjach handlowych - piszą naukowcy z Kanady i Singapuru, którzy przeprowadzili serię eksperymentów dotyczących relacji sprzedawców i ich klientów.

W pierwszym eksperymencie trener osobisty prezentował zainteresowanym program fitness. Jak się okazało, ludzie, którzy odkryli, że urodzili się tego samego dnia co trener, ocenili później program jako lepszy i bardziej interesujący.

W drugim eksperymencie część pacjentów gabinetu stomatologicznego dowiedziała się, że urodziła się w tym samym mieście co dentysta. Później lepiej oceniali opiekę stomatologiczną w tym gabinecie w porównaniu z pozostałymi osobami. Chętniej też zapisywali się na następne wizyty.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska