Roman Polański wygrał z francuską gazetą

IAR
fot. wikipedia
Francuski dziennik "Le Parisien" musi zapłacić Romanowi Polańskiemu i jego żonie 3 tysiące euro. Sąd skazał gazetę za opublikowanie w grudniu zdjęć przedstawiających żonę reżysera i ich syna w domu w Szwajcarii.

Więcej informacji z kraju i świata przeczytasz na stronie www.pomorska.pl/krajswiat

Sąd uznał, że popularny francuski dziennik "Le Parisien" naruszył prywatność rodziny Romana Polańskiego i nie uszanował ich "prawa do dysponowania własnym wizerunkiem". Zdaniem sędziego, treść artykułu, który ukazał się w "Le Parisien" 5 grudnia zeszłego roku, nie była wystarczającym uzasadnieniem zamieszczenia przy nim zdjęć rodziny Polańskiego. Na zdjęciach tych można było na przykład zobaczyć Emmanuelle Seigner, żonę reżysera, gdy przebywała wewnątrz domu w Gstaad, oraz ich 11-letniego syna w ogrodzie tego samego domu.

Sąd w znacznym stopniu zaniżył jednak kwotę odszkodowania w porównaniu ze złożonym przez Polańskiego pozwem. Reżyser domagał się 40 tysięcy euro, a otrzyma mniej niż jedną dziesiątą tej sumy.

W najbliższy wtorek sąd wyda decyzję w sprawie podobnych pozwów złożonych przez Romana Polańskiego przeciwko trzem innym czasopismom.

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie