Skąd zmiany jeśli chodzi o wyżej wymienione wydziały? - Pięć lat temu miasto znajdowało się w programie naprawczym, stąd też promocja jako odrębny wydział została usunięta, a działania takiego rodzaju realizowane były przez wydział kultury i sportu - wyjaśnia Karol Piernicki, rzecznik prasowy prezydenta Grudziądza. I kontynuuje: - Od pewnego czasu możliwe jest ponowne prowadzenie działań promocyjnych w ramach odrębnego wydziału, stąd też powrót.
Urzędnicy zadbają o wizerunek
Nowy wydział promocji i współpracy z mieszkańcami, który wcześniej funkcjonował jako biuro współpracy i marketingu, składa się z trzech referatów:
referatu współpracy z mieszkańcami
referatu promocji i wizerunku
referatu multimedialnego
Pracowało w nim będzie 11 osób. Mieści się w budynku Ratusza i został powiększony o pomieszczenia miejskiego konserwatora zabytków, który to przeniósł się do budynku Urzędu Stanu Cywilnego w miejsce zlikwidowanego wydziału komunikacji społecznej.
Co z pracownikami wydziału, który uległ rozwiązaniu w którym było zatrudnionych 7 osób? Jak się dowiadujemy od Karola Piernickiego, większość została przeniesiona do innych komórek organizacyjnych Ratusza. Jeśli chodzi o dyrektor tego wydziału Ewę Roman, przebywa aktualnie na zwolnieniu lekarskim.
- Przygotowane jest porozumienie stron, określające zasady przeniesienia na inne stanowisko - tłumaczy rzecznik prasowy prezydenta Grudziądza.
Warto to sobie przypomnieć:
Nie będzie już gospodarza Starówki
Ze struktury organizacyjnej Ratusza zniknął gospodarz Starówki. Aleksander Klak został przeniesiony do wydziału funduszy europejskich, gdyż pełniąc funkcję gospodarza Starówki według informacji Karola Piernickiego w dużym zakresie zajmował się pisaniem programów unijnych. Część jego zadań jako gospodarz Starówki wraz z pracownikiem została przejęta przez nowo powstały wydział promocji i współpracy z mieszkańcami.
Zapytaliśmy o to czym w ostatnich latach zajmował się gospodarz Starówki, gdyż wielokrotnie mieszkańcy nie dostrzegali efektów jego pracy. Z informacji uzyskanej z grudziądzkiego urzędu miejskiego wymieniane są m. in.:
wdrożenie systemu darmowych toalet w restauracjach na Starym Mieście,
pomysł promocji nowopowstałego Muzeum Handlu Wiślanego za pomocą muralu na ścianie kamienicy,
zainspirowanie powstania zespołu ds. rewitalizacji fortyfikacji Twierdzy Grudziądz,
zgłoszenie Spichlerza 57 do konkursu „Zabytek Zadbany 2024”,
udział w kilku zespołach roboczych (m.in. dot. rewitalizacji Starego Miasta, rewitalizacji spichlerzy, remontu i adaptacji Młyna Górnego czy dworca PKP)
pozyskiwanie zewnętrznych źródeł finansowania dla prac konserwatorskich i remontowych przy miejskich zabytkach dla następujących obiektów: mury miejskie nad Trynką, ruiny zamku na Górze Zamkowej, Spichlerz 45 (elewacja, strop), Spichlerz 51 (dach) oraz Ratusz (drzwi wejściowe)
Kto zostanie nowym leśniczym w Grudziądzu? Jest konkurs
Co ważne, powstał także wydział lasów miejskich który został powstał z dotychczasowego biura lasów komunalnych. W tej chwili nie ma on dyrektora. Pierwszy konkurs na to stanowisko nie został rozstrzygnięty. Ma zostać powtórzony. Dotąd biurem lasów komunalnych dowodził Mateusz Cieślakiewicz, który został radnym i nie może już sprawować tej funkcji.
Dodatkowo też wyodrębniono Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności, który funkcjonował do tej pory w strukturze wydziału zdrowia i spraw społecznych.
Jak zapewnia Karol Piernicki, rzecznik prasowy prezydenta Grudziądza, reorganizacja Ratusza nie zmieniła liczby jednostek w Ratuszu, nadal jest ich 37.
