https://pomorska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Radni Grudziądza zdecydowali: Za parkingi zapłacimy więcej

(Deks)
Nowy cennik zacznie obowiązywać od początku września.
Nowy cennik zacznie obowiązywać od początku września. Archiwum GP
Na podwyżkę zgodzili się radni koalicji. Stawki urosną 1 września. Najbardziej na Starówce. Efekt? Zdania są podzielone. Opozycja: - To dobije centrum. Wiceprezydent Sikora: - Chcemy je uratować.

Nowe stawki parkingowe

Nowe stawki parkingowe

Strefa A:

30/60 minut - 1,30 zł/2,60 zł
Abonament miesięczny mieszkańca/zatrudnionego - 20 zł/150 zł

Strefa B:

30/60 minut - 0,80 zł/2 zł
Abonament mieszkańca/ pracownika - 10 zł/100 zł

Za wprowadzeniem zmian w strefie płatnego parkowania zagłosowało 13 rajców. 8 było przeciw. Jedna osoba wstrzymała się od głosowania.

Co to oznacza? To, że strefa zostanie podzielona na dwie części: A i B. Pierwsza będzie droższa i obejmie Starówkę (30 proc. wszystkich płatnych miejsc). Druga - tańsza ograniczy się do Śródmieścia.
Pół i godzina postoju na Starym Mieście będzie kosztować o 60 groszy więcej niż teraz.

W podstrefie B stawka za pół godz. wzrośnie o 10 gr, a za godzinę zostanie na dotychczasowym poziomie. W górę pójdą też abonamenty miesięczne, które dziś w całej strefie kosztują 8 lub 60 zł. Pierwsza stawka dotyczy mieszkańców, a druga osób pracujących na terenie strefy.

Podwyżkę opłat skomentował Marek Czepek z klubu Prawo i Sprawiedliwość/Ruch dla Grudziądza: - To skandal i drenaż kieszeni kierowców.

Przeczytaj także: Działacze SLD: Stop reorganizacji DPS-ów i podwyżce w strefie płatnego parkowania w Grudziądzu

"Chcemy walczyć z cwaniakami"

Urzędnicy przekonywali, że wzrost opłat zwiększy rotację aut w ścisłym centrum. I dzięki temu łatwiej będzie zaparkować.

Argument o rotacji nie przekonał jednak przedstawicieli opozycji. Tomasz Tomaszewski, Łukasz Mizera i Krzysztof Kosiński zajęli podobne stanowisko. Można je streścić tak: podwyżka sprawi, że na Starówce będzie jeszcze mniejszy ruch, na czym ucierpi handel.

Maciej Glamowski z Platformy Obywatelskiej: - Gdybyśmy nawet wprowadzili darmowe parkingi, to i tak nie ożywi Starówki. Tutaj handel nie wróci. Musimy poszukać dla niej innych funkcji .

Zmiany dotyczą też niepełnosprawnych kierowców posiadających karty uprawniające do darmowego parkowania Od początku września bez kupowania biletu będą mogli oni stawać tylko w wyznaczonych miejscach, czyli na tzw. kopertach. Dziś mogą to robić w całej strefie. Samych kopert ma być o 25 proc. więcej.

Urzędnicy tłumaczyli, że wielu kierowców nadużywa kart. A jeśli będą parkować tylko na kopertach, to łatwiej będzie można sprawdzić czy mają prawo nie płacić za postój. - W mojej ocenie część kart jest podrobiona. Chcemy walczyć z cwaniakami - mówił Marek Sikora.

Kolejna zmiana: ograniczona zostanie liczba kierowców, którzy teraz na Starówce parkują za darmo. Dotychczy to np. służb energetycznych, pracowników ratusza i Zarządu Dróg Miejskich.

Czytaj e-wydanie »

Motoryzacja do pełna! Ogłoszenia z Twojego regionu, testy, porady, informacje

Komentarze 33

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

o
obserwator

Jacy radni ?, nie wszyscy, Grudziądzem rządzi i podejmuje decyzje KOALICJA -  PLATFORMA OBYWATELSKA - WSPÓLNY GRUDZIĄDZ, pamiętajcie bo będą za chwilę udawać - "ja nie byłem z nimi "

d
draw
W dniu 02.07.2013 o 14:18, Przemysław Berliński napisał:

z tym szrotem się zgodzę... tylko co zrobić, gdy nie stać obywateli na nowe auta prosto z salonu?

