Na początku tego miesiąca magistrat przedstawił szerokie zmiany w komunikacji, które następnie zostały skonsultowane z mieszkańcami. Na razie będą one jednak dużo skromniejsze od zapowiedzi. Co czeka nas od 1 maja?
Zostanie zlikwidowana linia nr 25. Jej historia jest krótka. Do grudnia ub.r. kursowała między Rubinkowem a dworcem Toruń Główny - przez stary most. Następnie została skierowana na nową przeprawę. To jednak nie zwiększyło zainteresowania linią. - Ze wszystkich linii wozi najmniej pasażerów - mówi Krzysztof Przybyszewski z wydziału gospodarki komunalnej, który jest organizatorem transportu publicznego w naszym mieście. - Średnio jeździło nią bowiem pięć osób w kursie.
Więcej kursów linii nr 19
Zgodnie z sugestiami pasażerów od maja zwiększy się liczba kursów na linii nr 19, która łączy Czerniewice z pl. św. Katarzyny. Pojawi się pięć dodatkowych - dwa w szczycie porannym i trzy w popołudniowym. Największe zmiany czekają nas w przypadku linii nr 13. Chodzi jednak tylko o jej lewobrzeżny przebieg. Ma to związek z modernizacją Rudackiej, gdzie trwa budowa kanalizacji.
Czytaj także: Torunianie: - Mamy dość tłoku w autobusach!
- Od przejazdu przy Rudackiej "trzynastka" pojedzie Podgórską, Okólną, Łódzką, trasą wschodnią do pętli na działkach Rudak, a następnie wróci na trasę mostową i pojedzie na Skarpę - mówi Przybyszewski.
Od maja przybędzie dodatkowy kurs między godz. 9 a 17. Dzięki temu częstotliwość kursowania wzrośnie do 30 minut.
Porozmawiajmy o komunikacji
Zmiany w komunikacji miały być szersze. W planach było przywrócenie linii nr 13 na trasie między Odrodzenia a Rudakiem oraz wydłużenie do dworca Toruń Wschodni. Poza tym magistrat planował zmianę trasy linii nr 29. Miała ominąć Szosę Lubicką i pojechać przez Rubinkowo, Żółkiewskiego i nowy most, a także dodatkowo obsługiwać Rudak i działki na Rudaku. Dzięki temu lewobrzeże miało zyskać połączenie z Żółkiewskiego, a Podgórz z Rudakiem, a także działającymi tam przychodnią i Szkołą Podstawową nr 17. Planowano też modyfikację w trasie linii nr 38. Miała ona pomijać wjazd w Hallera, Armii Ludowej, Okólną, Drzymały i Poznańską. Urzędnicy chcieli też przywrócić kursy linii nr 32 i połączyć ją z linią nr 43. Pojazdy miały jeździć co 35 minut z ul. Wrzosowej na al. Solidarności i dalej ma kursować do os. Przy Lesie.
Kiedy i czy takie zmiany nas czekają? - Chcemy jeszcze je skonsultować z mieszkańcami i radami okręgów - mówi Marcin Kowallek, szef wydziału gospodarki komunalnej. - Uwagi, które dostaliśmy od pasażerów, bywały sprzeczne. Po 5 maja planujemy spotkanie konsultacyjne - być może w Szkole Podstawowej nr 17.
Dopiero po konsultacjach zapadną decyzje dotyczące kolejnych zmian.
Czytaj e-wydanie »