
Urząd Transportu Kolejowego przedstawił statystyki punktualności pociągów w drugim kwartale. Wskaźnik punktualności wyniósł 88,21 proc., czyli co ósmy pociąg przyjechał spóźniony. Przy czym warto zaznaczyć, że UTK nie brał pod uwagę opóźnień do pięciu minut. Punktualność spadła w porównaniu z pierwszym kwartałem, gdy wskaźnik wynosił 90,14 proc. Spadek widoczny jest również w porównaniu do drugiego kwartału ubiegłego roku, gdy punktualność wyniosła 92,29 proc.
Zobacz ranking punktualności pociągów od najgorszego do najlepszego przewoźnika.

14. PKP Intercity
Punktualność: 68,20 proc.
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który łączy centra dużych miast oraz popularne ośrodki turystyczne w kraju, a także umożliwia wygodne podróżowanie po Europie. Każdego dnia przewoźnik uruchamia około 360 pociągów. W 2017 roku z usług PKP Intercity skorzystało 42,8 mln klientów, czyli o 4,3 mln więcej niż rok wcześniej.
Udział spółki w rynku pod względem liczby pasażerów w pierwszym półroczu 14,26 proc.

13. Koleje Dolnośląskie
Punktualność: 80,94 proc.
Koleje Dolnośląskie S.A. są spółką samorządową. Pierwsze regularne pociągi Kolei Dolnośląskich wyjechały na trasy 14 grudnia 2008 r.
Udział spółki w rynku pod względem liczby pasażerów w pierwszym półroczu 3,71 proc.

12. Koleje Małopolskie
Punktualność: 84,04 proc.
Koleje Małopolskie to polski przewoźnik kolejowy utworzony przez samorząd województwa małopolskiego uchwałą z 2 grudnia 2013 roku. 6 listopada 2014 roku. odbył się inauguracyjny przejazd z Krakowa do Wieliczki.
Udział spółki w rynku pod względem liczby pasażerów w pierwszym półroczu 2,24 proc.