Całkiem spokojnie zapalić papierosa... i czekać może samo się ułoży.... zbawienną niewidzialną ręka rynku, he, he

P
Przemysław Berliński
W dniu 02.07.2013 o 11:45, Gość napisał:

Podwyżki za parkowanie są na czasie.Może wreszcie bedzie mniej na ulicach tego "niemieckiego szrotu 'zwanego samochodami.

 

 

Znakomita argumentacja. Przypomina rządową, uzasadniającą wzrost akcyzy na tytoń, alkohol i paliwa. Nic tylko pogratulować

z tym szrotem się zgodzę... tylko co zrobić, gdy nie stać obywateli na nowe auta prosto z salonu?

g
gośc

wiekszej bredni niz p. Głamowskiego dawno nie słyszałem . Jakie to podobne do twierdzeń jego poprzednikow z lat 90 tych : Grudziadz ma stać na turystyce , przemysl wyprowadzić z miasta. Drugi punkt swojeg oplanu zrealizowali w 100 % , przy okazji skubiąc co nieco z majątku  teraz już prywatnego . ich u/zawłaszczonego .

Przecież taka wypowiedz radnego , to usprawiedliwienie dla niego i urzędasów : nic sie nie da zrobić ze starówką .Więc nic nie robimy.

 a prawda jest taka , ze oni już spisali ja na straty : z jednego powodu : ile tan jest kamienic , sklepów placów ? a wszystkie można by za bezcen kupić . Chca nam wmówić , że to cud i tylko dziękowac , że ktoś zechce je od nas za grosze wziąć.

Tylko  trzeba spowodować , aby chwilowo straciły na wartości do momentu wykupienia z bonifikatami z upustami , za grosze .

 

d
draw
W dniu 02.07.2013 o 11:45, Gość napisał:

Podwyżki za parkowanie są na czasie.Może wreszcie bedzie mniej na ulicach tego "niemieckiego szrotu 'zwanego samochodami.

Znakomita argumentacja. Przypomina rządową, uzasadniającą wzrost akcyzy na tytoń, alkohol i paliwa. Nic tylko pogratulować

G
Gość

Podwyżki za parkowanie są na czasie.Może wreszcie bedzie mniej na ulicach tego "niemieckiego szrotu 'zwanego samochodami.

G
GOSTEK_new
W dniu 01.07.2013 o 21:17, 167 napisał:

Ciekawe ile tylko gotówki wpływa do kasy miasta i co się dzieje z resztą ? Nic się nie dzieje bez interesu ale dlaczego kosztem mieszkańców ?

reszta trafia do firmy, która "wystawiła" parkomaty, kiedyś był to COOL AR, teraz nie wiem jak jest

167

Ciekawe ile tylko gotówki wpływa do kasy miasta i co się dzieje z resztą ? Nic się nie dzieje bez interesu ale dlaczego kosztem mieszkańców ?

b
baba
W dniu 28.06.2013 o 09:54, chris napisał:

Zachęcam zarówno radnych, urzędników jak i forowiczów do lektury artykułów, które doskonale pokazują jak poradziły sobie miasta z wymieraniem centrum.Nie poprzez podnoszenie stawek by zwiększyć rotację, nie poprzez obniżanie cen, by zrobić dobrze handlowi a... poprzez praktycznie całkowite wyprowadzenie ruchu samochodowego, zastąpienie go pieszym i rowerowym oraz komunikacją publiczną, głównie tramwajami.I dopiero po takich posunięciach centra miast zaczęły odżywać, ludzie chcieli ponownie tam zamieszkać, pracować, bawić się i żyć.Wybaczcie, ale jak mam iść na tzw. starówkę i nie mogę przejść swobodnie bo wszędzie stoją samochody (sam jestem kierowcą) to mnie się odechciewa. Szczytem wszystkiego jest parking przy poczcie, gdzie dla pieszych pozostaje czasem 70 cm, czasem metr. I w takiej sytuacji podniesienie czy obniżenie stawek nic nie zmieni, szczególnie jak urzędnicy (na czele z prezydentem, konserwatorem zabytków i architektem miejskim) nie mają ŻADNEGO pomysłu na rewitalizację starego miasta (nie mylić z odnowieniem jednej czy dwóch fasad).

Tak wprowadzili tramwaje na wszystkich ulicach starego miasta i tak ożywili starówkę, dzisiaj tramwaje jeżdżą wszystkimi ulicami po starówce, a w środku siedzą dumni  prezydenci z tego ożywienia oczywiście. Dużo wydali na tory, ale to nic.

