- Obecnie czekamy na ewentualne odwołania po rozstrzygnięciu przetargu - mówi Tomasz Okoński, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy. - Jeśli nie będzie żadnych komplikacji, umowę z wykonawcą chcemy podpisać w połowie listopada. Formalnie prace rozpoczynają się właśnie w momencie podpisania umowy. Potrwają natomiast do połowy 2020 roku - dodaje Tomasz Okoński.
Firma Strabag podejmie się zadania za 77,6 miliona złotych. W zakres robót wpisuje się rozbiórka starej i budowa nowej estakady wraz z modernizacją całego układu dojazdowego, rozbudowa dwukilometrowego odcinka drogi krajowej nr 91, budowa dodatkowych dróg dojazdowych, budowa ronda na skrzyżowaniu łącznicy i ul. Bydgoskiej, budowa ekranów akustycznych, uporządkowanie odwodnienia drogi oraz budowa podziemnego przejścia dla pieszych.
Jakie utrudnienia w ruchu czekają mieszkańców Świecia i okolic w związku z realizacją inwestycji?
- Tego jeszcze dokładnie nie wiemy. Wykonawca opracuje organizację ruchu drogowego, którą później będziemy musieli potwierdzić. Dopiero wtedy podamy więcej informacji w tej sprawie - odpowiada Tomasz Okoński.
Przypomnijmy, że przetarg na wspomnianą inwestycję rozpisany został drugi raz. Wcześniej najniższą ofertę złożyło konsorcjum firm Kobylarnia, które chciało podjąć się tego zadania za 53,8 mln zł.
- Konsorcjum wycofało się z realizacji inwestycji. Zrobiło to przed podpisaniem umowy, więc formalnie, miało do tego prawo - podkreśla Tomasz Okoński.
Dlaczego konsorcjum wycofało się z realizacji inwestycji? - „ (...) Z uwagi na wydłużony czas rozstrzygania przetargu i mający miejsce w tym czasie znaczący wzrost cen usług podwykonawców i materiałów. Tym samym złożona oferta nie stanowi już dla spółki (...) rentownego kontraktu” - uzasadnił w komunikacie Mirbud, której spółką zależną jest Kobylarnia.
Flesz - 12 listopad dniem wolnym od pracy. Kto pracuje?