Raport stworzony dwa lata temu przez zespół naukowców z Katedry Inżynierii Drogowej i Transportu Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego w Bydgoszczy wyróżnił skrzyżowanie ul. Olimpijskiej i Jarocińskiej jako jedno z 11 najmniej bezpiecznych w Toruniu.
Średnio w ciągu roku na tym skrzyżowaniu dochodziło do pięciu zdarzeń drogowych. Najczęściej były to zderzenia boczne dwóch pojazdów, następnie najechania na pieszych i rowerzystów. Naukowcy z Bydgoszczy zasugerowali w swoim raporcie kilka rozwiązań mogących poprawić bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Jedno z nich (sygnalizacja świetlna) znalazło się w zapytaniu ofertowym Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Torunia, który na swoich stronach internetowych ogłosił przetarg na wykonanie projektu stałej organizacji ruchu na skrzyżowaniu ulic Olimpijskiej i Jarocińskiej. Wydział wymaga trzech projektów, z których każdy różni się od siebie stopniem skomplikowania.
Zapraszamy do naszego nowego serwisu: >>> www.pomorska.pl/kobieta <<<
Pierwszy, najmniej inwazyjny, wariant ma poprawić bezpieczeństwo na skrzyżowaniu przez dodatkowe wprowadzenie tzw. urządzeń brd, czyli urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (progi hamujące, specjalne oznakowanie, lustra, itp.). W drugim wariancie największą zmianą będzie wprowadzenie sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu. Trzecia opcja jest najbardziej rewolucyjna i zakłada przebudowanie skrzyżowania w takie o ruchu okrężnym.
Potencjalny wykonawca będzie miał cztery tygodnie na wykonanie projektów od momentu podpisania umowy. O dalsze losy projektu pytamy rzeczniczkę prasową prezydenta Torunia.
- Po wybraniu najkorzystniejszej oferty i prawidłowym wykonaniu przedmiotu zamówienia, wydział przystąpi do czynności odbiorowych i przedłoży projekt na posiedzeniu Komisji ds. Bezpieczeństwa i Organizacji Ruchu Drogowego celem zaopiniowania i wniesienia ewentualnych uwag do projektu - mówi Anna Kulbicka-Tondel, rzecznik prasowy prezydenta Torunia - W przypadku wniesienia znacznej liczby uwag, projekt może zostać przekazany do poprawy. Gdy uzyska opinię pozytywną, wydział podejmie dalsze działania związane z zatwierdzeniem, wyborem wariantu i przyszłą realizacją.
Zatem nie jest wykluczone nawet przebudowanie skrzyżowania na rondo, co pociągnie za sobą największe koszty, pozwoli jednak znacznie zwiększyć bezpieczeństwo uczestników ruchu w tym miejscu.
Zobacz także: Pogoda na dzień (10.08.2016) | KUJAWSKO-POMORSKIE
źródło: TVN Meteo Active/x-news