A
Andrzej
W dniu 28.06.2013 o 07:07, gość napisał:

Chamstwo, zasłaniają się tym, że chcą uszczuplić centrum miasta z samochodów, akurat mieszkam w centrum miasta, płacę abonament i po wspaniałej zmianie ten abonament został podniesiony o 300 %. Przecież to jest jawny skok na kasę i napychanie swoich portfeli, może być podwyżka ale czemu aż taka duża, tym bardziej, że moje auto stoi w godzinach 16.30 do 7.30 czyli niczego nie blokuje, skandal, szkoda gadać co się wyrabia w tym mieście.

I tylko w tym wszystkim o kasę chodzi, nic więcej.

c
chris

Zachęcam zarówno radnych, urzędników jak i forowiczów do lektury artykułów, które doskonale pokazują jak poradziły sobie miasta z wymieraniem centrum.

Nie poprzez podnoszenie stawek by zwiększyć rotację, nie poprzez obniżanie cen, by zrobić dobrze handlowi a... poprzez praktycznie całkowite wyprowadzenie ruchu samochodowego, zastąpienie go pieszym i rowerowym oraz komunikacją publiczną, głównie tramwajami.

I dopiero po takich posunięciach centra miast zaczęły odżywać, ludzie chcieli ponownie tam zamieszkać, pracować, bawić się i żyć.

Wybaczcie, ale jak mam iść na tzw. starówkę i nie mogę przejść swobodnie bo wszędzie stoją samochody (sam jestem kierowcą) to mnie się odechciewa. Szczytem wszystkiego jest parking przy poczcie, gdzie dla pieszych pozostaje czasem 70 cm, czasem metr. I w takiej sytuacji podniesienie czy obniżenie stawek nic nie zmieni, szczególnie jak urzędnicy (na czele z prezydentem, konserwatorem zabytków i architektem miejskim) nie mają ŻADNEGO pomysłu na rewitalizację starego miasta (nie mylić z odnowieniem jednej czy dwóch fasad).

@ -malpa
W dniu 27.06.2013 o 14:11, draw napisał:

Nie wiem Panie Jacku, czy jest tak jak Pan pisze. Logika wskazywałaby na wzrost wpływów budżetowych. Czy tak jest ? Moje poglądy są tożsame z Michem_Gru

Jak widzisz kolego logiki w tym miescie nie ma nawet za stary jeden grosz. Wplywow do budzetu jest mniej o 100 mln. zl . A kto wie moze nawet te cyfry faktycznie sa jeszcze gorsze. Bedzie jeszcze gorzej..... no ale coz . Aby bylo logicznie musza robic to rozwazni , rozsadni , znajacy sie na zarzadzaniu odpowiedni ludzie. I tutaj z ta logika jest najgorzej w naszym miescie. Niestety szkoda ale logicznie miasto jest i tak juz stracone wlasnie miedzy innymi za brak tej logiki.....

g
gość

Chamstwo, zasłaniają się tym, że chcą uszczuplić centrum miasta z samochodów, akurat mieszkam w centrum miasta, płacę abonament i po wspaniałej zmianie ten abonament został podniesiony o 300 %. Przecież to jest jawny skok na kasę i napychanie swoich portfeli, może być podwyżka ale czemu aż taka duża, tym bardziej, że moje auto stoi w godzinach 16.30 do 7.30 czyli niczego nie blokuje, skandal, szkoda gadać co się wyrabia w tym mieście.

M
Michu_Gru
W dniu 27.06.2013 o 15:57, Jacek napisał:

Kiedyś poruszany był temat ile procent jest dla miasta a ile dla prywatnej firmy.Nie chcę pisać ile bo po prostu nie pamiętam, ale pamiętam jedno, że nawet radni zdziwili się jak mało korzystna jest to umowa dla miasta (mieszkańców). Więc każda podwyżka napycha kieszenie prywatnej firmie z nikłą korzyścią dla miasta.

Powiększą liczbę miejsc dla niepełnosprawnych to sobie zrekompensują straty mandatami.

J
Jacek
W dniu 27.06.2013 o 14:11, draw napisał:

Nie wiem Panie Jacku, czy jest tak jak Pan pisze. Logika wskazywałaby na wzrost wpływów budżetowych. Czy tak jest ? Moje poglądy są tożsame z Michem_Gru

Kiedyś poruszany był temat ile procent jest dla miasta a ile dla prywatnej firmy.

Nie chcę pisać ile bo po prostu nie pamiętam, ale pamiętam jedno, że nawet radni zdziwili się jak mało korzystna jest to umowa dla miasta (mieszkańców). Więc każda podwyżka napycha kieszenie prywatnej firmie z nikłą korzyścią dla miasta.

Wróć na pomorska.pl Gazeta Pomorska